הלך לעולמו אחד ממנהיגי שבויי גוש עציון

יהודה נוימן, ממגני גוש עציון שנפלו בשבי הירדני ואחד ממנהיגי השבויים בזמן שהותם בכלא, הלך לעולמו בקיבוצו עין צורים: "ליווה את גוש עציון בכלל ואת בית ספר שדה כפר עציון בפרט, כמו אבא דואג ואוהב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/08/19 08:56 כ באב התשעט

הלך לעולמו אחד ממנהיגי שבויי גוש עציון
יהודה נוימן ז"ל, צילום: בי"ס שדה כפר עציון

בקיבוץ עין צורים הלך לעולמו יהודה נוימן, ממגני גוש עציון במלחמת העצמאות, וממנהיגי השבויים הישראלים בשבי הירדני לאחר נפילת הגוש. 


(יהודה נוימן ז"ל מספר על נפילת גוש עציון)

מנהל בית ספר שדה כפר עציון, ירון רוזנטל, ששמר על קשר קרוב עם נוימן סיפר: "מקיבוצו עין צורים שבבקעת שפיר, במשך עשרות שנים, יהודה לווה את גוש עציון בכלל ואת בית ספר שדה בפרט, כמו אבא דואג ואוהב. היו לנו מאות שעות של שיחות, סיורים והתייעצויות ואני כל כך מודה על כל מה שקיבלתי ממנו במשך השנים."

רוזנטל הוסיף: "לפני 71 שנה קיבוצי הגוש עלו באש, ואנשי הגוש הלכו לשבי, והנה היום עשרות אלפי אורות דולקים בהרי עציון, וכל זאת בזכות יהודה נוימן וחבריו".

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, ספד ליהודה נוימן ז"ל: "בכ"ח תש"ז עלה גרעין בני עקיבא לאבו זיד שבגוש עציון להקים את נקודת ההתיישבות עין צורים,
בין חברי אותו הגרעין היה יהודה נוימן, שהבוקר התבשרנו על פטירתו. נוימן שהיה ממגיני הגוש, נפל בשבי הירדני והיה שבוי כ-10 חודשים. איש עם חוש היסטורי וחזון. באחד מראיונותיו סיפר כיצד דאגו הוא וחבריו להחביא ציוד ביום הנפילה בשבי, אחרי מלחמת ששת הימים שב למקום המחבוא לקחת את הציוד ולהקים מוזיאון (המקלט של יהודה) מורשת בעין צורים המתחדשת באזור חבל שפיר. יהודה נוימן מגיבורי גוש עציון, תודה על ההקרבה, המסירות והשליחות למען הגוש ועם ישראל- יהי זיכרך ברוך".

הלוויתו של נוימן תתקיים בשעה 17:30 בעין צורים