אז איפה אתם בחול המועד? פעילויות או לא להיות

סיורים, מספרי סיפורים, צעדת ירושלים, מוזיאונים ומה לא. אנחנו ממשיכים לאסוף עבורכם את הבילויים הכיפיים ביותר בסוכות הקרוב, בכל רחבי הארץ, עם הילדים וגם למבוגרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/10/17 11:37 יג בתשרי התשעח

אז איפה אתם בחול המועד? פעילויות או לא להיות
צעדת ירושלים, צילום: אביעד תבל

מרכז "מהותי"

איפה: רח' שאול המלך 21 (ברחבת הקאמרי)

מתי: 6-10 באוקטובר, בין השעות 10:00-14:00 (שישי), 10:00-17:00 (שבת עד שלישי). יש להתעדכן באתר בשעות הפעילות המדויקות.

מה: סיור אינטראקטיבי במרכז מהותי – הסיור במהותי מזמין את כל המשתתפים, הורים וילדים, לצאת למסע היכרות עצמית המעורר מחשבה על איך כל אחד מאתנו יכול להשפיע על סביבתו. הסיור כולל תחנות אינטראקטיביות כשבכל אחת מהן הפעלה מרתקת. התחנות יוצרות יחד מסלול מעגלי שמגרה את הדמיון והיצירתיות, המחשבה והסקרנות, ומאפשר לכל אחד להרגיש שהוא יחיד ומיוחד. הפעילות מתאימה מיטבית לגילאי 8-12, אך תותר כניסה מגיל 6.

כמה: 25 ₪ למשתתף

מרכז מהותי

מרכז מהותי צילום: עמית הרמן

מתחם אלון עין שמר fashion

איפה: צומת כרכור

מתי: 8-9 באוקטובר, בין השעות 17:30-22:00

מה: הפנינג חגיגי וחינמי לכל המשפחה במתחם הקניות והבילוי אלון עין שמר fashion. בין הפעילויות בהפנינג: "הוורודים"- דמויות שטח בהופעות אקרובטיקה, המופע של ליבלובית - מופע ייחודי ומקפיץ בהשתתפות הקהל המשלב שירים מקוריים, תוכן איכותי, בובת ענק, סדנאות יצירה לילדים, עמדת ציורי פנים, עמדת בלוני צורות, משאית הג'אזלן - הופעות ג'אז חיות במשאית, אוטו בירה - פאב נייד, אוטובוס OLD SCHOOL, אופנת וינטג' ויד שניה, רקדני רחוב, מופע של LILU C - לילך כהן, דוכני אוכל ועוד.

כמה: כניסה חינם

צעדת ירושלים

צעדת ירושלים הבינלאומית תתקיים בשיתוף רשת "מתחברים לעתיד משותף" ובמתכונת מורחבת בת יומיים. לצעדה צפויים להגיע עשרות אלפי צועדים מרחבי העולם ומהארץ, אשר יצדיעו לירושלים לרגל חמישים שנים לאיחודה. הצעדה תכלול השנה מגוון צעדות בוקר במסלולי טבע מרהיבים, הופעות של הרכבי מוסיקה, סדנאות, מעגלי שיח, מתחם קמפינג ללינה, הפנינג ענק בגן סאקר שיכלול מופעים ופעילויות לכל המשפחה. במצעד המרכזי שיתקיים בעיר יקחו חלק נציגים מ80 מדינות, לוחמי צה"ל, דגלנים ורקדני מחולות, אמני רחוב, גופים ציבוריים ועוד.

מתי: 9-10.10

איפה: שלושה מסלולים ברחבי ירושלים.

מחיר: דמי השתתפות בצעדה הינו 30 ₪ הכולל תעודה ומדליה. הצפייה במצעד החגיגי חינם.

צעדת ירושלים

צעדת ירושלים צילום: אביעד תבל

פסטיבל "בציר חדש" ה-7

חגיגה של תרבות, מוזיקה ואמנות עכשווית ומקורית בסימן 70 שנה לעיר יבנה

השנה יציין הפסטיבל 70 שנה לעיר יבנה ויעניק במה לאמנים ויצירות שיובילו את החידושים בתחומי האמנויות והבמה.

בנוסף, תעלה במסגרת הפסטיבל בבכורה עולמית, הצגה מוסיקלית חדשה שנקראת "סימני דרך", בבימויו של משה קפטן ובהפקה משותפת עם תאטרון הבימה, שיגולל את סיפור חייה של נעמי שמר. כמו כן, בין התאריכים 9-10.10 יתקיימו מופעי חוצות – מוסיקה, קרקס ותיאטרון רחוב ברחבת היכל התרבות ופעילות בסדנה לאמנות ביבנה.

מתי: יתקיים ב- 08-10.10.2017 חול המועד סוכות

איפה: מופעי החוצות יתקיימו ברחבת היכל התרבות יבנה. מופע הפתיחה יתקיים באמפי תאטרון יבנה והמופע "סימני דרך" בהיכל התרבות.

מחיר: מופעי החוצות ללא עלות. המופע של אברהם טל, 80 ₪ בגוש הכיסאות,  60 ₪ במדשאה, "סימני דרך"- מחירי הכרטיסים: 139-199 ₪.

  

פסטיבל מספרי סיפורים 

פסטיבל מספרי סיפורים חוזר בפעם ה-24 בחוה"מ סוכות בסימן 70 למדינת ישראל. בניהולו האמנותי של יוסי אלפי

באירוע הפותח יצוינו 90 שנים לאחד הסממנים הבולטים של הישראליות לאורך השנים – הקיבוץ הארצי. הפסטיבל יעלה יצירה מיוחדת בביצוע בכורה למספר סיפורים ותזמורת קאמרית, "כרטיס לכיוון אחד – חלום ציוני", בשילוב נגנים עיראקיים אותנטיים, לכבוד 70 שנות המדינה. אירוע מרכזי יציב את 70 שנות המדינה במוקד יפגיש את ותיקי הפלמ"ח שיביאו סיפורים על הנס של מדינת ישראל שהתאפשר תודות לבחורים והבחורות האמיצים של פלוגות המחץ. הקרן הקיימת לישראל, מסמלי המדינה הבולטים, תחגוג 115 שנים להיווסדה באירוע עם סיפורים שלא יאמנו על רכישת קרקעות, הפרחתן, ייעורן וטיפוחן.

מתי:  יום חמישי 5 באוקטובר ויימשך עד 14 באוקטובר

איפה: תאטרון גבעתיים

מחירי כרטיסים: 85-110 ₪.

סוכות באשכולות- בסימן 70 שנה להקמת המדינה

מהצפון ועד הדרום – טיולים, סיורים מודרכים ופעילויות ללא תשלום

מתי: 08-10/10, ימים ראשון עד שלישי ברחבי הארץ, ללא תשלום. סיורים מודרכים יצאו בשעות 10:30, 12:00 ו 14:00. סיורי הערב יצאו בשעה 19:30.  הסיורים מותאמים למשפחות.

אשכולות בשיתוף האגף לתרבות יהודית במשרד החינוך, יציעו במהלך החג פעילויות חקלאיות לכל המשפחה, ∙ הצגות ילדים, סיורים מונגשים לאנשים עם מוגבלויות, סיורי ערב מיוחדים, סיורים מודרכים וטיולים ברחבי הארץ ועוד. זאת ב 22 מוקדים שונים בהם: רמת הגולן, חיפה, יהודה ושומרון, עמק האלה, תל אביב, באר שבע וכן אתרים נוספים. בין הסיורים: סיור בעקבות משק המים בישראל, סיורים חקלאיים ברמת הגולן, סיורים ביערות ישראל בהן יער ריחן, יער הרצל בחולדה ועוד. השנה, בנוסף לטיולים ולסיורים היומיים, יציעו מרכזי הסיור של אשכולות גם סיורי ערב עירוניים בצפת, חיפה ויפו. בסיורים יגלו המטיילים צדדים חדשים ומפתיעים בערים המוכרות. בירושלים יצאו מגוון סיורים מ 3 מוקדים שונים אשר יתחקו אחר סיפורה של ירושלים מדוד המלך ועד לדוד בן גוריון. 

כל הסיורים מודרכים על ידי מדריכות ומדריכי מרכזי הסיור והלימוד של אשכולות, לצד ההסברים ייהנו המטיילים משפע של פעילויות חווייתיות המותאמות לכל המשפחה.

לפרטים נוספים, פירוט המוקדים והרשמה לסיורים: 0778994990 ובאתר אשכולות.

יש להירשם לסיורים מראש.

מטיילים עם אשכולות

מטיילים עם אשכולות צילום: מרכז סיור ולימוד מזכרת בתיה

המרכז ההיסטורי של אגד בחולון

מזה 84 שנה, מאז נוסד בשנת תרצ"ג, "אגד" היה שם נרדף לאוטובוס. למעלה מ-80 האוטובוסים ושלל המוצגים במרכז ההיסטורי של אגד בחולון, מספרים את ההיסטוריה של התחבורה הציבורית בארץ. בימי חול המועד סוכות זהו ביקור מומלץ למשפחה כולה, כאשר הכניסה והחניה חופשית.

המבקרים מוזמנים לעלות על חלק מהאוטובוסים הישנים, להיזכר בימים עברו או לגלות בפעם הראשונה איך היו נראים פעם האוטובוסים ששירתו את הנוסעים בתחבורה הציבורית. האוטובוסים המוצגים במרכז ההיסטורי שופצו וחודשו עד הפרט הקטן עם הצבעים המקוריים, האבזור האותנטי ורובם אף נמצאים במצב נסיעה. בחלק מהאוטובוסים המשופצים ניתן לשבת ולראות את תיק הנהג ופורט הכסף ומנקב הכרטיסיות עם הצורות האישיות של כל חבר אגד, שהיה בשימוש לפני עידן ה"רב-קו" וכרטיסי הנייר המודפסים. גם רכבי עזר ששירתו את אגד כמו מכלית, אוטובוסי גרר ואוטובוסים ללימוד נהיגה, זוכים לכבוד המגיע להם.  

המרכז ההיסטורי של אגד, ממוקם ברח' דן שומרון בחולון, ויפתח את שעריו בחוה"מ סוכות ביום שישי, א דחול המועד בין השעות 8:00-12:00, בימים ראשון – שלישי, ג-ה דחול המועד בין השעות  8:30-12:30 וביום שישי, אסרו חג, בין השעות 8:00-12:00. הכניסה חופשית וכך גם החנייה.  במשך השנה פתוח המרכז ההיסטורי של אגד בימי שישי, בין השעות 8:00 – 12:00, כאשר בימים ראשון עד חמישי פתוח המרכז ההיסטורי של אגד  לקבוצות בלבד ובתאום מראש בין השעות  11:30 – 8:00. ניתן לתאם ביקור בטלפון: 03-9142361 או בפקס: 03-9142364

מוזיאון אגד

מוזיאון אגד צילום: צבי וינשטוק

פסטיבל חקלאות על הזמן

משרד החקלאות פותח את שעריו בחופשת סוכות, ומזמין את הציבור לראות חקלאות מקרוב וללמוד על החידושים והפיתוחים האחרונים. רוצים ללמוד איך מייצרים יין מענבים? לראות תצוגה מרהיבה של זני פירות וירקות מיוחדים וחדשים ופירות אקזוטיים לא מוכרים בישראל? לראות פרחים ססגוניים? לראות מקרוב תצוגה של כלים חקלאיים? להתרשם מציוד חקלאי עתיק ששימש בעבר? לראות מקרוב רפת? ללמוד איך מייצרות הדבורים דבש וללבוש חליפות כוורן מיוחדות לילדים? איך חרקים מתגברים על מחלות בצמחים? תנשמות המסייעות לחקלאות? להריח צמחי תבלין? אתרוגים, רימונים והדסים ברוח החג. כל אלה ועוד תוכלו למצוא ביום הפתוח במשרד החקלאות.

 בנוסף לתצוגות, יתקיימו הפעלות וסדנאות לילדים: סדנת חוויית גלגולי החיטה ויצור פיתות, ייצור יין מענבים, ייצור שמן מזיתים וסדנת שתילה אורבנית. כמו כן, יהיה צלם מגנטים ותוצגנה ההצגות "האוצר שאינו נגמר" ו"עכבר העיר ועכבר השדה" של תאטרון "אורנה פורת". ההצגות מיועדת לילדים מגילאי גן ועד לכיתה ו' (מספר המקומות מוגבל - נדרש רישום מוקדם בעמדת הרישום בכניסה​).

 היום הפתוח יתקיים בחופשת סוכות, בחול המועד, יום שלישי, 10 באוקטובר 2017, כ' תשרי תשע"ח, בין השעות 10:00 ל- 16:00 בקריה החקלאית, מטה משרד החקלאות ופיתוח הכפר, רחוב המכבים בראשון לציון. הכניסה חופשית. הציבור מוזמן. 

מפת הפסטיבל

מפת הפסטיבלצילום: משרד החקלאות

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן