פרופסור אסא כשר הגיע לגבורות: “התרבות הפוליטית שלנו היא תת רמה”

בצעד חגיגי לכבוד יום הולדתו ה-80 של פרופ' אסא כשר הוחלט לקיים מפגש עם אגודת ידידי אוניברסיטת תל אביב, שם הביע את דעתו בנושאים רבים. על הקורונה: "מאלתרים פתרונות חסרי תיכנון". על כתבי האישום נגד נתניהו: "זהו הרי מישור פלילי ולא עניין פוליטי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/20 11:10 יג בסיון התשפ

פרופסור אסא כשר הגיע לגבורות: “התרבות הפוליטית שלנו היא תת רמה”
פרופסור אסא כשר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פרופסור אסא כשר הגיע לגבורות ולכבוד יום הולדתו ה-80 הוחלט שקיים שיחה עם אגודת ידידי אוניברסיטת תל אביב. נשיא האגודה אמנון דיק קיים היום (ו') עם פרופסור כשר שיחה על אקטואליה פילוסופיה, דמוקרטיה, פוליטיקה. פרופסור כשר לא חסך את ביקורתו על ההתנהלות הפוליטית במדינה, וחושב שההכנסה של פוליטיקה בתחומים רבים הופכת את ישראל ל"תרבות הפוליטית שהיא תת רמה”.

בנושא משבר הקורונה אמר: "ישראל בתהליכי התבגרות כמו ילד שחלק מהדברים יודע ולעשות אבל הרבה דברים לא. אנחנו נמצאים בהרבה תחומים בתת רמה.,מאלתרים פתרונות חסרי תיכנון...בדרג הפוליטי היה היבט אתי שהטריד אותי, וזו השאלה הקריטית של מחסור במכונות הנשמה, שמובנת כאשר יש מחסור במשאבים,  אך מצוצה מהאצבע כשמדובר בישראל".

על הפיכת כל דבר בישראל לפוליטי מטריד את פרופסור כשר: "בכלל כל דבר קטן מיד נעשה פוליטי. כמו למשל כתבי האישום נגד שרים או ראש ממשלה. זהו הרי מישור פלילי ולא עניין פוליטי של ימין בעד ושמאל נגד. התרבות הפוליטית שלנו היא תת רמה, אין לי מילה מנומסת אחרת, אנשים אינם מבינים מה היא  דמוקרטיה, מה מקומו של בג"ץ ומה מקומו של העם בסיפור הזה. הכל נעשה פה מתוך אינטרסים ותפיסות חסרות שחר".