כ-100רבני קהילות מכל העולם הגיעו לבקר בשומרון

הסיור נעשה בשיתוף עם ההסתדרות הציונית העולמית ובהובלתו של הרב יחיאל ווסרמן. בזמן הנאומים התייחס רב העיר אמסטרדם על ההחלטת האג לחקור פשעי יהודה ושומרון וקרא: "החלטה מוטעית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/12/19 16:58 ג בטבת התשפ

כ-100רבני קהילות מכל העולם הגיעו לבקר בשומרון
צילום: ללא קרדיט

כ-100רבנים וראשי קהילות מכל העולם, הגיעו היום לסיור בשומרון, זאת כחלק מפעילות יחידת קשרי החוץ של השומרון, בשיתוף פעולה עם ההסתדרות הציונית העולמית בהובלתו של הרב יחיאל ווסרמן ראש המערך לשירותים רוחניים בתפוצות, אלוף במילואים ח"כל עוזי דיין, ואלוף במילואים גרשון הכהן. 

הרבנים צפו מהמרפסת של המדינה בפדואל לעבר כל מישור החוף, ביקרו באיזור תעשייה ברקן, עלו להר כביר וביקרו בישיבת אלון מורה שם נפגשו עם רב השומרון הרב אליקים לבנון, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, וסגנו דוידי בן ציון ומנכל מוסדות אלון מורה אליסף פרשן. 

דגן אמר לרבנים שהגיעו מ-39 מדינות שונות: "הבנייה בשומרון והגידול הגבוה בשומרון הם התגשמות חזון הנביאים, כל רב וכל יהודי וכל אדם מאמין יכול להגיע לשומרון לצאת מהרכב לנשום את האוויר ולראות בעיניים את התגשמות דברי הנביאים ירמיהו ועמוס. הנוכחות שלכם, התמיכה שלכם, חשובה וקריטית. הקשר שלנו של יהודה ושומרון עם יהודי התפוצות, חשובה ויכולה להיות מהפכת תודעה. אני קורא לכם להיות שגרירים שלנו במדינות שלכם, שגרירים של האמת" דגן דיבר על המלחמה ב bds וקרא לרבנים לסייע במלחמה שהוא קרא לה: "האנטישמיות החדשה מלחמת השקרים והדה לגיטימציה". 

הרב סבאג, רבה של אמסטרדם, התייחס להחלטה בהאג לחקור פשעי מלחמה לכאורה ביו"ש ואמר: "מחמם את הלב לראות שיש אנשים שגרים פה ושומרים על המסורת. כשמדברים על האנשים שגרים כאן כפושעי מלחמה זה מרגיז ולא נכון, אלה אנשים שחיים את החיים שלהם על אדמתם, ומנסים לעשות כל מה שאפשר כדי לעשות חיים טובים לעצמם ולשכנים שלהם. להגדיר את זה כפשעי מלחמה לא רק שזה לא נכון אלא שזה ב 180 מעלות הפוך. אני יודע שבכל העולם יש לובי של מדינות אחרות כדי לשים את ישראל באור לא טוב. כואב לי הלב שלא אומרים בעולם את האמת על המקום הזה". 

הרב הראשי של פריז הרב דוד גוגלהיים חיזק את ראש מועצת שומרון ואמר לו: "אתם עושים עבודת קודש בבניית ארץ ישראל המשיכו כך מחזקים את ידיכם". 

הרב לבנון רב השומרון אמר: "זו זכות לנו לגור ולבנות את לב ארץ ישראל, וכשמגיעים לכאן רואים, את המסות והמספרים, רואים שזה דבר גדול ועצום"

במהלך האירוע העניק ראש המועצה האזורית שומרון דגן תעודת הוקרה לרב חיים ווסרמן ואמר: "ידיד של אמת, תושבי השומרון מוקירים אותך על כך".