נתן גושן: "למה דתיים צריכים להיזהר כשהם מדברים על אלוהים?"

הזמר והיוצר נתן גושן, העלה בעמוד הפייסבוק שלו קטע ספוקן וורד, שבו הוא מדבר על חופש הביטוי הכללי, לעומת הפחד של דתיים לדבר על אלוהים ודת מחשש שיאשימו אותם בהדתה. "להגדיר תפילות כהדתה זו כפייה חילונית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/12/19 18:47 ג בטבת התשפ

נתן גושן: "למה דתיים צריכים להיזהר כשהם מדברים על אלוהים?"
צילום: צילום מסך יוטיוב

הערב (ג') העלה הזמר והיוצר נתן גושן קטע ספוקן וורד בו הוא מעלה את שעל ליבו בנושא הדיבור על דת. "איזה כיף זה חופש הביטוי, זו פריבילגיה ענקית, כולנו ליברלים, אז למה האווירה התוקפנית?" כך פותח את הקטע, בן ה-45 שניות, גושן. "אם כל אחד עושה מה שטוב לו אז שכל אחד יחליט, למה דתיים צריכים להיזהר כשהם מדברים על אלוהים?"

https://www.facebook.com/watch/?v=1216717135192637 

"לטעון שאמונה זה פרימיטיבי זו יותר מטענה בעייתית, 70 שנה עברו שכחנו מי אנחנו ולדבר על יהדות זה בור ללא תחתית" ממשיך גושן. "תחליטו לאהוב אותי או לא, אני לא אתנצל על מה שנאמר, כי הלב שלי נשבר. בורא עולם אמנם אני לא צדיק אבל אני איתך עד שהכל נגמר" סיכם.

הדברים נאמרו ככל הנראה בעקבות הפוסט של גל אוחובסקי, שבו כתב נגד השיר "נחכה לך" שביצעו גושן וישי ריבו. אז כתב "אני לא אוהב מוזיקה אמונית. זאת מוזיקה מקולקלת. אני לא מעוניין לשמוע תפילות ברדיו שלי; בשביל זה יש תחנות לאנשים מאמינים. אני לא רוצה שיסבירו לי, גם בשירים שמנעימים לי את הדרך, כמה כיף שיש אלוהים וכמה טוב יהיה לי אם אעשה כל מה שרבנים זקנים חושבים שהוא רוצה שאני אעשה. הגל הזה שהפך עכשיו למבול הוא עכור ומסוכן" .    

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן