יעקב אחימאיר נפרד מהצופים: "איני נצמד למושב באולפן"

העיתונאי הוותיק, מגיש התכנית האהובה 'רואים עולם', אישר כי התכנית תרד מהמסך בעוד כמה שבועות, הסביר כי "בגיל 81+איני נצמד למושב", אך הצר על כך שלא נמצא מגיש אחר ושהתכנית לא תמשיך

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/01/20 09:16 יא בטבת התשפ

יעקב אחימאיר נפרד מהצופים: "איני נצמד למושב באולפן"
יעקב אחימאיר, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

יעקב אחימאיר עוזב את תאגיד השידור 'כאן'. העיתונאי הוותיק, חתן פרס ישראל, הודיע כי בגיל 81 הוא מסיים את עבודתו ברשות השידור, וכי התכנית הוותיקה 'רואים עולם', בהגשתו, תרד מהמסך.

"לא הופתעתי לשיחת הטלפון שהגיעה מן העיתונאי נתי טוקר, שביקש ממני לאשר את הידיעה שהיגיעה אליו, בדבר החלטת תאגיד השידור להפסיק את שידורה של התכנית בעריכתי "רואים עולם". כתב אחימאיר בפייסבוק. "ובכן, כמו שאומרים, אני מאשר. בעוד שבועות אחדים יופסק שידור התכנית, כמו גם העסקתי בתאגיד. בגיל 81+ איני נצמד למושב באולפן אשר לפניו ניצבות המצלמות".

אחימאיר, מוותיקי העיתונאים בשידור הציבורי, שהחל את דרכו ברשות השידור בשנות ה-70, הביע צער על כך שלתכנית לא נמצא מגיש אחר, והיא תרד מהמסך: "אני מצר על כי לא הוחלט להמשיך בשידור התכנית, עם מנחה אחר. אין אדם שאין לו תחליף. אני נרגש לקרוא תגובות של אכזבה, עקב ביטול התכנית. גם לתכנית סולידית צריך לקבוע זמן שידור - במיוחד, בשידור ציבורי".

על עתידו האישי כתב אחימאיר כי בתאגיד הודיעו לו שלא ימשיך: "נאמר לי כי לא יימצא לי תפקיד אחר בתאגיד, אבל מקווה כי אמצא דרך להעסיק את עצמי. עד כאן, אם כן, החדשות. והתחזית? עדיין לא ידועה לי. ערב טוב ושקט. עוד תגיע שעת סיכום וסיום לעשרות שנות שידור בשרות המאזינים והצופים".

יעקב אחימאיר הוא בעל דעות מהצד הימני של המפה הפוליטית, אותן הוא מביע בפומבי ברשתות החברתיות. גולשים רבים טענו כי אחימאיר מועבר מתפקידו בשל דעותיו ולא מסיבות מקצועיות.