נבחרה : ראש אולפנית אמי"ת ישורון - מבשרת יעקבס

מנהלת חדשה לאולפנית ישורון בפתח תקוה. ד"ר אמנון אלדר מנכ"ל רשת אמי"ת: "אנחנו מבקשים שבנות  האולפנית יגדלו כשמנהיגות נשית תורנית מובילה אותן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/06/20 12:10 יט בסיון התשפ

נבחרה : ראש אולפנית אמי"ת ישורון  -  מבשרת יעקבס
מבשרת יעקבס, צילום: ג'ני עדיקא

מבשרת יעקבס תהיה ראש אולפנת אמי"ת ישורון בפתח תקווה. את יעקבס בחרו נציגי העיריה, רשת אמי"ת, ומשרד החינוך בתום מכרז שנערך השבוע לתפקיד. 

יעקבס, בוגרת תוכנית מנדל למנהיגות חינוכית ועמיתה בתוכנית מפרש, ניהלה בשנים האחרונות את התיכון הממלכתי דתי עתיד ע"ש  יגאל אלון ביהוד והיתה מנהלת חטיבת הביניים וסגנית ראש אולפנית מבשרת ברוך בחדרה. יעקבס הינה בעלת תואר ראשון ושני בחינוך  וקורס מנהלים של מכון אבני ראשה. היא ומשפחתה היו בשליחות חינוכית בקהילה היהודית בהונג קונג ובעבר היתה קומונרית בסניף בני עקיבא ברמלה.

כזכור, המינוי החדש מעורר סערה גדולה בקרב תלמידות והורי בית הספר. עם זכיית אמי"ת במכרז זומן ראש האולפנית הרב יניב כהן לשימוע  בעירייה המודיע על פיטוריו. ההחלטה המידית לפטר את הרב כהן מתפקידו עוררה זעם בקרב התלמידות והוריהן. הרב כהן עומד כעשור בראשות האולפנית, שהייתה עד לאחרונה בבעלות העירייה ואף קידם אותה להישגים רבים. אלא שעל אף ההישגים, הוחלט כי הרב לא ימשיך בתפקידו ופתחו במכרז לתפקיד המנהל.

רמי גרינברג, ראש העיר  פתח תקווה בירך על המינוי ואמר כי יעקבס הובילה בתפקידיה השונים תהליכים חינוכיים משמעותיים במנהיגות ובשיתופיות. "אני בטוח שבעזרת המורות והמורים המצוינים באולפנית, ישורון תמשיך לפרוח ותתחדש להצלחות נוספות". גרינברג הודה לראש האולפנה היוצא, הרב יניב כהן, על השקעתו ומסירותו למען האולפנית.


ד"ר אמנון אלדר מנכ"ל רשת אמי"ת אמר כי יעקבס היא האישה הנכונה לעמוד בראש האולפנית. "אנחנו מבקשים שבנות  האולפנית יגדלו כשמנהיגות נשית תורנית מובילה אותן, לאולפנית ישורון  מסורת מפוארת ואנחנו מתכוונים לצעוד על פי חזונו של הרב קוק "הישן יתחדש והחדש יתקדש".