500 נשים ביום עיון לזכרה של אשת החסד

שושי מסיקה, אשתו של גרשון מסיקה שנפטרה לפני 4 שנים, הייתה אשת חסד גדולה ולזכרה נערך יום עיון. השר סמוטריץ': "מאוד מרגש". הרב אליקים לבנון: "הדבר הכי חשוב לאדם זה מה שהוא משאיר אחריו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/19 11:46 כב בתמוז התשעט

500 נשים ביום עיון לזכרה של אשת החסד
האירוע לזכרה של מסיקה, צילום: סלון כלות כשושנה

500 נשים השתתפו השבוע ביום עיון לזכרה של אשת החסד, שושי מסיקה, בהיכל התרבות באריאל, בהשתתפות רבנים, אישי ציבור ובני משפחתה.

מסיקה, אשתו של גרשון מסיקה שנפטרה לפני 4 שנים, הייתה אשת חסד גדולה ויום העיון נערך לזכרה. בכנס, בהנחיתה של ד"ר אדווה ביטון, נערכה שיחה של הרבנית אהובה צוקרמן, שיחה של סיון רהב מאיר וזיווה מאיר, ומופע של פדות רוטנמר.

נשאו דברים בכנס הרב אליקים לבנון רב מועצה אזורית שומרון, השר בצלאל סמוטריץ, והוקרן סרטון ברכה מאת ראש מועצת שומרון. כמו כן חולקו תעודות לנשים המתנדבות ב'כשושנה – סלון כלות חברתי' שהוקם אף הוא לזכר שושי מסיקה, מטעם ראש המועצה יוסי דגן ע"י ח"כ בצלאל סמוטריץ', גרשון מסיקה, משה כהן - ראש המועצה דתית שומרון, דוידי בן ציון - סגן ראש מוא"ז שומרון.

500 נשים ביום העיון

500 נשים ביום העיוןצילום: סלון כלות כשושנה

דגן אמר בברכה מצולמת: "אנחנו מתכנסים כל שנה כאן, באירוע שכבר הפך למסורת, כדי לזכור להזכיר ולהתחזק מדמותה המאירה של האישה הצדיקה - שושי מסיקה ז"ל. זכיתי להכיר אותה לאורך שנים ארוכות מקרוב ונדהמתי, מצד אחד, מהיקף העשייה הגדולה שלה בחסד. בשותפות מלאה, במאבק מתמיד, על בניין ארץ ישראל ובישוב השומרון, ובעזרה לכל כך הרבה אנשים באמונה כל כך גדולה ומצד שני ביחד עם זו הצנע לכת, בצנעא ובענווה. השילוב הזה זה מה שמאפיין אותה".

הרב לבנון: "לפני 4 שנים התפללנו המון ועשינו המון כדי להעביר את רוע הגזירה, לצערנו שושי נלקחה לבית עולמה. הדבר הכי חשוב לאדם זה מה שהוא משאיר אחריו, זה ילדיו ומשפחתו, שושי יכולה להיות גאה בילדים והנכדים ובע"ה גם מהנינים שיגיעו. כולנו זוכרים את שושי ממעשי החסד שלה ואיך הייתה דואגת לכל אישה וכלה שיהיו לה תכשיטים או שמלה לכל אירוע. לא כל נפטרת זוכה שיהיו כל כך הרבה מפעלים לזכרה - ספר תורה, בית כנסת, אבות ובנים וכמובן סלון הכלות."

השר סמוטריץ' "מאוד מרגש לראות שעושים יום כזה שכולו קדושה לזכר שושי מסיקה, את שושי לא זכיתי להכיר, אבל מכל המפעלים שנעשו לזכרה אני מבין שהייתה אשת חסד גדולה".

כשי ומזכרת מיום העיון קבלו הנשים המשתתפות מראה קטנה עליה כתוב המשפט "הטריק במראה הזאת הוא: לראות תמיד את הצד הטוב!" לזכר שושי מסיקה. האירוע נעשה בשיתוף מועצה אזורית שומרון, מועצה דתית שומרון, 'כשושנה – סלון כלות חברתי', המשפחה והישוב אלון מורה – בו התגוררה שושנה מסיקה.