"איתמר בן גל היה דמות מופת של יראת שמיים"

את הדברים אמר הרב זאב סולטנוביץ' בהשקת ספר ביאורים חדש על "אורות התשובה" שנולד מתוך סיכומיו של הרב בן-גל במלאת שנתיים להירצחו, בישיבת הר ברכה

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/20 18:29 כד בשבט התשפ

"איתמר בן גל היה דמות מופת של יראת שמיים"
האזכרה לרב בן גל, צילום: אריאל נוילנדר

ישיבת הר ברכה ערכה השבוע אזכרה לתלמיד הישיבה הרב איתמר יוסף בן-גל הי"ד במלאת שנתיים להירצחו. באזכרה הושק ספר ביאורים חדש על "אורות התשובה" מאת הרב זאב סולטנוביץ', רב בישיבה הר ברכה, שאיתמר היה שותף לעריכתו. אל האזכרה הגיעו מאות מתושבי הישוב, תלמידי הישיבה, רבניה ובוגריה, ראש ישיבת ההסדר "הגולן" הרב יואל מנוביץ', שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', ראש ישיבת הר ברכה הרב אליעזר מלמד ורבים נוספים.

"ספר ביאורים זה מוקדש לזכרו של תלמיד יקר ואהוב, שהיה לחבר יקר ואהוב, ורב ומורה יקר ואהוב לתלמידיו – הרב איתמר בן־גל זצ"ל", כתב הרב זאב סולטנוביץ' בהקדמה לספר. "בהיותו תלמיד, חש בעוצמת אורות התשובה והתאמץ לשכתב ולערוך את השיעורים. עבודתו שולבה בספר זה – שאלותיו, הקשבתו וחדוות היצירה שלו, דובבות במילות הביאור. יהי רצון שדמותו האוהבת והקורנת של איתמר תהיה לנו למופת של יראת שמיים ומעולם שכולו טוב יוסיף ברכה, שמחה וחיים לעולמנו".

האזכרה לרב בן גל

האזכרה לרב בן גלצילום: אריאל נוילנדר

אביו של איתמר, הרב דניאל בן גל, תיאר בדבריו את הצמיחה שחוו בני המשפחה על אף הקושי ומתוכו במהלך השנתיים האחרונות, והודה לראש הישיבה ולמנהיגי הישוב על תרומתם לפיתוח היישוב, כפי שאיתמר רצה במטרה להפיכתו לעיר ואם בישראל. עוד הוסיף כיצד התרגש לשמוע מפיו של אחד מראשי היישוב כיצד הזיכרון של איתמר מלווה אותו בעבודתו ומהווה עבורו מנוע דחיפה לפעילותו למען יישוב הארץ.

הרב איתמר בן גל הי"ד, נרצח בפיגוע בצומת אריאל בכ"א שבט תשע"ח. בן גל נרצח בדרכו מהישיבה התיכונית בגבעת שמואל בה חינך, לשמחה משפחתית בישוב. בן גל חיבר את עולמו הרוחני מישיבת ההסדר בהר ברכה, לבין עבודתו כמחנך בחמ"ד, והמשיך ללמוד בישיבה בקביעות גם לאחר שהחל בעבודתו ובמסגרת לימודיו האקדמיים.

מנהל הישיבה, יעקב וינברגר מסכם: "איתמר היה שותף משמעותי וחבר יקר האהוב על כולם, חסרונו מורגש מאוד, בבית המדרש ובישוב הארץ אנו פועלים לממש את אותו החזון והתיקון עליו מדבר הרב קוק באורות התשובה ואותו ייצג איתמר בחייו בחיבור עמוק לתורה והגשמת האידיאלים במציאות".