ראש ישיבה חדש בישיבת שדמות מחולה

הרב בניה גץ מונה לראש ישיבה לצד הרב שלמה רוזנפלד: "מתוך השליחות והענווה אשר מאפיינים אותו יוביל את הישיבה להתחדשות וצמיחה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/06/20 14:12 טז בסיון התשפ

ראש ישיבה חדש בישיבת שדמות מחולה
תלמידי ישיבה | למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה, צילום: פלאש 90, גרשון אלינסון

ישיבת ההסדר שדמות נריה, השוכנת בשדמות מחולה בבקעת הירדן, מינתה ראש ישיבה חדש, שיכהן לצידו של ראש הישיבה הנוכחי, הרב שלמה רוזנפלד. מהישיבה נמסר: "בסייעתא דשמייא ובשמחה רבה אנו שמחים לקבל את פני ראש הישיבה החדש, הרב בניה גץ, אשר יעמוד לצד הרב שלמה רוזנפלד". עוד נמסר כי "מתוך השליחות והענווה אשר מאפיינים אותו יוביל את הישיבה להתחדשות וצמיחה".

https://www.facebook.com/yeshivat.habikah/photos/a.172416192961453/1309886395881088/?type=3&theater

הרב בניה גץ מסר שיעור ראשון כראש הישיבה, ואמר בו כי "בגמרא ירושלמי כלאיים פרק ג' יש מחלוקת בתרומות ומעשרות במקרה בו מבריכים ענף עץ אל תוך האדמה ומשקים אותו על מנת שיצמח לעץ נוסף והגמרא מסתפקת האם יש לתת תרומות ומעשרות לכל אחד מן העצים בנפרד או שמא מספיק לתת על שניהם ביחד מכיוון שמקורם אחד הוא.

"התשובה למחלוקת, לא יאמן, תלויה בדרך בה האילן הצעיר עומד - אם עליו פונים כלפי חוץ והרחק מן האילן הגדול אזי מתייחסים אליו כעץ נפרד ונותנים עליו תרומות ומעשרות נוספים. אך אם עליו פונים כלפי האילן הגדול, מכופפים אליו בענווה, אזי שניהם נחשבים כעץ אחד אשר גדל ומחדש עצמו בצמיחה מתמדת.

"וכמו כך בישיבת הבקעה אשר אילנה הגדול התחיל לצמוח לפני 25 שנה אין בכוונתי לשנות מהלך הרוח וכיוון צמיחתה אלא רק להוסיף התחדשות תוך שמירה וכבוד לאילן הגדול ולפירותיו הרב שלמה רוזנפלד".