אחותו של דביר שורק זכתה בפרס ליוצרים בתחילת דרכם

למעלה מ-900 אלף ש"ח יחולקו בין 41 יוצרים ויוצרות בתחילת דרכם, שזכו בפרס מטעם שרת התרבות בקטגוריות שונות של יצירה ספרותית. בין הזוכים: אחותו של דביר שורק הי"ד, שנרצח בגוש עציון

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/12/19 21:58 ב בטבת התשפ

אחותו של דביר שורק זכתה בפרס ליוצרים בתחילת דרכם
פרסים בתחום היצירה הספרותית. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

901 אלף ש"ח יחולקו ל-41 יוצרים ויוצרות, בשבע קטגוריות ספרותיות שונות, כחלק מפרס שרת התרבות והספורט ביצירה ספרותית, המוענק ליוצרים בתחילת דרכם. שמותיהם של הזוכים והזוכות הוכרזו היום (ב').

הפרסים לסופרים בראשית דרכם, כ-25 אלף שקלים לכל זוכה, הוענקו לדפנה ברשילון, דנית גולד, צבי גילת, הדס גלעד, תמר פייקס, שרון קנטור, יונת רום-צימת וטלי שמיר ורצברגר. כאשר בחבר השופטים ישבו עמר לחמנוביץ, גלית דהאן קרליבך  ואמילי עמרוסי.

הפרסים למשוררים בראשית דרכם, בשווי 20 אלף שקלים לכל זוכה, הוענקו לדוד ניאו בוחבוט, דותן ברום, יעל (יוליה) טומשוב הולנדר, ספיר יונס, אורית נוימאר-פוטשניק, עופרה עופר אורן, נועה שורק ועמיחי יוסף שלו. בוועדת השיפוט ישבו סיון בסקין, חגית גרוסמן וד"ר עילי ראונר. 

נועה שורק היא אחותו של דביר שורק הי"ד, תלמיד ישיבת מחניים ותושב עפרה, שנרצח בקיץ האחרון בדרכו לישיבתו, בצומת אפרת שבגוש עציון, ובתו של העיתונאי, הפובליציסט והוגה הדעות יואב שורק.

דביר שורק הי"ד

דביר שורק הי"דצילום: באדיבות המשפחה

בנוסף, חולקו פרסים בתחומי התרגום, העריכה הספרותית, הוצאת ספרי מופת, ספרי ילדים ונוער וספרי ביכורים.

שרת התרבות מירי רגב אמרה: "אני מתרגשת וגאה על כך שוועדת השיפוט בפרס למשוררים בראשית דרכם ראתה לנכון להעניק לנועה שורק את הפרס השנה. יצירותיהם וסיפוריהם של הזוכים והזוכים מביאים לידי ביטוי את עולמן של הקבוצות השונות בחברה הישראלית, ומרחיבים את היריעה התרבותית שלנו כחברה וכעם. לכל אורך ההיסטוריה עם ישראל והספר היו כרוכים זה בזה ואנו נמשיך לפעול על מנת לשמר את מעמדו הייחודי של הספר בעם היהודי ובחברה הישראלית".