אני נוסע באוברבורד משמע אני קיים

הטרנד החדש: האוברבורד. מסוכן או מעודכן? לחץ חברתי או הנאה אמיתית? לקנות או לוותר? שאלנו בני נוער, הלקוחות המרכזיים של האוברבורד, מה דעתם

חדשות כיפה מוריה סטופל ושיראל דילר 06/08/17 15:49 יד באב התשעז

אני נוסע באוברבורד משמע אני קיים
חמ"ד על גחלים

אחרי הטרנד של הפליקר הגיע תורו של האוברבורד:

שאפתני, אופנתי, מסוכן מאוד ובעיקר סמל לאמירה חברתית: כולם רוצים אותו.

שאלנו השבוע את מוריה ושיראל מ'נוער הקהל' האם לדעתם מי שקונה את האוברבורד בעצם נכנע ללחץ החברתי או שדווקא מדובר בכלי נהדר שחבל לפספס.

 

בעד לרכוש את האוברבורד - מוריה סטופל, כיתה י"א, אמית חיפה

אפתח ואומר שאני בעד קדמה. הקידמה היא דבר מבורך, בתנאי שעושים אותו נכון. לכן, אני בעד ההוברבורד, בתנאי שנוהגים בו נכון. ההוברבורד יכול לתפקד הרי ככלי נהדר, בוודאי לבני נוער שאינם אוחזים ברשיון נהיגה מפאת גילם הצעיר. הוא בהחלט מסייע להתנייד בקלות, כמעט ללא מאמץ. ולכל המתחסדים, שידברו על הדור העצלן, שאפילו את רגליו אינו מעוניין להפעיל, אגיד שניתן להגיד זאת על לא מעט חידושים, בין אם מדובר בכלי מטבח, כמו נפה חשמלית, ובין אם מדובר במכונות תספורת למיניהן (מה זאת העצלנות הזאת, קשה להשתמש במספריים?) וכן הלאה וכן הלאה.

הבעיה מתרחשת כאשר עולים על ההוברבורד כאלו שאינם יודעים לרכוב עליו, והם משתמשים בסלולרי ולא מתרכזים בדרך, מפעילים מוזיקה בקולי קולות כדי להנעים לעצמם את הנסיעה על חשבון הסביבה שממש לא נהנית מהמוזיקה הכפויה, עושים פעלולים מיותרים וכו'. במצבים כאלו, אכן עדיף שאותם אנשים לא יעלו על ההובדבורד,כמו שאנחנו לא רוצים לראות נהגים שולחים מסרונים בזמן נהיגה. אבל חבל לנו לא לנצל את ההובדבורד ואת הקידמה. יש כאן הזדמנות נהדרת, וזה תלוי רק בנו. 

 

נגד לרכוש את האוברבורד - שיראל דילר, כתה י', אמית מודיעין בנות

כמו הספינר, הבלנסטון ועוד שלל טרנדים ששיגעו את הנוער בישראל, הגיע אלינו גם ההוברבורד (או בעברית ה"רכינוע"). ההוברבורד הוא מעין סקייטבורד חשמלי. פשוט צריך לעמוד עליו ולהתייצב והוא נוסע, רק צריך לזכור לפנות. נשמע כיפי ונוח , מי לא היה רוצה פשוט לעמוד ולא להתאמץ ומשהו ייקח אותו לאן שהוא צריך, כמעט כמו לרחף. אז זהו, שלא.

 

בניגוד למה שהמכשיר מייצג, הוא ההפך הגמר מנוח. העמידה עליו קשה, היציבות באה אחרי זמן רב ועד שמתייצבים אפשר גם להגיע לחדר מיון. אין ברקסים ואין מעצורי בטיחות. כמו סקייט בורד, רק הרבה יותר מהיר ומסוכן. ובלי קסדה או מגנים.

 

חוקרים שבבדקו את ההוברבורד נפצעו, נחבלו וכמה מהם אף נקעו ושברו את רגליהם. ומדובר באנשים מבוגרים שכל תשומת לבם הייתה מרוכזת בהתייצבות. מתוך הילדים שראיתי שהשתמשו בהובר בורד 100% היו שקועים בסמאטרפון שלהם. המכשיר משדר אשליה של בטחון והוא ההפך הגמור מזה, ולא רק לרוכב. היתקלות עם דבר כזה, כמו עם אופניים חשמליות, וגם הרוכב וגם הולך הרגל נחבלים. ובשביל מה? בשביל לא להזיז רגל אחרי רגל? לדעתי השימוש בהובר בורד בלתי אחראי, מסוכן ומי שקונה אותו צריך לקנות אותו בידיעה שלמישהו עוד תשבר מזה יד או רגל. ללא אשמתו.

 

שאלה לדיון בכתה או בסניף:

מבט קצר על הרגלי הלבוש כמו גם הבחירות שלנו בחיים יראה לנו שכולנו בעצם סוג של דגים ששוחים עם הזרם, לא נגדו. האם יש מצב שהקונפורמיות שמקיפה אותנו מכל עבר וגורמת לנו להיות חלק מהעדר, הורסת לנו את שריר המחשבה החופשית והיכולת לצאת כנגד כולם?

האם תוכלו לציין דבר אחד שבו יצאתם כנגד כולם?