אישה חרדית ראשונה בקורס צוערי משרד החוץ

הקורס, נועד להכשיר את הצוערים כדיפלומטים בחוץ לארץ. 21 צוערים בלבד נבחרים לתפקיד, ביניהם האישה החרדית הראשונה בקורס. כמו כן בין הצוערים יש עולה חדשה מרוסיה ושניים מבני הקהילה האתיופית

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/20 13:01 ט באדר התשפ

אישה חרדית ראשונה בקורס צוערי משרד החוץ
צילום: דוברות משרד החוץ

היום נפתח מחזור ל"ו של קורס הצוערים במשרד החוץ בירושלים. הקורס, שנועד להכשיר את הצוערים כדיפלומטים שישרתו את המדינה בנציגויות ישראל בחו"ל, נחשב לאחד המסלולים האטרקטיביים בשירות המדינה. את הקורס שיארך כחצי שנה, יחלו 21 צוערים שנבחרו בקפידה מתוך כ-1,500 מועמדים. בין הצוערים שתים עשרה נשים ותשעה גברים, שגילם הממוצע עומד על 32.

בין הצוערים ניתן למנות בוגר לימודי רפואה שעלה לארץ מוונצואלה, עולה חדשה מרוסיה, שניים מבני הקהילה האתיופית ולראשונה בתולדות קורס הצוערים – אישה חרדית. בקרב הצוערים דוברי ערבית, רוסית, ספרדית וסינית. לשישה תואר ראשון, לשלושה-עשר תואר שני ולשניים דוקטורט.

במהלך הקורס יוכשרו הצוערים במגוון רחב של תכנים, החל מתחומי הפוליטיקה, הממשל והיחסים הבינלאומיים וכלה בדיפלומטיה דיגיטלית ושימוש בשיטות חדשניות לייצור השפעה בקרב ציבורים ומובילי דעה בחו"ל. בין היתר, יעברו סדנאות של עמידה בפני קהל, הופעה בתקשורת וניהול מו"מ. בתום הקורס המפרך ישובץ כל צוער לשירות מדיני באחת ממאה ושלוש נציגויותיה של מדינת ישראל בחו"ל.

טקס פתיחת הקורס יתקיים בשבוע הבא אך כבר עתה בירך שר החוץ ישראל כ"ץ את הצוערים ואיחל להם הצלחה: "היום אתם מתחילים את הליך הכשרתכם בדרך להפוך לדיפלומטים מן המניין בשירות מדינת ישראל. המלאכה והאתגרים הצפויים לכם אינם פשוטים וקרוב היום בו תישלחו לחזית המדינית. נבחרתם לייצג את מדינת ישראל בחו"ל ואני מאחל לכם, ולכל אזרחי ישראל, כי תעשו זאת על הצד הטוב ביותר."