שגריר ארה"ב בישראל הניח את אבן הפינה בישיבת ההסדר בשדרות

דיוויד פרידמן השתתף בטקס חגיגי בו נחנכו הפנימיות והונחה אבן פינה להרחבת בית המדרש וקמפוס הישיבה: "הימים בהם שנאת יהודים הביאה אותנו לסף כיליון לא יחזרו עוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/09/19 17:48 י באלול התשעט

שגריר ארה"ב בישראל הניח את אבן הפינה בישיבת ההסדר בשדרות
צילום: איציק יפרח

היום (ג') נערך בישיבת ההסדר "אפיקי דעת" בשדרות טקס חגיגי בו נחנכו הפנימיות והונחה אבן פינה להרחבת בית המדרש וקמפוס הישיבה. הישיבה מבית איגוד ישיבות ההסדר, אירחה מאות מתלמידי הישיבה ותושבי העיר שהתכנסו כולם ברחבת הכניסה לקביעת מזוזה בבניין הפנימייה החדש על ידי שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן. לאחר שירה וריקודים הונחה אבן פינה להרחבת בית המדרש וקמפוס הישיבה, ומשם התכנסו כולם לדברי ברכה בבית המדרש.

באירוע נכחו שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן, שר החינוך ח"כ הרב רפי פרץ, ראש העיר שדרות אלון דוידי, ראש הישיבה הרב דוד פנדל והתורם דיוויד אי פלדמן שתרם את מבנה הפנימייה לעילוי נשמת הרבנית גולדי פנדל- אימו של ראש הישיבה שנפטרה בראש השנה לפני כשנתיים. באירוע המרגש נכח גם אביו של ראש הישיבה, הרב מאיר פנדל שהיה מנהל בית הספר של פרידמן בארצות הברית.

צילום: איציק יפרח

 

השגריר  פרידמן סיפר לנוכחים כי "הרב מאיר פנדל, אביו של ראש הישיבה, היה המנהל הראשון שלי בבית הספר באמריקה, אני זוכר שהוא הקים ישיבה בלונג איינלד במקום בלי תורה בכלל, 'בארץ לא זרועה' ושם הקים מקום של תורה בו למדו אחיי ואני. משם קיבלתי את הציונות שלי ואת האהבה העזה למדינת ישראל. אני זוכר כשנפתחה מלחמת ששת הימים אתמול הייתי בכיתה ג' ועצרנו את הלימודים ועקבנו מה קורה בארץ, וכשניצחנו ממש שמחנו בשביל מדינת ישראל. אחוז גדול ממה שאני היום קיבלתי מהלימודים שלי בבית ספר של הרב מאיר פנדל".

 השגריר פרידמן המשיך הוסיף וציין כי  "העיר שדרות היא ההוכחה שיהודים יהיו בארץ ישראל לעד ולנצח. אין עוד מקום בעולם שאנשים יהיו בו ויצליחו בו ויאמינו וילמדו תורה כשיש את הרקטות וכל הסכנות שקיימות פה. העיר שדרות מוכיחה לכל אדם בכל העולם, גם בארה"ב, שכל מי שרוצה לגדל אנטישמיות בעולם, שנאת יהודים בעולם, יסתכל לכאן ויבין שלא יצליח. הימים שעברנו במאה האחרונה, ששנאת יהודים הביאה אותנו לסכנה קיומית נגמרו  ולא יוסיפו עוד".

 ראש עיריית שדרות אלון דוידי ציין במהלך הארוע כי  "אני מתרגש להיות כאן ולפגוש את שיעור א' החדשים, מתרגש להיות איתכם כאן היום בחנוכת המבנה והרחבת קמפוס הישיבה. ביום של חנוכת מבנה נוסף לטובת העיר ותלמידיה אני מבטיח לכולכם, שיכולים חמאס וארגונים אחרים לנסות לזרוע מוות ולזרוק טילים אבל אנו נבנה שכונות, נפריח ונגדיל את העיר, נביא עוד אלפי תושבים שאוהבים את מדינת ישראל ואוהבים את העיר שדרות"

 חבר מפלגת ימינה שר החינוך הרב רפי פרץ: "בהפטרות האחרונות אנו עוסקים בנחמה, 'נחמו נחמו עמי'. לראות את החיים של תורה ואת הנשימה של תורה שהישיבה נופחת בעיר שדרות זו הנחמה. אין ספק שישעיהו הנביא רואה ישיבה כזו, איתנות של תורה, איתנות של עיר שיודעת כאב ושעות קשות  והוא גאה!  7000 תושבי שדרות החדשים זה נס שהכותרת שלו היא 'הגיעה עת הנחמה' – עמידה איתנה ומסורה, אהבת תורה, אהבת העם והארץ. כולם עדים את ההשתלחויות כנגדנו, אבל העובדה היא שהציונות הדתית פועלת ועושה את עבודתה נאמנה, נושאת בנטל עם כל ישראל בכל מקום, באהבה גדולה לעם הזה".

הרב דוד פנדל ציין בדבריו: "זכינו לפתוח את השנה החדשה בהרחבה של תורה, הרחבה של ארץ ישראל והרחבה של העיר שדרות. הרחבה שמראה לאויבינו שלא משנה מה הם יעשו על מנת לפגוע בנו ולהפחיד אותנו - אנחנו נשאר ונאחז בעיר, נפתח אותה, נבנה בה, נרומם את התורה שלה ונפתח עוד ועוד את הקשר הטוב והאהבה לעם ישראל. מר דייויד פלדמן, התורם הנכבד רצה מאוד שהבניין יהיה על שמה של אמי מורתי הרבנית גולדי ז"ל, שהאמינה בהפרחת הדרום והעיר שדרות, ושתמכה ודחפה להגדלת התורה בישיבה".

 "אני רוצה להודות לשגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן, על כל פועלו למען ארץ ישראל, למען עם ישראל ולמען התורה והמסורת, ולהודות באופן אישי לראש העיר אלון דוידי שדוחף את העיר קדימה. שנזכה יחד לרומם את העיר שדרות בחומר וברוח, להגדיל תורה ולהאדירה".