אולם ספורט מודרני ומשודרג נחנך בהר חברון

שרת ההתרבות רגב הגיעה לחנוכת אולם הספורט החדש שנפתח בבאזור התעשייה "מיתרים" בהר חברון: "נחיל ריבונות ביהודה בשומרון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/12/19 13:53 ב בטבת התשפ

אולם ספורט מודרני ומשודרג נחנך בהר חברון
צילום: ללא

במסגרת מהפכת שדרוג והקמת מתקני ספורט ברחבי המדינה, נחנך היום (ב) באירוע מרשים ובמעמד שרת התרבות והספורט, מירי רגב, אולם ספורט חדיש ומקצועי באזור התעשיה "מיתרים" בהר חברון. הקמת האולם התאפשרה בעזרת שיתוף הפעולה בין מפעל הפיס למשרד התרבות והספורט ועוצב  ע"י האדריכל אלעד גיבור.

עלות הקמתה אולם מוערכת בכ-17 מיליון שקלים וישתרע על פני 1744 מ"ר. האולם, המאובזר בכלים וציוד מקצועיים, יכלול בין היתר סטודיו ריקוד, חדרי אפסון, שירותים וחדרי הלבשה ברמת גימור גבוהה ויהיה נגיש ומותאם לאנשים עם מוגבלויות.

המכשור המודרני אשר מאפיין את האולם, כולל רצפת פרקט בחדר החוגים, סלים מתכווננים, וכ-300 כסאות חשמליים ונשלפים החוסכים מקום בטריבונת הישיבה, ואמורים לשמש כתוספת ל-490 מושבים קיימים באירועי תרבות וכנסים אחרים. רצפת האולם היא פוליאוריטאן מוקצף, הנחשבת ליקרה ביותר למגרשי כדורסל.

את המתקן אשר עוצב על ידי האדריכל אלעד גיבור, ניתן לראות כבר מרחוק, כשמעין "חללית אליפטית" המכוונת באלכסון השמיימה נמצאת על גג המבנה ונראית ממרחק רב. את הגמלון האליפטי של המבנה מקשט שלט המועצה אשר מואר לקראת שעות הלילה, כמגדלור של התרבות והספורט באזור. 

אולם הספורט

אולם הספורטצילום: ללא

מפעל הפיס הוביל את מימון הפרוייקט בסך כולל של 6.4 מיליון ש"ח. מנהל אגף הקצאות במפעל הפיס, מר קובי בנבניסטי אמר באירוע: "אנחנו שמחים להיות פה היום ולחנוך את אולם הספורט המשודרג במועצה המקומית הר חברון. מפעל הפיס השקיע משאבים רבים בקידום הפרוייקט ושדרוגו כדי להפוך את אולם הספורט למבנה רב תכליתי שיוכל לענות על קשת רחבה יותר של צרכי הרשות המקומית ותושביה. לצורך כך, אישרנו את הגדלת המבנה כך שיוכל לאכלס גם אירועי תרבות, מופעים והצגות ואנחנו בטוחים שתושבי המועצה ייהנו ממנו לעוד שנים רבות."

שר התרבות מירי רגב אמרה: "מדהים לראות עשייה ופיתוח כזה ביהודה ושומרון ובפרפריה, כל זה בזכות ראש מועצה רציני שעושה הרבה למען הר חברון, נלחם על התקציבים, נפגש עם השרים וכמובן עם ראש הממשלה. אנחנו מאוד מעריכים ומודים לך על כל עשייתך. נמשיך לעשות כדי להפריח את האזור למען התושבים. אנו בונים מתקני ספורט וגם מביאים תרבות לאיזור. נפגשנו באירוע פיוטים בסוסיא ואמרו לנו "פיוטים זה לא תרבות" אבל אנחנו יודעים שפיוטים זאת תרבות ונמשיך לעשות את זה, אמרה שרת התרבות בטקס הפתיחה.

ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי הודה לשרה רגב על עזרתה: "לפני שלוש שנים עמדנו כאן יחד עם השרה בהנחת אבן פינה ואנו נרגשים לעמוד כאן כעת ולחנוך את ההיכל הזה שישמש את כלל תושבי ההר לתחומים רבים. תודה לשרת התרבות והספורט מירי רגב שמובילה את מהפכת התרבות והספורט בפרפריה וביהודה ושומרון, ולשותפים היקרים אנשים רבים וטובים מהטוטו, ממשרד השיכון, מהפיס, החטיבה להתיישבות ומשרד נגב גליל".