פרסום ראשון: לראשונה לאחר 66 שנה -מונה רב למושב מאור

מאז הקמתו לא ניתן למושב המעורב תקן של רב מטעם המדינה. משהוענק התקן החל המושב באיתור הרב לקהילה, ולתפקיד נבחר הרב משה עמיאל המשתייך ל'איגוד רבני קהילות'

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/09/19 18:05 יח באלול התשעט

פרסום ראשון: לראשונה לאחר 66 שנה -מונה רב למושב מאור
הכתרת הרב עמיאל במושב מאור, השבוע., צילום: שמואל עואמי

 


לראשונה לאחר למעלה משישה עשורים, מונה רב למושב מאור. במושב זה המשתייך למועצה אזורית מנשה, ישנה קהילה משותפת של דתיים וחילונים. לראשונה מאז הקמת היישוב, הממשלה העניקה תקן לרב מושב ולפני כשנה המושב יצא לחיפוש רב שיתן מענה לכלל האוכלוסיה וותיקים וחדשים. השבוע כאמור, מונה הרב משה עמיאל המשתייך לאיגוד רבני קהילות. 

הרב עמיאל נשוי לפנינה, אב לשישה ילדים (שלושה בנים ושלוש בנות) וסב לארבעה נכדים. תלמידו של הרב מרדכי אליהו זצוק"ל . בעברו השלים וותק למעלה מ 30 במשרד החינוך כרב בית הספר, מחנך ומנהל במגוון גילאים, הקים ועמד בראשות הישיבה התיכונית מעלות הראי"ה, יזם ומוביל את פעילות בית המדרש החינוכי ואהבת לזכות מרן הרשל"צ הרב מרדכי אליהו ובנשיאות הגאון הרב שמואל אליהו בפעילות לכלל תלמידי היסודי ברחבי הארץ. הוביל את הגרעין הקהילתי בבנימינה, במהלך כל השנים פעל בכמה קהילות ובעשור האחרון בקהילת שלהבתיה שהוביל בישוב אבני חפץ.

מעמד הכתרת הרב התקיים השבוע בהשתתפות נשיא איגוד רבני קהילות ורבה של צפת- הרב שמואל אליהו. הרב האזורי של מנשה - הרב מיכאל שטרן,  ראש מועצה אזורית מנשה- אילן שדה, יו"ר המועצה הדתית  האזורית מנשה- נחמיה כהן, אישי ציבור ותושבי המקום.

הרב משה עמיאל אמר: "אני שמח מאוד להגיע לקהילת מושב מאור וללוות אותה לקירוב לבבות. זוהי שליחותי- לקרב קהילה אל עצמה. כל עוד בורא עולם נוטע בתוכי יכולת להעניק לאחרים אמשיך בדרך זו להיות עם אחד בלב אחד, מאור של יהדות מאירת פנים".


יו"ר איגוד רבני קהילות, הרב עמיחי אליהו אמר: "אני שמח וגאה על מינוי הרב עמיאל כרב של מושב מאור. אני בטוח שהרב יהווה דמות משמעותית בקרב הקהילה. אנו יכולים ללמוד המון מהרב עמיאל על התווית הדרך בנעימות ובסבר פנים יחד עם אי התפשרות על ערכים ותרומה לקהילה. אני מאחל לו בהצלחה רבה בדרכו ושנה טובה ומתוקה לכל הקהילה".

צילום: שמואל עואמי

צילום: שמואל עואמי

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן