שותפתו לשעבר של הרב בני לאו מקימה קהילה חדשה

הרבנית כרמית פיינטוך, שעמדה בראש קהילת רמב"ן בירושלים, יחד עם הרב בני לאו, הודיעה כי היא מקימה קהילה ומניין חדשים: "קראנו לקהילה 'אילנא דחיי', כי התורה מכונה עץ חיים, שדרכיה דרכי נועם ונתיבותיה שלום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/12/19 17:31 כד בכסלו התשפ

שותפתו לשעבר של הרב בני לאו מקימה קהילה חדשה
הרבנית כרמית פיינטוך, צילום: באדיבות המצולם

קהילה חדשה בשכונת קטמון בירושלים. הרבנית כרמית פיינטוך, שעמדה בראש קהילת רמב"ן, בשותפות עם הרב בני לאו, וסיימה את תפקידה יחד אתו, בשנה שעברה, מקימה, יחד עם בעלה, קהילה חדשה ומניין חדש. כבר בימים הנוראים קיימו הרב והרבנית פיינטוך מניין בביתם, וכעת, החל מהשבת האחרונה, הם פותחים את ביתם לקהילה החדשה.

"את הפוסט הזה אני כותבת בלב רועד, בחשש, בהתרגשות ובשמחה. אחרי כברת דרך משמעותית של בדיקה והבשלה, אנחנו יוצאים לדרך ומקימים קהילה חדשה". כתבה הרבנית פיינטוך בפוסט שפרסמה בפייסבוק.

הרבנית פיינטוך מספרת כי את הקהילה היא מקימה יחד עם בעלה, הרב ד"ר תני (יונתן) פיינטוך, מרבני בית הלל, המלמד במדרשה במגדל עז, ומרצה במכללת הרצוג ובאוניברסיטת בר אילן. היא כותבת כי "את השלב הבא והמרגש שלפנינו אני מתחילה עם האיש היקר שלי, הרב תני פיינטוך, שתמך בי ובנה ונבנה בעצמו והנה אנחנו פה, בשלב של הפיכת אידאה למציאות. מקווים שניסיוננו בעבודת צוות טובה יעזור לנו גם לאתגרים הבאים... בקשב, בענווה וברצון".

ההזמנה לתפילות הקהילה החדשה

ההזמנה לתפילות הקהילה החדשהצילום: עמוד הפייסבוק של הרבנית כרמית פיינטוך

על סדרי הקהילה, המתחילה את תפילותיה בביתם של הרב והרבנית פיינטוך, מתוך תקווה למצוא בקרוב מקום קבוע לתפילות, מתארת הרבנית פיינטוך בשלוש "אבני יסוד": 

"1. תפילה חיה, מתחדשת, עם הרבה ניגון ושירה. אנחנו מאמינים שניתן לעבוד ב'עבודה שבלב' ולהתפתח יחד כדי להפוך למתפללים טובים יותר - בשמחה ובצער.
2. הזמנה לנשים ולגברים להיות נוכחים ומשמעותיים בכלל חיי הקהילה. ננסה ליצור מרחב מזמין ומאפשר יותר לנשים. ההנחה היא שהנהגה נשית יוצרת דינמיקה של יותר ניראות ומעורבות של בנות ונשים. סידור הישיבה, תפילות נשים וקריאות בתורה בציבור נשים, דומיננטיות של שירה המעמידה את הציבור במרכז, דברי תורה ושיעורים ושותפות מלאה בקבלת ההחלטות ובאחריות יעצימו את חלקן של נשות הקהילה.
3. קהילה הלכתית אורתודוקסית שמזמינה את כל מי שרוצה להרגיש שייכ/ת. מאירת פנים, אוהבת אדם ומונגשת לצרכים שונים. יחידים מוזמנים גם הם/ן להטות שכם ולהיות שותפים ושייכים לגמרי!"

שמה של הקהילה יהיה 'אילנא דחיי', כלומר 'עץ החיים: "קראנו לקהילה 'אילנא דחיי', כי התורה מכונה עץ חיים, שדרכיה דרכי נועם ונתיבותיה שלום", כותבת הרבנית פיינטוך, "שאנו רואים בה מקור לחיים ולחיות, להשראה, לצדק ולרוח. כי אנחנו רוצים צמיחה משורשים נטועי קרקע ועד ענפי העץ העליונים הפונים אל השמיים. כי מוטת העץ גדולה ומכילה, כי צילו מיטיב, כי יש בו גדילה תמידית ותנועה בלתי פוסקת, וכי הרוח מנשבת תדיר בענפיו. וזו תפילתנו כעת, שנדמה במעט לעץ החיים הזה".