אגדה של יער - קק"ל עושה לכם סוכות מעבר לכל דימיון

מחפשים מה לעשות עם הילדים בחול המועד סוכות? קרן קימת לישראל מציעה מגוון פעילויות לילדים ומשפחות בפריסה ארצית בחינם או בעלות סמלית, במיוחד לחג הירוק בשנה- ושמחת בחגך

חדשות כיפה בשיתוף קק"ל 10/10/19 12:56 יא בתשרי התשפ

אגדה של יער - קק"ל עושה לכם סוכות מעבר לכל דימיון
חג סוכות בקק"ל, צילום: יעל אילן

חג הסוכות בפתח ואיתו שלושה ימים שלמים של חופש עם הילדים,  השילוב של חג מסורתי וירוק, מזג אוויר נעים וימי החופש המרובים מעניקים לנו את ההזדמנות לצאת ולחפש אטרקציות ופעילויות שמשלבות טבע וכיף. קרן קימת לישראל מציעה מגוון פעילויות ואטרקציות בכל רחבי הארץ, הפנינג מהאגדות הכולל מגוון מתחמים מסיפורי הילדים, מסיק זיתים, סיורים מודרכים במקומות קסומים ועוד שלל פעילויות, כל אלו בחינם או בעלות סמלית של 10 ₪ בלבד.

אגדה של יער

בין התאריכים 15-17.10 יערך ההפנינג המרכזי של קק"ל ביער בן שמן בסימן אגדה של יער.

בתאריך 15.10 בין השעות 12:00-18:00, ובתאריכים 16-17.10 בין השעות 10:00-17:00

בין הפעילויות בהפנינג תוכלו למצוא מתחם יצירה מעץ של סבא ג'פטו ופינוקיו, מתחם קצב ותיפוף עם פוקהונטס וחברים, סדנה להכנת ממתקים עם עמי ותמי, מופע מרכזי ועוד שלל חוויות קסומות מעולם האגדות.

הפעילויות ללא תשלום, אך מותנית בהרשמה מראש באתר קק"ל. לפרטים נוספים הכנסו לאתר קק"ל

מסיק

מסיקצילום: אבי חיון

פעילות "מסיק כמו פעם"- חוויה משפחתית בכרמי הזיתים

חוויה משפחתית בכרמי הזיתים לכל המשפחה. נמסוק זיתים, נכין יצירות מהטבע נטייל ביערות קק"ל ועוד שלל פעילויות מגוונות לילדים ולמשפחות.

צפון - מרכז שדה לביא- חוה"מ סוכות - יום שלישי, ט"ז בתשרי תש"ף, 15 באוקטובר, בין השעות 10:00-14:00

מרכז - פארק איילון-קנדה (ליד לטרון)- חוה"מ סוכות - יום רביעי, י"ז בתשרי תש"ף, 16 באוקטובר , בין השעות 10:00-14:00

דרום – יער להב- חוה"מ סוכות - יום רביעי, י"ז בתשרי תש"ף, 16 באוקטובר , בין השעות 10:00-14:00

משך הפעילות כשעתיים עד שלוש שעות. ההשתתפות בפעילות אינה כרוכה בתשלום (מלבד 10 ₪ למיכל עצמו) , אין צורך בהרשמה מראש.

 

טיולי אושפיזין ביער

קק"ל מזמינה אתכם ליהנות מטיולים מודרכים במהלך חוה"מ סוכות בין התאריכים 15-17.10 בשעה 10:00. כל פעם בפינה קסומה אחרת ברחבי הארץ, הטיולים יימשכו כשלוש עד ארבע שעות, וישולבו במכוניות פרטיות והליכה קצרה בשבילי היער.

הטיולים הינם בעלות סמלית של 10 ₪ למשתתף (עד 40 ₪ למשפחה), וההשתתפות בהם מותנית בהרשמה מראש ב"קו ליער" בטלפון 1-800-350-550, או באתר

אל מעיין עין קובי בפארק בגין
יום שלישי 15.10.19 ט"ז תשרי תש"ף בשעה 10:00
נבקר בפארק בגין המנציח את זכרם של מנחם בגין, ראש הממשלה השישי של ישראל, ושל רעייתו עליזה. נטייל לאחד ממעיינות הנקבה היפים בהרי ירושלים, עין קובי, שהינו פארק של ממש בזכות עצמו. קק"ל, בשיתוף רשות העתיקות, שיקמה את מערכת המים במקום ונטעה עצי בוסתן. נלך בשביל כק"מ לאורך המדרגות החקלאיות ונחזור ברגל לדרך הראשית של הפארק.

אל נחל באר שבע ומצפה בית אשל
יום שלישי 15.10.19 ט"ז תשרי תש"ף בשעה 10:00
נסייר לאורך נחל באר שבע, פארק אקולוגי המושך מבקרים מכל העולם.  נבקר במצפה בית אשל, אחד מ"שלושת המצפים" שהוקמו בקיץ 1943 והיוו את תחילת ההתיישבות החלוצית בנגב.

אל שביל נחל הבאר ועין כובשים ביער חניתה
יום רביעי 16.10.19 י"ז תשרי תש"ף בשעה 10:00
נצא לטייל בשביל טיול מעגלי בצל עצי חורש טבעי ועצי יער נטוע. השביל סובב את חניתה תחתית, המקום שבו תקעו יתד אנשי חניתה בשנת 1938 לפני שעלו לנקודת הקבע שבה שוכן הקיבוץ כיום. השביל יורד מאחורי סלע המנציח בשמותיהם את עשרת הנופלים בהגנה על חניתה תחתית. מעט ממערב לסלע ההנצחה הגדול ניצבת מצבה קטנה לזכרו של יוסף סִינִיגָלִיָה, יליד איטליה ועובד קק"ל לשעבר, שסייע לרכוש את הקרקע של חניתה. נפגוש את "בית הבאר" ונשמע סיפורו.

אל שביל נחל נעמן
יום חמישי 17.10.19 י"ח תשרי תש"ף בשעה 10:00
נצא לטיול קליל בשבילי נחל נעמן ונשמע על פרויקט שיקום נחלים ופיתוח בר קיימא של שטחים פתוחים כמשאב קהילתי - כחלק מפעילות קק"ל לשיפור פני הסביבה. לצד הנחל הזורם נפגוש צמחייה עשירה של גדות נחלים. בין המינים הבולטים של צמחייה זו נמנים שנית גדולה, גומא ארוך וקנה מצוי.

בנוסף, אם יתמזל מזלנו נפגוש גם כמה נציגים של הצב הרך, אותו צב ענק שמשקלו עשוי להגיע ל-50 קילוגרמים, את דג לבנוּן הירקון - דג כסוף, שאורכו מגיע עד 20 ס"מ ובעלי חיים נוספים.

אל שביל האלות בפארק בריטניה
יום חמישי 17.10.19 י"ח תשרי תש"ף בשעה 10:00
נטייל בשביל העובר ביער בינות לעצי אורן בוגרים, עצי חורש טבעי כאלון מצוי, אשחר ושיחים מפותחים של אלת המסטיק. נפגוש בדרך גת, במה פולחנית כבשן סיד, וריכוז גדול של אלות אטלנטיות. בהמשך נגיע לחלקות חרובים ונשמע את סיפורם.אל חורבת עניים ושביל המתקנים ביער יתיר
יום חמישי 17.10.19 י"ח תשרי תש"ף בשעה 10:00
נטייל ביער יתיר שהוא היער הנטוע הגדול בישראל בו למעלה מארבעה מיליון עצים מסוגים שונים. נטייל לחורבת ענים בה עשרות מערות ששימשו בימי קדם מרתפים ומחסנים ושרידי בית כנסת קדום. נסיים בבית היערן ששימש בעבר מטה לצוות המקצועי של יער יתיר ומקום מגורים לעובדי היער ובני משפחותיהם.


צפרתון- מרתון הצפרות של קק"ל

יערך בחול המועד סוכות בין השעות 9:00-14:00 במקומות הבאים:

15.10 באגם ירוחם, 16.10 אגמון החולה, 17.10 אגמון חפר.

בכל אחד מהאתרים יתקיימו שלל פעילות למשפחות – סיורי צפרות, הדרכות טיבוע, מְסַפֵּר צִיפּוּרִים, מופע מעוף של בועות סבון, סדנאות יצירת ציפורים, תיפוף על כלים ממוחזרים ועוד. הכניסה חופשית

ישראל התברכה במגוון אדיר של מיני בעלי כנף המאכלסים את הנופים המגוונים שלה, והחולפים דרכה בכמויות עצומות פעמיים בשנה: בדרכם לאפריקה בסתיו, ובחזרה לאתרי הקינון במזרח-אירופה ומערב-אסיה באביב. בין הציפורים שמגיעות לבקר אותנו בסתיו ו"ישתתפו" באירועי הצפרתון אפשר למצוא: עגורים אפורים, שקנאים, שלדגים גמדיים, עיטי חורש, חסידות לבנות, חסידות שחורות, בזי ערב, שרקרקים גמדיים, פרנקולינים שחורים, דאות שחורות כתף, שלדגים  לבני-חזה, ועוד מינים רבים  של עופות מרהיבים ביופיים.

זאת השנה השנייה שמקיימת קק"ל את הצפרתון- מרתון הצפרות, בשיא עונת נדידת הציפורים. במטרה לחבר את הקהל הרחב אל אחד מאוצרות הטבע של מדינת ישראל – הציפורים.

המרתון יתחלק למרתון צפרים מקצועיים שמתקיים במשך 24 שעות בכל רחבי הארץ, במהלכו הצוותים ינסו לזהות ולאתר את מיני הציפורים. כל אחד מחברי הצוות הזוכה בתחרות יזכה במשקפת יוקרתית.   ההשתתפות בחינם מותנת בהרשמה מראש.

מרתון צלמי ציפורים-בשנים האחרונות צילום ציפורים מהווה את אחד התחומים המרתקים והמאתגרים ביותר בעולם הצילום. בתחרות צילום הציפורים של צפרתון קק"ל נדרשים הצלמים להפיק תמונה מנצחת של ציפור בתוך מסגרת זמן של 48 שעות מוגדרות מראש. התחרות נערכת בשיתוף אגודת צלמי הטבע בישראל, והתמונות הטובות ביותר יוצגו בתערוכה שתוצג במסגרת אירועי הפתיחה של מרכז המבקרים החדש באגמון החולה, שיפתח בחודש נובמבר הקרוב. הצלם או הצלמת שינצחו בתחרות יזכו בפרס יקר ערך.  ההשתתפות בחינם מותנת בהרשמה מראש 

שער הכרמל ויער נוף הכרמל-פעילות ניווט

שער הכרמל ויער נוף הכרמל-פעילות ניווטצילום: גיא אסיאג

פעילות "מנווטים בלי וויז": יער עופר

בתאריך 16.10.19 בין השעות 09:00-16:00 תתקיים פעילות ניווט חווייתית ביערות קק"ל אשר תעצים את חווית הביקור ביער ותקנה למשתתפים ידע אודות היער וקק"ל.

 

הכניסה חופשית , מותנה בהרשמה מראש ב"קו ליער" בטלפון: 1-800-350-550, או באתר 

 

חוויה בפארק גורן:

קק"ל מזמינה את הציבור הרחב לחוויה בפארק גורן, במקום תתקיים פעילות של תחנת יצירה "מקשרים את הסוכה" קישורים מחומרים ממוחזרים ומחומרי טבע.

בימים 16-17.10.19 בין השעות 10:00-14:00 - הכניסה חופשית

הפנינג סוכות בפארק התכלת

קק"ל מזמינה את הציבור להפנינג סוכות בפארק התכלת, חוויה והנאה בפארק משופע במעיינות, בוסתנים ומסלולי טיול מגוונים.  

בתאריך:  15.10.19. בין השעות 10:00-14:00- הכניסה חופשית.

 יער של "חוויות בסוכות", חניון ומצודת ביריה.

 בתאריך 17.10.19 בין השעות 10:00-14:00. יתקיים הפנינג לכל המשפחה בחניון ומצודת ביריה, פארק חבלים, ניווט סלולרי, סדנת יצירה , סיור במצודה ועוד.

עלות 10 ₪ לילד, מותנה בהרשמה מראש ב"קו ליער" בטלפון: 1-800-350-550, או באתר

 

יער בית קשת-אלון קשיש

בתאריך 17.10 החל מהשעה 10:00, תתקיים ביער בית קשת תחנת יצירה מחומרים מהטבע. -כניסה חופשית

תחנת יצירה באגמון החולה

בתאריך 17.10 בין השעות 11:00-15:00  תתקיים תחנת יצירה באגמון החולה. התחנה ממוקמת בחורשת האקלום ליד הגן הבוטני - כניסה חופשית

 

הפנינג בגילת לכל המשפחה

בתאריך 17.10 בין השעות 10:00-14:00, יתקיים הפנינג בגילת עם שחקני תיאטרון בסיפור מסיבת התה, שומרי היער, מופע קרקס, סדנאות ואומני שטח. מותנה בהרשמה מראש במוקד קו ליער ללא תשלום

                                                                                                                                           

תחנת מידע בשטח

תחנת מידע בשטחצילום: נטע מזרחי-עובדת קק"ל

    

תחנות מידע של קק"ל

קרן קימת לישראל מציבה עבור הקהל הרחב תחנות מידע המפרטות אודות מסלולים ואתרים של קק"ל ברחבי הארץ. התחנות יוצבו בימים 15-17.10.19 בין השעות 09:00-16:00

  • צפון- כתף שאול, בית קשת, פארק עמק המעיינות, פארק גורן, שער הכרמל, פארק הירדן, חניון עין זיתים ומצודת ביריה
  • מרכז- אילנות, יד קנדי, יער בן שמן, סטף, פארק בריטניה, פארק קנדה, פארק רמות מנשה ופארק שוני
  • דרום- יער המלאכים, יער להב, יער שרשרת, פארק אופקים, פארק גולדה, מיתר / יתיר, חניון באורתיים, פארק בן גוריון

לאורך כל חופשת חול המועד סוכות, קרן קימת לישראל תציב באתרי קק"ל ברחבי הארץ סוכות כשרות לנוחיותכם.

  • צפון- מצודת ביריה. פארק התכלת. פארק גורן. פארק אדמית. חניון שער הכרמל. חניון השלוחה, יער חוף כרמל.
  • מרכז- יער בן שמן, יער אילנות, נחל השופט
  • דרום- גילת, יער שרשרת, יער המלאכים, יער להב, פארק ספיר, פארק גולדה, יער מיתר, פארק ירוחם, בית אשל, פארק בן גוריון