מליאת שנת הארבעים לתנועת אריאל יצאה לדרך

תנועת אריאל פתחה את אירועי הארבעים לקיומה. הרב שמואל אליהו: "אני עומד כאן ונפעם ממה שרואות עיניי. 40 שנה אחרי שחלמנו את התנועה הזו, עומדים פה מאות בני נוער ומקבלים החלטות לגבי עתידו של עם ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/19 15:44 כו בתמוז התשעט

מליאת שנת הארבעים לתנועת אריאל יצאה לדרך
מאירועי המליאה, צילום: תנועת אריאל

תנועת הנוער אריאל מקיימת היום (ב') את מליאת שנת ה-40 של התנועה, בהשתתפות 500 בני נוער, בירושלים. בכל חמש שנים מקיימת התנועה מליאה, שהשנה נערכת בעיצומה של אירועי שנת הארבעים להקמת התנועה.

המליאה עומדת בסימן "משנים מציאות, מנהיגים תנועה", ובמהלכה מבררים ודנים צוותי ההנהגה של התנועה, החב"ב, ההדרכה והקומונה -  באתגרים שניצבים בפני עם ישראל, בין היתר דנים בנושאים הבאים: הקשר והאחריות על אחינו יהדות התפוצות. חיזוק מוסד וערכי המשפחה, המאבק בתאונות הדרכים, חיזוק זהותה היהודית של מדינת ישראל, ארץ ישראל, יצירת וצריכת תרבות, קליטת עליה, ועוד.
הדיונים יתקיימו במשך 26 שעות רצופות ובסופם יתקבלו על ידי בני הנוער ההחלטות שיעצבו את סדר היום התנועתי בחמש השנים הקרובות.

מאירועי המליאה

מאירועי המליאהצילום: תנועת אריאל

 

מאירועי המליאה

מאירועי המליאהצילום: תנועת אריאל

המליאה התנועתית חודשה על ידי דביר עמיאור, מזכ"ל תנועת אריאל בשנתיים האחרונות. לדבריו יש למליאה שתי מטרות מרכזיות: האחת- העברת האחריות להנהגת התנועה לנוער עצמו והשניה- הובלה של חניכי ומדריכי התנועה עצמם, כמנהיגים הלוקחים אחריות על החברה בישראל במגוון תחומים.  

"אנחנו מאמינים בנוער שלנו, בכוח שלו לקחת אחריות ולשנות מציאות. מטבע הדברים, תנועה בראשית דרכה עסוקה בבניית המסגרת, הסניפים והתוכן התנועתי, ואילו כיום, אחרי 40 שנים של פעילות, עם 140 סניפים בכל הארץ מקצרין ועד אילת ו15,000 חניכים, זו העת להרחיב את תחומי האחריות שלנו כתנועה בעם ישראל".

עוד אמר: "לפני 40 שנה חברינו חלמו, הגו ויזמו את אריאל. היה להם חלום להקים תנועת נוער ששמה את התורה במרכז. תורה המחיה את כל תחומי החיים בארץ ישראל, והנה אנחנו נמצאים כאן היום- 40 שנה מאוחר יותר, ויכולים לומר בפה מלא שהחלום הפך למציאות מדהימה. תנועת אריאל היום היא מעל ומעבר לכל החלומות שהיו. עכשיו אנחנו שואלים את עצמנו לאן אנחנו רוצים להתקדם מכאן, ולשם כך התכנסה המליאה הזו היום".

מאירועי המליאה

מאירועי המליאהצילום: תנועת אריאל

 

מאירועי המליאה

מאירועי המליאהצילום: תנועת אריאל

במליאה משתתפים מאות צירים מכל רחבי הסניפים בארץ, רכזים, בוגרים ופעילים ועשרות מרצים מתחומים שונים - פוליטיקה, תקשורת, תרבות ואמנות.

המליאה נפתחה בדברי ברכה וחיזוק מפי הרב שמואל אליהו שליט"א, רבה של צפת ולאחריה בירך שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', בוגר תנועת אריאל - על הכוח של התנועה לפעול לשינוי המציאות על פי דרכה של התורה.

כעת מתכנסים החניכים לדיונים בנושאים השונים, במהלך הלילה יתקיימו ההצבעות על ההחלטות השונות שבהם תעסוק תנועת אריאל בחמשת השנים הקרובות.

הרב שמואל אליהו במליאה

הרב שמואל אליהו במליאהצילום: תנועת אריאל

חיה שלומית צור, רכזת בתנועה, אמרה: "בשנת הארבעים של התנועה, אריאל חרטה על דגלה את הסיסמא "באלה הידיים מנהיגים תנועה" , כפי שאנו נוהגים לומר ולקיים במהלך כל השנה שתפקידנו בתנועה הוא "להרים את קומת הרוח בעם ישראל". המליאה וההתכנסות לדיונים משותפים מהווה תהליך של חשיבה ועיבוד של נושאים רבים המעסיקים אותנו. אני מחכה בקוצר רוח להכנס למרתון החשיבה המסעיר הזה ולצאת משם עם דרך וכיוון לארבע השנים הבאות".

הרב שמואל אליהו, שהגיע לברך את המשתתפים אמר: "אני זוכר את השנה הראשונה בה הוקמה התנועה. זה היה נראה אז כמו חלום, והנה אנחנו עומדים כאן היום ונפעמים לראות את הגודל, העצמה וההשפעה – כל השלבים שעברה התנועה עד שהגיעה לשלב בו היא נמצאת היום. המספר 40 הוא מספר מיוחד. חכמינו אמרו- 40 זהו ביטוי ליצירה. יצירת הולד – 40 יום, עמ"י נוצר במדבר במשך 40 שנה- נוצר דור חדש. ואנחנו שואלים את עצמנו היום 'מה אמור להיווצר בתוכנו שלא נוצר קודם'? כמי שחיים וגדלים בדור של גאולה, עלינו להבין שהגאולה תלויה בנו! אם נפקח את עינינו ונפעל במציאות, נוכל להביא גאולה לעולם בעזרת מעשינו".