אטרקציות קיץ לילדים בירושלים הקרירה

החופש הגדול עדיין בעיצומו. מחפשים מה לעשות עם הילדים? המון אטרקציות, חלקן הגדול חינמי, תוכלו למצוא בירושלים, המקום הכי קריר להיות בו באוגוסט הזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/08/17 14:15 כא באב התשעז

אטרקציות קיץ לילדים בירושלים הקרירה
אטרקציות קיץ, צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

פסטיבל קיץ בעמק המלך- מגוון פעילויות קיץ לכל המשפחה בחינם

 

במרחק הליכה קצר משער האשפות ומהכותל המערבי, בערוץ נחל הקדרון שבין עיר דוד להר ‏הזיתים, משתרע עמק המלך. בקיץ הופך המקום לתוסס וססגוני בפסטיבל הכולל תיאטרון רחוב, מאהל אירוח בסגנון קדום, ‏סדנאות פעילות לילדים, עמדת צילום תנכ"ית ורכיבה על גמלים, והכל ללא תשלום. ‏

לצד כל אלה, תוכלו להצטרף בחינם לסיורים מודרכים לאורך ערוץ הקדרון ולהתפעל מ"פטרה ‏של ירושלים"- מצבות האבן העצומות והמפוארות שנחצבו בסלעי המקום לפני כאלפיים שנה. ‏המצבות המרשימות מוכרות כיד אבשלום, קבר זכריה וקבר בני חזיר.‏ 

אם תרצו להתרענן מעט במימיה הקרירים של נקבת השילוח, ולצעוד לאור פנסים בבטן ‏האדמה, תוכלו לעשות זאת בתשלום סמלי, הדרך אל הנקבה היא חוויה בפני עצמה והיא כוללת  נסיעה מהנה ברכב חשמלי.

 

עד ה-24 באוגוסט האתר יהיה פתוח בין השעות 9:30-18:30 ופעילויות הפסטיבל יחלו בשעה 12:00‏

 

סיורים ללא תשלום יצאו בכל שעה עגולה בין השעות 12:00 ל- 17:00‏

פסטיבל קיץ בעמק המלך

פסטיבל קיץ בעמק המלך צילום: ארכיון עיר דוד

"אנדרלמוזה" - רייב אמנויות במוזאון ארצות המקרא

 

ביום רביעי, ה- 16 באוגוסט 2017, בשעה 19:30, יתקיים אירוע השיא במסגרת האירועים לציון 25 שנה להקמתו של מוזאון ארצות המקרא. המוזאון יקיים לראשונה פסטיבל תרבות ירושלמי עכשווי בו  יהפכו גלריות המוזאון למתחם אמנותי, מסעיר ובינתחומי,  בו יתרחשו במקביל מגוון אירועים בתחומי אמנויות שונים בהם השקת "תערוכה  מגיחה" של אמנות פלסטית, הופעות מחול עכשווי , 'ספוקן גלרי' - שירי ספוקן וורד בהשראה מקראית, מסע קולי תיאטרלי, חידון מקוון, מופע מוסיקלי מבית אבא, ומסיבה לתוך הלילה.

 

האמנים הירושלמים יצרו מיצגי אומנות ייחודיים עבור המוזאון והפסטיבל, בהשראת גלריות מוזאון ארצות המקרא, תוך התייחסות מיוחדת והתאמה לתקופות, למרחב ולהיסטוריה הגלומים בתערוכות:  

  • השקת "תערוכה מגיחה" של אמניות "סטודיו משלך" שמתכתבות עם מוצגי המוזאון; אותה אצרות איריס פשדצקי וגילי זיידמן ("המקרר")
  • תעירו ותעוררו, מופע מחול ופרפורמנס תלוי מקום, של הכוראוגרפית מעין ליבמן שרון, הרקדנית מיה רשף והיוצרות יעל בוכבינדר-שמעוני ולאה לאוקשטיין שתוהה בשאלה על מקומה של האישה בימינו לאור השינויים הדרמטיים שחלו במעמדה  על הציר ההיסטורי ושואל, האמנם? המופע מתקיים במסגרת פרויקט 'אמץ אמן' שחנך המוזאון השנה, עם הכוראוגרפית מעין ליבמן-שרון, בשיתוף עם 'סטודיו משלך' ועם "יעל - בית ליוצרי מחול עצמאיים בירושלים", המחלקה למחול בעיריית ירושלים.
  •  'ספוקן גלרי'! פיתוח בלעדי של מוזאון ארצות המקרא ופואטרי סלאם ישראל, שבו צביה מרגליות, רואי רביצקי ואלן פותלס, משוררים בספוקן-וורד שירים מקוריים מתוך המפגש שלהם  עם המוצגים במוזאון, משקפים תודעות מתחלפות של המבקר ושל המוצגים ומעניקים להם תובנות חדשות ובועטות.
  •  שתי עבודות מחול משני צדי מתרס הנשיות והגבריות, המשוחחות עם דימויים קדמונים בגלריות: סטראוטיפית  של סיגל ארמוזה, בוחנת נשיות וגוף האישה באופן שמתנער מתיוג על פי מין, גיל, תקופה, מקום ומחשוף. עיסוק בפיזיות לא מעובדת של אייקונים גבריים/נשיים, תוך התמקדות באגן הנשי כחומר גלם המייצר אבחנה מגדרית בעלת משמעויות וייצוגים. בצלמו ובדמותו של אמיר מי-טל שואלת מהו דימוי הגוף הגברי הקלאסי, ומגלה לנו שהוא שונה מאוד מדמות הגבר של ימינו.
  •  "מסע בארץ האבות", הרפתקה קולית אינטראקטיבית של היוצר עידן סקלר המחייה את המוצגים הדוממים ואת הסיפור שמאחוריהם. מסע, שמזמין את המשתתפים בו להתמסר לסאונד ולמחוזות הדמיון.

 

ובחלקו השני של הערב:

מופע מוזיקלי חדש "בית אבא" של דורון רפאלי )קבוצת "טררם" "להקת אטרף", "מינואט" ועוד)

חגיגה של צלילים שורשיים מטובלים בגרוב חם. השירים והפיוטים מבית הכנסת ומהשורשים הכורדים והבוכרים של דורון שהיו פסקול צבעוני במסע המוסיקאלי של חייו, והפכו תחת ידיו למופע קסום ואינטליגנטי.  

ו.....מסיבה !!!  DJ RAMZY שיפתח לנו חלון אל סצנת המוזיקה העכשווית במזרח התיכון, במסיבה שכולה על טהרת השפה הערבית.

מחיר בהזמנה מראש: 50 ₪ | סטודנט/גמלאי: 40 ₪ |  בערב המופע: 60 ₪ | מנוי: ללא תשלום .

מספר המקומות מוגבל.

פרטים נוספים ורכישת כרטיסים באתר המוזאון ובטלפון: 02-5611066

אנדרלמוזה

אנדרלמוזה צילום: יח"צ מוזיאון ארצות המקרא


קיץ קריר ולב חם באתרי הכותל המערבי

  

הקרן למורשת הכותל המערבי פותחת את שעריה ואת אתריה התת קרקעיים לציבור הרחב ומזמינה אתכם ליהנות מביקורים ייחודיים וחווייתיים בטמפרטורה של 20-23 מעלות גם בימי הקיץ החמים.

 

מיוחד לקיץ: אתרי הכותל המערבי יהיו פתוחים למבקרים עד השעה 23:00, בתקופת ימי הסליחות האתרים יהיו פתוחים עד 3:00 בלילה בהזמנה מראש

 

אתרי הקרן למורשת הכותל המערבי הפתוחים לציבור:

 

  •  מבט אל העבר- משקפות מציאות מדומה לביקור ב"בית המקדש": חווית מציאות מדומה של סיור וירטואלי בבית המקדש. במסגרת יוזמה חדשנית הוקם בכותל חדר חוויה ייעודי המציג חווית מציאות מדומה ב360 מעלות של בית המקדש. החוויה הראשונה מסוגה מאפשרת למבקר להיכנס לתוך העולם הוירטואלי על כל חושיו ולהרגיש כאילו הוא עומד בבית המקדש. האתר לוקח את המבקר למסע אחורה בזמן אל תקופת בית שני ומאפשרת לו לעמוד במרכז ההתרחשות ולחוות את הר הבית ובית המקדש במלוא הדרו. החוויה מכילה תוכן עשיר ומקיף, המחבר את המבקר לבית המקדש ומאפשר לחוות את העיר ירושלים ובית המקדש בפרט, תוך חיבור המבקר למקום והעצמת הקשר לכותל המערבי. המבקר המגיע לחוויה חובש קסדת מציאות מדומה ונשאב לתוך עולם מקראי הקם לתחייה לנגד עיניו. שם הוא פוגש דמויות מרכזיות כגון הכהנים והכהן הגדול, ומבקר בכל הנקודות המרכזיות בהר הבית, מקשת רובינסון המרשימה דרך הסתיו המלכותי, עזרות בית המקדש והדודבדבן שבקצפת, היכל בית המקדש השני.
  •  ה"מסע לירושלים"-אתר ראשון מסוגו אשר מספר את סיפור נדודי העם היהודי, מכל קצוות תבל, עד שובו לירושלים, בזווית אישית כל אחד לפי מוצאו. כל מבקר מוזמן לצאת למסלול אישי (על פי ארץ מוצאו), בו יוכל לעמוד בצמתי ההכרעה הדרמטיים של התפוצה היהודית ממנה הגיע ולקבל בעצמו את ההחלטות שקיבלו אבות אבותיו במהלך שנות הגלות הארוכה. "המסע לירושלים" עושה שימוש בטכנולוגיה אינטראקטיבית מתקדמת, המשלבת בין למעלה ממאה סצנות דרמטיות וסרטי מידע אנימטיביים, היוצרים הזדהות והבנה עם סיפורו המופלא של העם היהודי.
  •  מרכז שרשרת הדורות- אחד האתרים המרתקים בירושלים, המספר את בצורה מוחשית את  סיפורו של העם היהודי לדורותיו באופן שלא ניתן להישאר אדישים כלפיו. באתר ניתן לחזות במייצג אומנות מרהיב, המעורר את כל החושים, עמודי זכוכית עצומים כשכל אחד מייצג חוליה בשרשרת הדורות של העם היהודי. בניית מרכז שרשרת הדורות נמשכה כשבע שנים, במהלכן התגלו באתר ממצאים ארכיאולוגיים מרתקים אשר שולבו במרכז, על גביהם שולבו יצירות אומנות מודרניות המשקפות את המפגש בין חדש לישן בירושלים. מרכז שרשרת הדורות, ממוקם סמוך לרחבת הכותל, הוא בנוי בתוך חללים תת קרקעיים עתיקים, על גבי שרידים בני מאות ואלפי שנים. באתר תשעים טונות של זכוכית, שנפרסו והונחו, שכבה על גבי שכבה, ביצירה מרשימה ומעוררת השראה. על אומנות הזכוכית חרוטים שמות המייצגים את שושלת הדורות של העם היהודי. מהאדם הראשון, דרך אברהם אבינו ושרה אימנו עד שיבת העם היהודי לירושלים בעת החדשה. הביקור מסתיים במופע אור-קולי מיוחד המציג את סיפורו המרגש של משה עמירב, אחד ממשחררי ירושלים במלחמת ששת הימים.
  • מנהרות הכותל- הסיור לוקח את המבקר במנהרת הזמן חזרה לירושלים הקסומה והקדומה. מדרגות הכניסה של מנהרות הכותל מובילות את קהל המבקרים לעולם תת-קרקעי קסום, בו כל אבן מספרת סיפור. בתחנת הפתיחה ניתן להביט בדגם פיזי של הר המוריה - המקום בו הוקם לימים בית המקדש. באמצעות חלקים מודולריים לומד המבקר את תולדות ההר והסביבה. במקביל, ניתן לצפות בהדמיה תלת-ממדית חדישה ומרהיבה של הר הבית, המאפשרת מבט ב-360 מעלות על מבנה בית המקדש השני. האנימציה ממחישה את שלבי הבנייה והחורבן שעברו על הר הבית ועל הכותל מאז ועד היום.  במהלך הסיור יגלו המבקרים מבנים וממצאים ארכיאולוגים נדירים, המספרים את סיפורה של העיר ירושלים לפני אלפי שנים ויכירו את החיים וההרגלים של אבות אבותינו וכן ילמדו על האדריכלות ושיטות בניה קדומות, שהעסיקו את חוקרי ירושלים מאות בשנים. 

לפרטים על אתרי הקרן למורשת הכותל המערבי ולהזמנת סיורים: באתר האינטרנט או בטלפון 5958*.

אטרקציות קיץ

אטרקציות קיץ צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי


בית הנסן פותח את שעריו הקיץ למגוון רחב של אירועים לילדים בדגש על טכנולוגיה, עיצוב ומוזיקה בכניסה חופשית

בית הנסן, הידוע בכינוי “בית המצורעים” נפתח מחדש לקהל הרחב, אחרי למעלה ממאה שנה בהם היה סגור ומבודד והפך למרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה. כיום המקום משמש ביתם של אמנים, יוצרים ואנשי אקדמיה בתחום העיצוב, המדיה והטכנולוגיה ונותן במה ליצירה ומחקר מובילים, וחשיפתם בקרב קהל מקצועי וסקרן. זו השנה השנייה שבית הנסן מזמין את הקהל הרחב לשבועיים של פעילויות קיץ ייחודיות. 

במסגרת הפעילויות:

  • פעילויות עיצוב וטכנולוגיה לילדים 

סדנאות טכנולוגיות -  סדנת סריקה והדפסת במדפסת תלת מימד, סדנה להכנת סוכריות בחיתוך לייזר ועוד.

סדנאות אקולוגיות -  סדנה לחידוש בגדים ישנים, סדנת הידרופוניקה ושתילה, סדנת חיות מומחזרות מנייר, סדנאות הגן הבוטני ליצירת ייחורים ועוד. 

סדנאות יצירה – סדנה להכנת חולצות, סדנת צילום בפולארויד בסיומה יוכלו הילדים להשתתף בתערוכה ועוד. 

בנוסף, יתקיימו הצגות לילדים של תיאטרון אינקובטור, מופעי קרקס, סדנאות מתגלגלות ועוד. 

מרבית הפעילויות בכניסה חופשית, נדרשת הרשמה באתר בית הנסן 

  • הופעות והקרנות סרטים לאור ירח 

הקהל מוזמן בערבים ליהנות מבירה צוננת, הופעות שוות, הקרנות סרטים, שיחות עם היוצרים ועוד

במסגרת האירועים תתקיים הופעה חד פעמית בגינה של בית הנסן- מיכה שיטרית מארח את אסתר רדא, 17.8 בשעה 20:30. הכניסה חופשית!

בנוסף, תתקיים בכורה בירושלים - ההרכב המוזיקלי Tiny Fingers עולים להופעה מטורפת ומציגים לראשונה בירושלים את הסרט שצולם בים המלח והופק ע"י הלהקה. 23.8 בשעה 20:30, הכניסה חופשית!

בנוסף, יתקיימו הקרנות סרטים ושיחות עם היוצרים. 

  • סיור היסטורי וסדנאות עיצוב למבוגרים

חובבי העיצוב יוכלו להצטרף לסדנת צורפות דיגיטלית החושפת את המשתתפים לעולם הצורפות דרך מידול והדפסת תלת מימד. 

בנוסף, אל המקום יגיע בוטיק נודד. בוטיק וינטג’ ויד שנייה באוטובוס קטן. נשים ונערות מוזמנות להתחדש בפריטים יחודיים ולמכור בגדים שאינן צריכות עוד.

  • הקהל מוזמן לסיור היסטורי "מבית מצורעים לבית של יוצרים"-  הסיור חושף את  ההיסטוריה של בית המצורעים, סיפור המקום ופעילות הדיירים. סיור במבנה ההיסטורי ובחללים המשוחזרים כולל הצצה למעבדות המתקדמות, ה- FABLAB, לעיצוב וטכנולוגיה. 

המקומות מוגבלים! הסיור ללא עלות אך מותנה בהרשמה מראש.ימי שישי 18.8, 25.8 בשעה 10:00 וב12:00

לפרטים והרשמה לסיורים 02-5793702 או באתר

בית הנסן

בית הנסן צילום: יח"צ


AFTERSHUK - מחזה ראשון מסוגו המשלב תיאטרון, טכנולוגיה של מציאות מדומה והקרנות וידאו בסמטאות שוק "מחנה יהודה"

אפטרשוּק היא יצירה חדשה של תיאטרון מסתורין המציעה מסע חווייתי אל עולם קסום הנגלה בין סמטאות שוק מחנה יהודה, ומשלב תיאטרון, טכנולוגיית מציאות מדומה והקרנות וידאו. הקהל הלוקח חלק במחזה חמוש במשקפי מציאות מדומה (VR), מתנייד בסמטאות השוק ונחשף לשתי מציאויות שונות: האחת הרגילה והמוכרת והשנייה וירטואלית ופנטסטית. לא מדובר בקסם "האותנטי" המוכר והשחוק של מתחם השוק, אלא על ממד וירטואלי המולבש עליו כמו שמלה על גוף, שמשלב בין הממשי והמדומה ומייצר חוויה תיאטרונית מסקרנת ויוצאת דופן. 

 

המופע מתחיל במכתב אישי שיקבל כל אחד מהמשתתפים, דרכו הוא נשאב לסיפורה של עיר ומסייע לתושביה להגשים משימה בת אלפי שנים. באמצעות סצנות המותאמות לטכנולוגיית מציאות מדומה והקרנות וידאו חכמות על סביבת  המופע – החל מהקירות של מסלול המופע בסמטאות השוק ועד גופו של הצופה – בוראת קבוצת התיאטרון חוויה עתידנית מרשימה ופורצת דרך. השילוב של עתיק ועתידני מודגש באמצעות השפה הגראפית ששואבת ממסורות אייקוניות של אלכימיה, כישוף, קלפי טארוט ואזוטריקה. כך, בדומה לשחקן במשחק מחשב, הקהל במופע משחק תפקיד מכריע  בסיפור העלילה ובפתרונו. 

בפרויקט חדשני זה אנסמבל היוצרים של תיאטרון מסתורין ממציא עבור הקהל חוויית מופע ראשונה מסוגה של מציאות וירטואלית, כזו שטרם נראתה כמוה בישראל.

 

אפטרשוּק הוא מופע לא קונבנציונלי. הוא יתרחש בשעות הלילה בסמטאות התחתונות של שוק מחנה יהודה, רחוק ממוקדי הבילויים המרכזיים. הוא יתקיים בימי ראשון ומוצ"ש החל מ-19 באוגוסט והוא מתאים לדוברי כל השפות. המופע נמשך כ-45 דקות, בכל לילה יתקיימו בין שניים לארבעה סבבים של המופע, וכל סבב מוגבל ל-10 משתתפים בלבד.

  

מופעים ראשונים:

מוצ״ש 19.08: 21:00, 22:00

ראשון 20.08 : 21:30, 22:00.

מוצ״ש 26.08: 21:00, 21:30, 22:00, 22:30

ראשון 27.08: 21:30, 22:00, 22:30, 23:00. 

 

האירועים יתקיימו במהלך החודשים אוגוסט-ספטמבר-אוקטובר 2017 ויתחדשו באביב 2018  

אפטרשוק

אפטרשוק צילום: רוסטם בירמוב