מיליון סיבות לחיות: המאגר הלאומי לתורמי מח עצם של עזר מציון חוגג מיליון

הישג עולמי מרשים למאגר הלאומי לתורמי מח עצם של עזר מציון, שחצה את רף מיליון התורמים הפוטנציאליים החברים בו, והוא גם המאגר הגדול ביותר בעולם ביחס לאוכלוסייה. עכשיו בעזר מציון נערכים להמשך הגדלת המאגר, בעזרת מבצע "פרס מציל חיים" שמאפשר לציבור לזכות בשלל פרסים יוקרתיים ולהיות שותפים בהצלת חיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/02/20 11:53 י בשבט התשפ

מיליון סיבות לחיות: המאגר הלאומי לתורמי מח עצם של עזר מציון חוגג מיליון
מתוך האירוע של 'עזר מציון', צילום: ישראל ברדוגו

המאגר הלאומי לתורמי מח עצם של עזר מציון הגיע השבוע להישג מרשים כשחצה לראשונה את רף מיליון הישראלים החברים בו. הוא המאגר היהודי הגדול בעולם, המאגר הגדול ביותר בעולם ביחס לאוכלוסייה, והחמישי בגודלו בעולם. בנוסף, המאגר נחשב לאחד הצעירים ביותר בעולם, כאשר שליש מהתורמים הפוטנציאליים מתחת לגיל 25, כאשר על פי מחקרים רבים, סיכויי ההצלחה של השתלת מח עצם גבוהים משמעותית ככל שגיל התורם צעיר יותר.

המאגר הלאומי לתורמי מח עצם בעזר מציון נחשב לאחד המיזמים החשובים ביותר שקמו בשני העשורים האחרונים בתחום הרפואה בישראל, ועד היום חייהם של 3,458 חולים בסרטן ובמחלות דם קשות ניצלו מתרומות מח עצם דרכו. עוד נתון חשוב הוא כי 70% מהחולים בארץ כיום מקבלים תרומת מח עצם מתורם שנמצא דרך המאגר, זאת לעומת הממוצע העולמי העומד על כ-50%.

קצת היסטוריה: בשנת 1996 נערך מבצע ראשון בארץ לאיסוף דגימות עבור משה סחייק ז"ל במסגרתו גויסו 5,000 תורמים פוטנציאליים. שנתיים לאחר מכן ב-1998, מוטי וד"ר ברכה זיסר הקימו יחד עם עמותת עזר מציון את המאגר במטרה להגדיל את מספר תורמי מח העצם הפוטנציאליים בישראל. בשנת 2005 נחתם הסכם שת"פ פורץ דרך וייחודי בין עזר מציון לצה"ל, בשם "מתגייסים לחיים", במסגרתו כל מתגייס יכול להצטרף למאגר כחלק אינטגרלי משרשרת החיול בבקו"ם, צעד שהוכיח את עצמו בשל גילם הצעיר של המתגייסים ומצב בריאותם, ועד היום הצטרפו למאגר הלאומי למח עצם דרך מיזם זה מעל 576,700 חיילים, ו-2,174 תרומות מצילות חיים הגיעו מקרב חיילי צה"ל. בשנת 2009 נערך מבצע גיוס התורמים הגדול בעולם, כאשר ביום אחד צורפו למאגר 64,000 תורמים במבצע ממוקד עבור הילדה עמית קדוש. בשנת 2018 התקיים מבצע גיוס ייחודי ורחב היקף בעדה האתיופית עבור וורקנש אמביה. עוד באותה השנה, הוקם מרכז איסוף תאי אב של עזר מציון כחלק אינטגרלי מהמאגר, מה שמאפשר לבצע את הליך התרומה בצורה נינוחה, באופן איכותי ומהיר, ובליווי צוות המאגר במקום ללא צורך לשהות במחלקות בתי החולים. בשנת 2019 נפתח משכן חדש ומרווח של המאגר, על שם מוטי זיסר ז"ל, בפתח תקווה. וכאמור, עכשיו בפתח 2020, נחצה רף מיליון התורמים הפוטנציאליים במאגר הלאומי למח עצם.

ד"ר ברכה זיסר באירוע

ד"ר ברכה זיסר באירועצילום: ישראל ברדוגו

בימים אלו עזר מציון יוצאת במבצע ייחודי בשם "פרס מציל חיים", המתנהל כמכירה סינית, ובמסגרתו ניתנת לכל אחד ואחת ההזדמנות לזכות בשלל פרסים יוקרתיים ביניהם רכב מיצובישי אאוטלנדר 2020, חופשות משפחתיות בחו"ל ועוד, על ידי רכישת כרטיסים וחבילות להגרלה מתוך קטלוג מוצרים, כאשר הערך המוסף והחשוב הוא שכלל הכספים הנאספים במבצע הולכים לתרומה עבור פעילות העמותה הכוללת תמיכה בחולי סרטן וסיוע בהצלת חיים דרך המאגר הלאומי למח עצם.

ד"ר ברכה זיסר, מנהלת המאגר: "המאגר הלאומי לתורמי מח עצם מגלם את הנתינה והערבות ההדדית שמאפיינת את עם ישראל. זכינו להגיע למיליון תורמים במאגר, הישג שמהווה ציון דרך בדרכנו להצלת חיים. המאגר הוא מיזם בעל חשיבות לאומית עצומה ואנו חייבים בעזרת השותפים והתורמים לפעול כדי להמשיך ולהרחיב אותו, לספק מענה לחולים נוספים ולסייע לכל אלו שזקוקים לנו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן