סמוטריץ', עמית סגל ויונתן אוריך: הסרוגים המשפיעים ברשימת דה מרקר

בעוד שדוברו של ראש הממשלה נתניהו, יונתן אוריך, הגיע למקום ה-29 ברשימה, שר התחבורה התברג למקום ה-35 וקיבל שלל מחמאות: "בתוך הציונות הדתית כבר אי אפשר לסגור עניינים בלעדיו". סגל הגיע רק למקום ה-74

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/12/19 17:31 ו בכסלו התשפ

סמוטריץ', עמית סגל ויונתן אוריך: הסרוגים המשפיעים ברשימת דה מרקר
עמית סגל. ברכות?, צילום: גילי יערי, פלאש 90

לרשימת 100 האנשים המשפיעים של גלובס נכנסו סרוגים רבים, ובראשם שר התחבורה סמוטריץ' והפרשת הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל. 

את הרשימה פותח הרמטכ"ל, אביב כוכבי, שבעוד כמה חודשיים יסגור את שנתו הראשונה בתפקיד. את המקום השלישי חולקים יו"ר כחול לבן,בני גנץ וראש הממשלה נתניהו. למקום ה- 12 והמכובד הגיע הטוען לכתר בליכווד, ח"כ גדעון סער

בהמשך הרשימה, במקום ה-29, נמצאים העוזרים של ראש הממשלה נתניהו, יונתן אוריך וטופז לוק, שהתפרסמו לאחרונה כאשר המשטרה חקרה אותם בפרשת הטרדת עד המדינה פילבר. על השידוך בין נתניהו ללוק אחראי יאיר נתניהו, ששירת לצדו בדו"צ. על פי עדויות של מקורבים, נתניהו מתגאה בעוזריו הצעירים שגם מבלים קרוב אליו ולבני משפחתו בבלפור ובקיסריה. גורמים בליכוד חוששים לבקר את עוזרי ראש הממשלה באופן גלוי, אולם במפלגה היו מי שהתרעמו על כך שמנהלי הסושיאל של נתניהו מקבלים כסף מהליכוד ומכפישים מתמודדים מתוך המחנה.

למקום ה-35 הגיע שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ' שהצליח להתחבב על אנשי משרד התחבורה ולהוביל פרויקטים מורכבים, למרות שהוא רק שר זמני בממשת מעבר. שלא כמו קודמו, ישראל כץ, סמוטריץ' מדבר באופן גלוי על משבר התחבורה בישראל ומנסהב להביא פתרונות למציאות המורכבת שנוצרה. 

גם בהקשר הפוליטי סמוטריץ' מצליח לנצח בגאון על שאר מנהיגי הציונות הדתי, בניהם בנט שקד והרב רפי. וכך נכתב עליו בגלובס: "האיש שתומך בהפרדה בין יולדות על בסיס שיוך דתי בבתי החולים, רצה להיות שר משפטים כדי להשיב את משפט התורה והצהיר כי עידוד משפחות חד־מיניות הורס את החברה – הוא האחרון שנשאר על הרגליים. בינואר הוא הדיח את אורי אריאל מהנהגת האיחוד הלאומי, ומי שזלזל בו בעבר יודע שבתוך הציונות הדתית כבר אי אפשר לסגור עניינים בלעדיו".

למקום ה-74 הגיעו העיתונאים הימניים, עמית סגל ושמעון ריקלין, שהצליחו לשנות את השיח התקשורתי, שהיה נתון רק בידהם של עיתונאים מהצד השמאלי של המפה. במקביל לכניסתם של קולות חדשים מהצד הימני של המפה הפוליטית, החלו גם עיתונאים ותיקים לתת ביטוי גלוי יותר ויותר לעמדותיהם האישיות. 

למקום ה-84 הגיעה תא"ל (מיל') ועו"ד טבת ויזל, ששימשה יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר ונשיאת בית הדין הצבאי המיוחד, ומ-2017 מכהנת כמנכ"לית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.  בין הישגיה ברשות היא מציינת את הפיכת הרלב"ד למוקד ידע לאומי, תקצוב ומימוש חינוך תעבורתי במרבית כיתות י', העלאת מודעות לגבי גיל הרכיבה על אופניים חשמליים וחבישת קסדות, לצד הפחתה משמעותית של מספר ההרוגים בקרב האזרחים הוותיקים.