שיח שנאה נגד עיתונאים ברשת: עמית סגל בראש

אגודת העיתונאים מפרסמת מדד חדש - שנאה לעיתונאים ברשת, המודד פוסטים, ציוצים ותגובות של שנאה כלפי עיתונאים. במקום הראשון - עמית סגל, ואחריו חיים לוינסון. על פי המדד, 7 אחוזים מהשיח כלפי עיתונאים נגוע בשנאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/19 12:37 ז בתמוז התשעט

שיח שנאה נגד עיתונאים ברשת: עמית סגל בראש
עמית סגל. יעד למתקפות ברשת, צילום: Hadas Parush/Flash90

מי העיתונאי ש'זוכה' להכי הרבה השמצות כלפיו? ובכן, על פי מדד חדש של אגודת העיתונאים תל אביב, בשיתוף עם חברת Vigo מקבוצת יפעת, הבוחן את שיח השנאה כלפי עיתונאים ברשת, הפרשן הסרוג של חדשות 12, עמית סגל, הוא היעד הראשון להטחת שנאה והכפשות ברשת.


עמית סגל מודה על הבחירה בו

מדובר ביוזמה חדשה של אגודת העיתונאים תל אביב, הבוחן את "היקפי שיח השנאה המופנה לעיתונאים ואנשי תקשורת ברשתות החברתיות (טוויטר, פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, פורומים וטוקבקים)". כך על פי אתר אגודת העיתונאים.
המודל פותח על ידי יפעת וקרן ברל כצנסלון. חברת Vigo מבית יפעת מתמחה במחקר ברשתות החברתיות באמצעות שילוב של כלי ניתוח אוטומטיים עם מחקר אנושי.


אטילה שומפלבי מאוכזב מהתוצאות

במסגרת הבדיקה, נבחן השיח כלפי כמאה עיתונאים ואנשי תקשורת הנחשבים למובילים בישראל, כאשר נבדקו עמודי הרשתות החברתיות האישיים שלהם (כמו טוויטר, פייסבוק ואינסטגרם), וכן השיח ברשת בכלל, למשל באזכור שמותיהם או בטוקבקים בכתבות.

על פי הבדיקה הראשונה, בחודש יוני האחרון, עולה כי 7 אחוזים מהשיח הכולל הקשור לעיתונאים, כולל את ביטויי השנאה כלפיהם. כמעט עשרת אלפים ביטויי שנאה. עוד עולה מהבדיקה כי שיח השנאה מופנה כלפי עיתונאים מכל גוף תקשורתי, וללא קשר לנטייתם הפוליטית.

במקום השלישי. אטילה שומפלבי

במקום השלישי. אטילה שומפלביצילום: פלאש 90

אז מי הם העיתונאים הסובלים משיח השנאה כלפיהם? במקום הראשון, ומן הסתם ביחס לחשיפה התקשורתית לה הוא זוכה, ניצב הפרשן הסרוג של חדשות 12, עמית סגל, ש'זכה' ללא פחות מ-466 ביטויים שונים של שנאה (בפוסטים, ציוצים, טוקבקים ועוד) כלפיו במהלך החודש.

במקום השני ובפער ניכר ניצב עיתונאי 'הארץ', חיים לוינסון, עם 377 ביטויי שנאה כאלה. במקום השלישי ניצב פרשן ומגיש אתר ynet, אטילה שומפלבי, עם 348 ביטויי שנאה כלפיו.

אחריהם נמצאים קלמן ליבסקינד (מעריב), אברי גלעד (ערוץ 13), ברוך קרא (ערוץ 13), בן כספית (מעריב), גיא לרר (ערוץ 13). סוגרים את העשירייה הראשונה אראל סג"ל (ערוץ 20 ו'כאן') ורביב דרוקר (ערוץ 13).

היקפי השיח בחודש יוני, על פי המדד של אגודת העיתונאים

סך השיח ברשת על העיתונאים בחודש יוני: כ-150 אלף פוסטים.
 
שיח השנאה על העיתונאים בחודש יוני: כמעט 10,000 פוסטים.
 
7% מכלל השיח הקשור לעיתונאים כולל ביטויי שנאה

זירת השיח הפעילה ביותר על עיתונאים ברשת, מתקיימת בטוויטר:

טוויטר – 60%.
 
פייסבוק – 29%.
 
פורומים – 5%.
 
טוקבקים – 3%.
 
אינסטגרם – 2%.
 
יוטיוב – 1%.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן