"עמנואל מורנו היה אהוב ואהוד בכל מקום"

שר החינוך פרץ השתתף ביום עיון לזכרו של עמנואל מורנו הי"ד, שנפל במלחמת לבנון השנייה, וסיפר על זכרונותיו מעמנואל: "היה נערץ לא רק בזכות ההצלחות המקצועיות אלא בזכות התכונות הנעלות שהיו בו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/01/20 18:03 ה בטבת התשפ

"עמנואל מורנו היה אהוב ואהוד בכל מקום"
עמנואל מורנו הי"ד, צילום: צילום מסך

"הייתי בטייסת היסעורים באותו לילה ושמעתי בכאב על האובדן הנורא, שמעתי באופן מאוד קרוב על האובדן הנורא של צה"ל, של מדינת ישראל, שלכם משפחת מורנו, ומאז אני נושא את הכאב עמי ובמעלה הדרך". כך סיפר היום שר החינוך, הרב רפי פרץ, בטקס לזכרו של סא"ל עמנואל מורנו הי"ד, שנפל במלחמת לבנון השנייה. 

השר סיפר על דמותו של עמנואל: "לצד הלוחם הרציני והאמיץ היה איש מצחיק, עם שמחת חיים גדולה, תמיד הסתובב עם חיוך על פניו והביא עימו אנרגיות חיוביות לכל מקום. ולכן כולם כל כך אהבו אותו, דמותו הייתה אהובה ואהודה בכל מקום, היה נערץ לא רק בזכות ההצלחות המקצועיות אלא בזכות התכונות הנעלות שהיו בו".

עוד הוסיף השר פרץ, שדיבר בפני צוערים וצוערות של בה"ד 1 שקיימו יום עיון לזכרו במרכז וואהל: "יהודה, שמו השני של עמנואל, זו הדמות הראשונה בתנ"ך שמחדשת משהו שכל כך אפיין את עמנואל מורנו. הוא הראשון שאומר יש לנו ערבות הדדית. "אָנֹכִי אֶעֶרְבֶנּוּ מִיָּדִי תְּבַקְשֶׁנּוּ אִם לֹא הֲבִיאֹתִיו אֵלֶיךָ וְהִצַּגְתִּיו לְפָנֶיךָ וְחָטָאתִי לְךָ כָּל הַיָּמִים." הוא אומר לאביו, יעקב. תן לי לרדת למצרים, אני לוקח על הגב שלי, אני ערב לו כל הימים. חז"ל מתארים את הערבות הזאת עד ימינו. וכך הוא אומר ליוסף – אני ערב לאחי. אנוכי ערבתי את הנער.

"יהודה, שממנו יצאה מלכות ישראל, מוכן להיות עבד במקומו של אחיו. בשביל הערבות ההדדית אני מוכן להיות עבד במצרים. ואת הערך הגדול הזה, חי עמנואל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן