המינוי הסרוג החדש: יוצא מטכ"ל שהפך למנכ"ל בנק לאומי

חנן פרידמן נבחר ליורשה של רקפת רוסק-עמינח, שהודיעה על עזיבה. הוא חובש כיפה סרוגה מפתח תקווה, נחשב לאדם החזק בבנק אחרי המנכ"לית היוצאת, וימונה בקרוב לאחד התפקידים הבולטים בכלכלה הישראלית

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/08/19 10:29 כז באב התשעט

המינוי הסרוג החדש: יוצא מטכ"ל שהפך למנכ"ל בנק לאומי
המנכ"לית היוצאת, רקפת רוסק עמינח, צילום: משה שי, פלאש 90

מנכ"ל חדש לבנק לאומי. חנן פרידמן, בן 48, חובש כיפה סרוגה מפתח תקווה, נבחר אמש (ג') למנכ"ל הבנק השני בגודלו ישראל, לאחר שדירקטוריון הבנק אישר את מינויו. הוא יחליף בתפקיד את רקפת רוסק-עמינח, שהודיעה לפני כחודשיים על פרישתה, לאחר כשבע שנים בתפקיד.

פרידמן נשוי לריקי, עורכת דין לענייני נדל"ן, ואב לארבעה. הוא בוגר המדרשייה, ולאחר מכן שירת בסיירת מטכ"ל. בהמשך למד לתואר ראשון ושני במשפטים בבר אילן וסיים בהצטיינות.

פרידמן נחשב ליד ימינה של המנכ"לית היוצאת רוסק-עמינח ולאדם השני במעמדו בבנק לאומי כיום. עם זאת, מינויו אינו מובן מאליו, כיוון שהוא לא צמח במערכת הבנקאית אלא הגיע לבנק לאומי כיועץ משפטי, ובהמשך השתלב במערכת הניהול של הבנק. 

יו"ר בנק לאומי לשעבר דוד ברודט, שסיים את תפקידו ביולי האחרון, סיפר ל'כלכליסט' כי "הוא לא בנקאי ביסודו אבל מכיר את הבפנים של הבנק לא פחות מהוותיקים בזכות כושר לימוד וקליטה שלו. הוא מעולה, יש לו כושר חריצות, לימוד, ישום, מיקוד, מהחריגים שקיימים. עבדנו בצמוד על כל הפרויקטים שהבנק עשה, הוא הצליח ביכולת של להבין את העניין, התמקדות במטרה, מביא פתרון לכל בעיה. לא איש של סמול טוק אבל כן איש של ביצועים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן