תפילה שחוברה להורים מאמצים: "אנא תן לנו את ילדנו המאומץ שיהיה כילדינו ממש"

לקראת המפגש האחרון של סדנת האימוץ, תהילה כתבה תפילה להורים המאמצים ולבנם המאומץ, מתוך הבנה שמעט מאוד בחיים האלה תלוי בנו

חדשות כיפה תהילה מגן 05/09/17 12:35 יד באלול התשעז

תפילה שחוברה להורים מאמצים: "אנא תן לנו את ילדנו המאומץ שיהיה כילדינו ממש"
המסע למשפחה

לקחתי ברצינות את שיעורי הבית לקראת המפגש האחרון: להכין משהו שמשקף את התהליך שעברתי בסדנה. ישבתי וחשבתי עם עצמי מהו התהליך שעברתי, וקלטתי שבעיקר הבנתי שמעט מאוד בחיים האלה תלוי בנו, נעשה את שלנו ואת השאר נבקש מה'. ישבתי בערב מאוחר וחיפשתי תפילה שמתאימה לי, לנו, כזוג שעומד לקראת אימוץ. חיפשתי ולא מצאתי. יש תפילות של נשים שראו בשנים האחרונות אור ולא מצאתי אף לא אחת למצב שכזה. היו תפילות למצבים שונים ומשונים, אבל אימוץ לא היה שם. אז החלטתי להעז ולחבר תפילה תוך שימוש בתבניות קיימות ורחשי הלב בחצות הלילה, וזה מה שיצא: 

"ריבונו של עולם, צור כל הנשמות, מלך שהכל שלו!

מודה אני לפניך על החיים שנפחת בי ועל בריאות שהענקת לי. מודה אני לך על כל הטוב והחסד שבכל יום עמדי ועל בן זוגי - בעלי הטוב אשר לצידי. גלוי וידוע לפניך שכל רצוננו הוא לעשות רצונך, ומתוך אהבה, להוסיף חיים בעולמך. בוחן כליות ולב שאין נסתר מנגד עיניך, גלוי וידוע לפניך שעשינו כל אשר ביכולתנו והגענו עד לקצה בשביל לזכות בפרי בטן, ולא נסתייע בידינו עדיין. 

ריבונו של עולם, צור כל הנשמות, בורא עולמות ופוקד עקרות, אנא! פקוד ברחמיך הרבים את אלה שמייחלים לזה כל כך ולא יידעו עוד ייסורים ומכאוב. צופה כל הדורות, אם זהו רצונך וזוהי גזירתך עבורנו, עזור לנו בלב שלם ושמח ללכת בדרך זו של אימוץ! אמץ ידינו, חזק ליבנו. תן בנו את התבונה להשיב לסובבים. חזק אותנו שלא ירפו ידינו מול חוסר הוודאות. 

אלי שלי, שידכת אותנו זה לזו בחכמתך העצומה ואהבתך האינסופית, אנא תן לנו את ילדנו המאומץ שיהיה כילדינו ממש, חצוב משורש נשמותינו ומחובר אלינו בכל דרך. זכך פנינו שיוכל ילדינו לראות בם את השתקפות פניו. 

אלי שלי, אנא, עד שיגיע לפתח ביתנו, שמור עליו מכל רע, עטוף אותו במידת הרחמים ותן רוח טובה לידיים המטפלות בו שיהיו אלה ידיים דואגות ומחבקות. הסר ממנו כל צער, כאב ומחסור. מלך כל יכול, זרז את העומדים בשער ואת השופטים במשפט, הענק להם מתבונתך בהחלטה הקשה וכוון אותם לדרך האמת והישר. 

מלכי ואלוהי! אמץ דרכנו זו, שנזכה יום אחד להיות משפחה חמה ואוהבת סביב שולחן השבת. ואדע כי שלום אוהלי.

תן בנו לב חכם ואוהב להיות הורים מאמצים ראויים, שנדע להתמודד מתוך יישוב הדעת ושמחה. ותאריך ימינו ושנותינו בטוב ובנעימים ותתרצה בנו ובמעשינו ותזכנו לעשות רצונך תמיד כל ימי חיינו ותברך אותנו מברכותיך כי אתה הוא מקור הברכות. ברוך ה' לעולם אמן אמן".

אסף פשוט הביא סיכת משרד למפגש ואמר שזה מסמל את החיבור שהסדנה עזרה לו להרגיש לנושא האימוץ  ולחברי הקבוצה... 

 

לטורים הקודמים