"השדר המצטיין": שרון גל זכה בפרס עיתונאות יוקרתי

אגודת העיתונאים העניקה פרס מפעל חיים לעיתונאית יעל דן מגלי צה"ל ופרס תכנית המלל (שאינה אקטואליה) הטובה ביותר ל"טייכר וזרחוביץ'" מרדיו תל אביב

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/10/19 15:01 כג בתשרי התשפ

 "השדר המצטיין": שרון גל זכה בפרס עיתונאות יוקרתי
שרון גל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אגודת העיתונאים תל-אביב הכריזה על הזוכים בפרסי הרדיו, שיוענקו בערב הרדיו שיתקיים במסגרת כנס אילת ה-13 לעיתונות 2019. ועדת הרדיו, בראשות אמנון נדב, בחרה את הזוכים בקטגוריות השונות, מבין עשרות מועמדויות שהוגשו השנה.

פרס השדר המצטיין יוענק השנה לשרון גל מרדיו גלי ישראל ורדיו דרום. בתכנית האקטואליה היומית שלו, הוא מנהל ראיונות נוקבים עם הדמויות המרכזיות שעושות את החדשות, מותח ביקורת ולא נרתע מעימותים החושפים את שורשי המחלוקת בסוגיות שונות.
 
הוועדה החליטה להעניק פרס מפעל חיים בתחום הרדיו לעיתונאית יעל דן מגלי צה"ל. דן, אשת רדיו מובילה, מגישה בתחנה למעלה משני עשורים את התכנית "עושים צהריים", העוסקת בחדשות היום בנושאי חברה, תרבות, בריאות וכלכלה. בתכניתה מובילה דן, מתוך רגש חובה ושליחות, מאבקים חברתיים מתמשכים, ובמיוחד מתמקדת במאבק בפגיעות מיניות. בין השאר, התכנית יזמה את שינוי החוק, על מנת להתיר לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית המעוניינות בכך, להיחשף בכלי התקשורת בזהותם האמיתית. מזה כחודשיים מנהלת תכניתה של דן קמפיין בשידור וברשת (#הצילו), שקורא לנבחרי הציבור להתחייב ולהקים תכנית חירום לאומית להצלת הנפגעים/ות מטראומה מינית בילדות.
 
פרס תכנית האקטואליה הטובה ביותר יוענק השנה לתכניתו של גיא פלג ברדיו FM103. פלג, עיתונאי חדשות 12, חתום בשנים האחרונות על שורה של חשיפות מהדהדות, שהפכו פעמים רבות לשיחת היום ועמדו במרכז השיח התקשורתי בישראל. בעקבות חשיפותיו, הפך פלג גם ליעד של שיח שנאה והסתה המופנה כלפיו. בשנתיים האחרונות חולק פלג עם נתן זהבי את רצועת המאזינים הוותיקה של רדיו FM103, במסגרתה הוא משוחח עם מאזינים, גם על חשיפותיו כאיש חדשות וגם בנושאים רבים אחרים, בזירת דיון מרכזית וקולנית, קצבית ומעניינת, הדנה בענייני היום בלי פילטרים.
 
פרס תכנית המלל (שאינה אקטואליה) הטובה ביותר, יוענק ל"טייכר וזרחוביץ'" בהגשת שרון טייכר וערן זרחוביץ' המשודרת ברדיו תל אביב FM102. "טייכר וזרחוביץ'" היא תכנית קומית מתוסרטת המבוססת על דמויות מקוריות שהגו ומבצעים השניים בשידור חי, תוך שימוש בטכניקת תסכיתים ובאמצעים קוליים שונים ויצירתיים. בעידן בו גופי השידור הפרטיים והציבוריים מחפשים עשייה רדיופונית חסכונית ודלת עלויות, נהנית התכנית הקומית המצליחה מהפקה מושקעת, במסגרתה פועלים צוות קבוע של כותבים, טכנאים, מפיקים ואנשי קריאייטיב.
 
הוועדה החליטה להעניק את פרס הפרויקט המיוחד ל"שבט אחים ואחיות" של גלגלצ ולמאבק נגד זיהום האוויר במפרץ חיפה, בתכנית "זירה חופשית" בהגשת אלי לוי ברדיו חיפה;
 
גלגלצ, תחנת הרדיו הפופולארית החוגגת 25 שנה להקמתה, הפיקה את "שבט אחים ואחיות" (לחן: עידן רייכל, מילים: דורון מדלי) – שיר עם מסר מאחה, שאמור להציע אלטרנטיבה לשיח המפלג והרעיל שהולך ומתבסס במרחב הציבורי בישראל. השיר מציג בגאווה את מדינת ישראל – פורחת ומשגשגת, ישראל של ערבות הדדית וחיבור בין קהילות וקצוות. מילות השיר מבטאות רצון לגישור על פערים, ריבוי פצעים ואיחוד שסעים, חשיבות ההיסטוריה והמסורת ומבט אל העתיד.
 
המאבק החברתי התקיף והמקורי שמנהל אלי לוי נגד זיהום האוויר במפרץ חיפה, במסגרת התכנית השבועית "זירה חופשית" ברדיו חיפה, סוחף מאזינים רבים באזור המפרץ למעורבות פעילה בשיח הציבורי בנושא החשוב לחייהם. לוי בודק בעקביות את נושאי אכיפת החוק על מפעלים מזהמים, מסקר הפגנות תושבים כנגד פלטפורמת הגז הממוקמת למול כביש החוף באיזור זכרון יעקב ולא חוסך מאמץ לברר למען התושבים את הסיבות לזיהומים הפתאומיים באזור.
 
הוועדה החליטה להעניק את פרס תכנית המוסיקה הטובה ביותר ל"כאן מזרח" בעריכתו ובהגשתו של יאיר דלאל בכאן קול המוסיקה ולתכנית "בריזה" עם אסי לביא (הג'וקר) ברדיו צפון.
 
לאחר שנים בהן עסקה תחנת קול המוסיקה במוזיקה קלאסית אירופאית, מביאה תחנת כאן קול המוסיקה לקדמת הבמה את המוסיקה הקלאסית המזרחית, ברצועה יומית מרתקת בעריכתו ובהגשתו של המוסיקאי, הזמר והמלחין יאיר דלאל.
 
במסגרת תכניתו של אסי לביא (הג'וקר), "בריזה", המשודרת ברדיו צפון FM104.5, הוא מציע למאזיניו הרבים באיזור, לצד מוסיקה ים תיכונית נוסטלגית, גם מפגשים באולפן עם גדולי הזמר המזרחי בישראל. במסגרת זו הוא גם חושף את השקפותיו ואת ביקורתו על הנעשה בתחום המוסיקה הים תיכונית בישראל.
 
הפרס על פעילות בדיגיטל יוענק לפודקאסט "חיות כיס" של כאן תרבות, מההסכתים הבולטים כיום בישראל. עשרות אלפים מאזינים במכשירים הניידים שלהם מדי שבוע לפודקאסט של שאול אמסטרדמסקי, צליל אברהם, רום אטיק ודנה פרנק, שמביא את הכלכלה הישראל אל גובה האוזניים של בני דור ה-Y.