יועצות ההלכה החדשות - "גשר בין הנשים לבין ההלכה"

במדרשת 'נשמת' הסמיכו 12 יועצות הלכה חדשות, לאחר שסיימו את לימודיהן בתכנית יועצות ההלכה של המדרשה. הרבנית חנה הנקין: "להוות גשר בין צרכי הנשים לבין ההלכה, מתוך אהבה גדולה לשני קצות הגשר"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 04/03/20 09:39 ח באדר התשפ

יועצות ההלכה החדשות - "גשר בין הנשים לבין ההלכה"
יועצות ההלכה החדשות, צילום: שימרית בנימין

אתמול (ג'), התקיים טקס הסמכת מחזור י"א של יועצות ההלכה של מדרשת 'נשמת'. מחזור זה כולל 12 נשים שסיימו מעל ל-1000 שעות של לימודי עיון של דיני טהרת המשפחה, מהסוגיות ועד לפוסקי זמננו, ובנוסף  מגוון רחב של נושאים נושקים ברפואת נשים, לצד לימודי הלכה למעשה, והנגשת ההלכה לציבור הנשים.

12 היועצות הטריות מצטרפות ל-127 יועצות הלכה בארץ ועוד 22 יועצות הלכה ברחבי ארה"ב וקנדה הנותנות לנשים מענה הלכתי בתחומי טהרת המשפחה.
מפעל יועצות ההלכה נוסד לפני 20 שנה, על  ידי הרבנית חנה הנקין, מתוך הבנה שנשים רבות נמנעות מלשאול רבנים בנושאים אינטימיים וכתוצאה סובלות ממצוקות קשות ללא צורך. עם השנים, כמות השאלות גדלה, עומק השאלות והמצבים המורכבים שנחשפו בפני יועצות ההלכה, הביאו את המענה לרמה גבוהה של ידע והכוונה לנשים המעוניינות לשמור על טהרת המשפחה.

"מפעל היועצות התרחב הרבה מעבר למה ששיערנו", סיפר הרב יעקב ורהפטיג, ממובילי התכנית. "יועצות הלכה נותנות מענה לסובבות אותן, מענה בקו הפתוח, מענה באתרי אינטרנט בארבע שפות, מלוות פוריות המלוות נשים/זוגות במסע הפוריות ומכון מחקר המעלה על הכתב את התשובות והידע שיועצות ההלכה ענו לציבור בשנים אלו". 

זועמת על יעלון. הרבנית הנקין

הרבנית חנה הנקיןצילום: דוברות

הערב כלל דברי ברכה של ראש המדרשה הרבנית חנה הנקין, ראשי התכנית – הרב יעקב ורהפטיג והרבנית נעה לאו, יו"ר נשמת – סטיוארט הרשקוביץ ושיעור מפי הרב יצחק שילת – ראש ישיבת מעלה אדומים.
הרבנית הנקין שהחלה עם החלום על נשים הנותנות מענה הלכתי ראתה בעיני רוחה נשים שנותנות מענה הלכתי סדור מתוך שמירה מלאה על ההלכה הינה בבחינת באר מרים. עבודת ה' של נשות ישראל הינה בבחינת מצווה ועושה לצד מצווה ועושה. הבאר הינה סמל לנביעה הפנימית  - רצון לעשות ולעלות בקודש. הערב הזה מציין את נביעת הבאר שמביאה ברכה גדולה לעם ישראל. הנשים מצוות בלימוד תורה, ומכאן יוצאות יועצות ההלכה לעשיה. עשיה מתוך שמירה מוקפדת על ההלכה בצד השאיפה להביא רווחה לנשים. הרבנית הנקין הכינה את יועצות ההלכה החדשות, "לשאת את מצוקות בנות ישראל ואת ההלכה על ליבן, ולהוות גשר בין צרכי הנשים לבין ההלכה מתוך אהבה גדולה לשני קצות הגשר".

הנשים המסיימות: רחל אילון כוכבא, רחל גרוסמן, מירב טובול-כהנא, אלישבע זיוון, ידידה מרכוס, שרה גרינברג, נאוה וידר, חנה מאייר, מיטב מרגליות, דוידה קליין-ולאמן, שרית-חן קרויטורו, תהילה שדיאל.
בני משפחה של המסיימות, כולל ילדים שהצטלמו בגאווה עם אמהותיהם המסיימות,  ואורחים רבים.

יועצות ההלכה החדשות

יועצות ההלכה החדשותצילום: שימרית בנימין