סיון רהב מאיר חושפת את סיפור המסע לארצות הברית

סיון רהב מאיר סיפרה לחיים אתגר על הקשיים שחוו היא ומשפחתה במסע שלהם, וגם על ילדותה בהרצליה, אז קיימה אורח חיים חילוני לחלוטין. דבר אחד מלווה אותה מאז ועד היום: החיבור העמוק לתחום התקשורת והרצון להשפיע דרכה

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/04/20 10:06 כג בניסן התשפ

סיון רהב מאיר חושפת את סיפור המסע לארצות הברית
צילום: Miriam Alster/FLASH90

אין ספק כי סיון רהב מאיר היא אחת מהעיתונאיות המוכרות והמוכשרות ביותר בישראל. כעיתונאית ומגישה בחדשות 12, כמגישת תכניות רדיו, ככותבת טורים בעיתון וגם כמעבירת שיעורים שבועיים. למרות שמדי פעם נשמעת ביקורת על דעותיה ואמונותיה, רהב מאיר הצליחה להיכנס ללב הציבור עם רצון לקרב בין החלקים השונים בחברה הישראלית.

לאחרונה חזרו סיון, בעלה ידידיה (איש תקשורת בעצמו) ומשפחתה משליחות של כמה חודשים בארצות הברית, שליחות שהסתיימה בעקבות נגיף הקורונה. שבוע וחצי לפני חג הפסח, קיבלו בני הזוג את ההחלטה הגורלית. הם חשו שהמצב בארצות הברית פחות בטוח מבישראל, "אלה שעות מטלטלות, של דאגות ותכנונים. זה לא מה שתכננו", סיפרה רהב מאיר לחיים אתגר. "אנחנו חיים בתוך טרגדיה. אנחנו לא מכירים את האנשים שנפטרים, אבל כל יום שניים-שלושה אנשים יקרים מהקהילות היהודיות כאן מסביב הולכים לעולמם. עצוב לנו עם השכנים האמריקאים, שבעצם אנחנו בעצם אומרים להם: 'חבר'ה, מפחיד פה. אנחנו בורחים'".

בסרט סיפרה רהב מאיר על ילדותה בהרצליה ועל אורח החיים החילוני בו גדלה. דבר אחד מלווה אותה מאז ועד היום: החיבור העמוק לתחום התקשורת והרצון להשפיע דרכה. כבר בגיל 15 החלה את דרכה בתחום ושימשה ככתבת בטלוויזיה החינוכית. לדבריה, רצח ראש הממשלה יצחק רבין טלטל את עולמה. את השבת הראשונה שמרה בגיל 15, כחלק מראיון שערכה עם נערות דתיות. "זו הייתה הפתעה עצומה. חשבתי שאני מכירה את החברה הישראלית, ובעצם לא הכרתי דתיים בכלל".