כולם בשביל אחת: ועידת שנת המאה של עזרא

תנועת הנוער עזרא מקיימת בימים אלו את ועידת שנת ה-100 של התנועה. שאול דה מלאך, מזכ"ל עזרא: "הועידה היא תמיד אירוע מיוחד ומרכזי בתנועה שלנו אבל בשנת ה-100 הועידה מקבלת משמעות נוספת, ואני מקווה שנקבל פה החלטות משמעותיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/19 13:23 טו בתמוז התשעט

כולם בשביל אחת: ועידת שנת המאה של עזרא
ועידת התנועה, צילום: יחצ. תנועת עזרא

ועידת שנת המאה בסימן "תורה עם דרך ארץ ישראלית" יצאה אתמול (ד') לדרך בישוב יד בנימין בנחל שורק. כ-250 רכזים, בוגרים ופעילים הגיעו לועידה השנתית.
האירוע המרכזי ביום הראשון הוא האקתון חינוכי- אירוע יזמות מרתוני, בו המשתתפים חולקו לקבוצות חשיבה, בחנו את מטרות התנועה ופיתחו רעיונות חדשים לקידום התנועה, ההאקתון הוא מתודה תכליתית ויצירתית מאוד לעבד תהליכים ולקבל החלטות.


ההאקתון נמשך כ-3 שעות וכלל 7 שלבים החל מהצפת הבעיות, מציאת פתרונות ובחירה במודל פתרון המועדף, ועד הכנת פרזנטציה לקראת הצגת הפתרון לקהל הרחב.
ההאקתון היה מלא באנרגיות יחד עם חשיבה אינטנסיבית של כלל המשתתפים שמנסים להביא את ערכי התנועה: תורניות מחוברת לעולם העשייה. התוצאות של ההאקתון יעלו מחר להצבעה, בסיום יומה השני של הועידה.


ההחלטות שייצאו מפה, ישפיעו על כל התנהלות התנועתית בתנועה.

ועידת התנועה

ועידת התנועהצילום: יחצ. תנועת עזרא

נעמה הורביץ מתנועת עזרא מספרת: בשנת המאה של התנועה, עזרא חרטה על דגלה את הסיסמא 'מאה ומעבר', כדרישה עזראית להציב רף גבוה בכל תחומי החיים, ואף לפרוץ למרחבים חדשים ובלתי רגילים. כחלק מוועידת המאה התכנסנו להאקתון בו עיבדנו בעיות שעלו בוועדות המשנה השונות וניסינו לגשת לבעיות מכיוונים שונים ורבים כדי להצליח להגיע להצעות וועידה מקוריות ומדוייקות לצרכים שעלו. התהליך הנ"ל מבטא את אותה דרישה לרף גבוה, ואת ההליכה אל המעבר. 
מהחוויה של הקבוצה שבה הייתי, היה אינטנסיבי ודורש בניסיון "לשבור את הראש" על הבעיה הנתונה, אך גם משמח להגיע לצדדים חדשים של פתרונות שלא עלו לפני כן ולחלום על אפשרויות חדשות שלא היו מעולם בתנועה.  בעז"ה שיכוון אותנו להחלטות וועידה נכונות ולהמשך עשייה תנועתית חשובה.

נריה רטיג שמשתתף בועידה סיפר: צורת העבודה במסגרת זמן והצורך לעמוד במשימה גרמו לצירים בשולחן להוציא תוצרים ממוקדים הרבה יותר שיעלו על שולחן הועידה.
אני מרגיש שהחברים קיבלו מושג טוב בהרבה בנוגע לאיך לנסח דרכי פעולה וכיצד לקחת צדדים שונים בחשבון כשמנסים לפתור בעיה.
הדבר הוכיח כי גם חבר'ה צעירים ותורניים יכולים לעבוד בצורה ששואפת למצוינות. ממש ביטוי נפלא לתורה עם דרך ארץ ישראלית.

ועידת התנועה

ועידת התנועהצילום: יחצ. תנועת עזרא

שאול דה מלאך, מזכ"ל עזרא: "הועידה היא תמיד אירוע מיוחד ומרכזי בתנועה שלנו אבל בשנת ה-100 הועידה מקבלת משמעות נוספת, ואני מקווה שנקבל פה החלטות משמעותיות שיביאו את העקרונות שלנו של תורה עם חיבור משמעותי לחיים עצמם עם דרך ארץ ישראלית".

ועידת התנועה

ועידת התנועהצילום: יחצ. תנועת עזרא