תביעה כנגד עקיבא נוביק: "הציג אותי כחנין זועבי"

לאחר שהעלה לאינסטגרם סטורי, ובו תמונת התובעת, עם הכיתוב: "יפה בעיני שחנין זועבי מתעלה על המחלוקות האידיאולוגיות ומגיעה לישיבת מפלגות הבלוק", הוגשה כנגד כתב ערוץ 13 תביעת דיבה ודרישת פיצוי על ידי עובדת לשכת השר דרעי

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/20 16:11 כה באייר התשפ

תביעה כנגד עקיבא נוביק: "הציג אותי כחנין זועבי"
עקיבא נוביק, צילום: יח"צ

העיתונאי הסרוג עקיבא נוביק מחדשות 13, נתבע בשבועות האחרונים בתביעת לשון הרע על סך 75 אלף שקלים בידי מור עוזרי, שמגדירה את עצמה בכתב התביעה: "משתייכת למגזר הדתי הלאומי, מתגוררת בירושלים ועובדת בלשכתו של שר הפנים, אריה דרעי".

בלב התביעה עומד "סיפור" ב"אינסטגרם"  ("סטורי") שצילם נוביק בישיבת בלוק הימין במארס. בסטורי נראית דמותה של התובעת תחת הכיתוב: "יפה בעיני שחנין זועבי מתעלה על המחלוקת האידיאולוגית ומגיעה לישיבת מפלגות הבלוק"

אמנם נוביק הסיר את הסטורי לאחר מספר דקות ואף התנצל, אך נראה שהתובעת לא הסתפקה בכך, וב- 22.3 פנתה עובדת לשכת השר דרעי, עוזירי לנוביק באמצעות עו"ד לירן ינקוביץ', ודרשה התנצלות פומבית ברשת ה"אינסטגרם", התחייבות לא להכפישה בשנית, ופיצוי כספי לצרכי פשרה.

בכתב התביעה נכתב כי "אין צורך להכביר במילים על הפגיעה בתובעת, אישה דתייה עובדת מדינה, כאשר היא מדווחת לחברת הכנסת לשעבר זועבי, אשר מזוהה בעיני רבים מאוד כאנטי ציונית וכמי שחותרת תחת עקרונות מדינת ישראל וקיומה"

לטענת התובעת, בסיום הישיבה נוביק התקרב אליה, נופף מולה במכשיר הסלולרי שלו והתגרה בה תוך שהוא מציין את השם זועבי, וזאת בנוכחות נציגי ממשלה. לטענת התובעת הוא לא שעה לבקשתה להתנצל בפניה.

לעומת זאת, לטענתו של נוביק, הוא הבין לאחר מספר דקות כי היא "לא אהבה את הבדיחה", ניגש אליה בנוכחות אנשים, ומספר פעמים ביקש את סליחתה ושאל מה יכול לעשות על מנת לתקן את טעותו. התובעת מנגד טוענת כי אף התנצלות זו נאמרה בצורה מזלזלת.

התובעת, באמצעות עו"ד לירן ינבקוביץ', דורשת פיצוי של 75 אלף שקל והתנצלות של נוביק ברשתות החברתיות. את נוביק תייצג עו"ד ליעד ורצהיזר. ממשרד ורצהיזר נמסר: "אנו לומדים את התביעה ונגיש כתב הגנה בהתאם"