הרב אבינר: השתתפות בשיעורים של סיון רהב מאיר - לא צנוע

הרב שלמה אבינר מאשר כי הורה לשואל להימנע מהשתתפות בשיעוריה המעורבים של אשת התקשורת בגלל חוסר צניעות: "זה לא אישית, אלא אמירה כללית קבועה וישנה, עוד ממשה רבינו"

חדשות כיפה
כט בסיון התשעט
,
02 ביולי, 2019 12:05
הרב שלמה אבינר

הרב שלמה אבינרצילום: באדיבות המצלם

האם מותר להשתתף בשיעור של סיון רהב מאיר? הבוקר הסתובב ברשתות החברתיות צילום מסך של שאלה שנשלחה לרב שלמה אבינר, בקשר להשתתפות בשיעור מעורב של אשת התקשורת הפופולרית, ששיעורי פרשת השבוע שלה מושכים אלפי בני אדם.

"האם מותר להשתתף בשיעוריה של העיתונאית סיון רהב מאיר" מאחר וגם מביטים באישה וגם יושבים גברים ונשים בערבוביה. אני מרגיש שדבריה מחזקים אותי בעבודת ד'". תשובת הרב אבינר: "לא צנוע".

בהמשך נשאל הרב אבינר האם מדובר בתשובה אמיתית שלו. הרב השיב: "אמיתי. אבל ודאי זה לא משהו אישית אלא אמירה כללית קבועה וישנה, ישנה כלומר ממשה רבינו".

https://twitter.com/RavAviner/status/1145976455299522561

02.07.2019

1. דווקא פה אני חושב שיש יותר צדק בדבריו .. (רם)

כיוון שסיוון אינה רבנית ועובדת במקום שלץ לתורה, ובעצמה אינה מקפידה על קלה כחמורה כמו למשל כיסוי ראש כהלכה ועוד השיעורים הם במעורב אז ודאי שזה אסור.
השאלה צריכה להיות רק על נשים שבאמת למדו תורה כמו שצריך, והן מוסמכות מפי דין לתת שיעורים והן עצמן מקפידות על התורה.

דווח על תגובה לא ראויה
02.07.2019

2. עם כל הכבוד כבר מזמן אין הבדל בין רבני הציונות הדתית לזו ששולטת במאה שערים. ההקצנה חוגגת. (יואב)

דווח על תגובה לא ראויה
02.07.2019

3. הרב אבינר (יצחק)

צודק בהחלט

דווח על תגובה לא ראויה
02.07.2019

4. הרב אבינר (יצחק)

וואלה צודק בהחלט למרות שהיא מוכשרת,הישיבה שם בקהל לא צנועה..גברים לצד נשים..צריך לומר את ההלכה מבלי לפחד..!

דווח על תגובה לא ראויה
02.07.2019

5. הרב אבינר הוא רב חרדי (אליהו)

הרב אבינר הי"ו הוא רב חרדי לכל דבר ועניין (פרט לעניין הגיוס לצה"ל ויום העצמאות). במשך שנים אתר כיפה מצטט מדבריו ומחומרותיו כאילו מדובר בחידוש גדול. הרב פשוט החליט להיות חלק מהעולם החרדי, והוא פוסק הלכה בהתאם. כמו שאף רב חרדי לא יתיר ללכת לשיעור של סיון רהב מאיר, כך גם הרב אבינר. אני מציע למערכת כיפה להפסיק לפרסם את דברי הרב אבינר בכותרות. אין בכך כל חידוש, זה האיש ואלה דעותיו.

דווח על תגובה לא ראויה
02.07.2019

6. "הצנוע הידוע" (שוקי)

רב אשר "ציפצף" על פסיקת בית דין רבני שאסרה עליו ללמד ולייעץ לאור תלונות נשים נגדו על התנהגות הלתי הולמת - פוסק מהי צניעות.

דווח על תגובה לא ראויה
02.07.2019

7. הציבור הדתי לאומי שופט את רבותיו לפי מידת קלות הראש שלהם (פ.ס)

אם הרב מתיר הכל הוא מתאים
אם הוא אומר את דבר ההלכה בלי לחשוש הוא הופך מיד לחרדי/ לא רלוונטי/ קיצוני
מי שלא רוצה לקבל לא חייב לקבל אך מי שרוצה ומעניין אותו לדעת הלכה מהי, אז זו דת וזו הלכה וכן, עניין גברים ונשים בהלכה הוא מאד ברור וחד ומי שלא מוצא חן בעיניו אף אחד לא כופה עליו להיות דתי רק שלא יגיד שלא זו ההלכה כיוון שבהלכה מבינים רבנים ולא אלו שמצפים לתשובות מסויימות מאד

דווח על תגובה לא ראויה
02.07.2019

8. ל-1 (ל-1)

סיוון רהב מאיר חובשת כיסוי ראש כהלכה אומנם לא בהידור מצווה (סיכוי ראש מלא) אבל שמה כיסוי ראש (חושב שצריך יותר מאשר רק סרט אבל נגיד..). תלמד הלכה לפני שאתה מבלבל את המוח. אישה חכמה ראוי שנשמע ממנה דברי חכמה.

דווח על תגובה לא ראויה
02.07.2019

9. תגובה למס 1 (אני3)

בבקשה לא למדוד את מידת הדתיות של אדם.סיון רהב מאיר מכסה את כל שער ראשה בפאה ואם היא מעבירה שיעורים מעורבים זה כדי להגדיל את קהל היעד ולקרב יותר אנשים לתורה.ואין לי ספק שהיא בדרכה מצליחה להחדיר אמונה ואהבה ליהדות הרבה יותר מאשר הרב אבינר בפסקיו הקיצוניים לגבי צניעות האשה שנשמעים לרובו המוחלט של הציבור, אפילו הדתי, לא רלבנטיים.

דווח על תגובה לא ראויה
02.07.2019

10. די להשתקת והדרת נשים (שירלי מתתיה)

הרב אבינר מנותק מהמציאות, ובתשובתיו גורם לחילול ה' גדול. כשנשים יכולות להיות מנהלות של החברות הגדולות בעולם, ולהיות רופאות ומדעניות, למה שלא יהיו גם חכמות בתורה? ולמה שלא ילמדו אחרים תורה? די כבר, צאו מהבועה. כל מי שעובד וחי בסביבת נשים יודע שלא כל היום עסוקים בעניני צניעות אלא במקצועיות ובאופי. ועם תשובות כאלו של הרב, אין פלא שיש כל הרבה דתלשיות. מי רוצה להישאר בדת שמאמינה שאישה צריכה להישאר במטבח ולסתום?!! זאת לא הדת שלי. הרכבת מזמן יצאה מהתחנה והרב פיספס אותה בגדול. רק חבל שבגלל שהוא חי באיזה בועה הוא גורם לחילול ה' כזה גדול עם תשובותיו המנותקות.

דווח על תגובה לא ראויה
02.07.2019

11. ישיבה מעורבת מותרת על פי ההלכה. בנוסף, סיון המקסימה כל כך צנועה פנימית וחיצונית שאין פה ספק בכלל. (דרור)

שיעורי התורה שמעבירה כל כך עמוקים ומשמעותיים בטח לציבור של ימינו, היא מאחדת ושותלת אופטימיות גדולה בכולנו. אין שום סיבה לוותר על השיעורים, הכל מתנהל בהתאם להלכה, סיון מקדשת שם ה' בעולם.

דווח על תגובה לא ראויה
02.07.2019

12. אם בפרהסיה מה הבעיה? דבורה הנביאה הורתה גם לגברים (לא אוהב את הסגנון של רהב מאיר)

לך קרי בי רב הוא

אני באופן אישי ממש לא מתחבר לסגנון הפופלסטי של רהב מאיר. מה גם שלא ברור לי מה היא למדה באמת

דווח על תגובה לא ראויה
02.07.2019

13. ל-8 אז מה אתה אומר שציוני דתי.. (רם)

צריך לקיים רק חצי מהתורה והשולחן ערוך, או שצריך לקיים את הכל או לפחות לשאוף לזה?

דווח על תגובה לא ראויה
02.07.2019

14. ל18 ו19 אתם מציגים בורות ומסגירים את היותכם חילונים.. (רם)

שבאים לשלוח יד בתורה.
דבורה הייתה תחת התומר ובעלה היה ממצע בינה לבין הציבור.
הרב אבינר אינו פוסק הלכה, אבל הרמב"ם והשולחן ערוך כן ושם הם פסקו את מה שהוא מוסמך כרב להורות מהשולחן ערוך, שהדבר אסור!

דווח על תגובה לא ראויה
02.07.2019

15. ל-13 אישה חכמה לא נמצאת במקום ששונא לתורה! (רם )

שלץ לתלמידי חכמים והיא אשת איש ולמדנית ושם כיסוי ראש כהלכה! וכיסוי ראש כהלכה זה כיסוי ראש שמכסה את כל הראש! ומכך שמו כיסוי ראש ולא כיסוי חלקי או חצי ראש. והיו מהפוסקים שהקלו להתיר טפח עד 3 טפחים. סרט זה לא כיסוי ראש.
אסור בשום אופן לשמוע שיעור תורה מאשה שמתרועעת עם גברים ועובדת במקום הנ"ל שכל מה שיש לו זה נגד היהדות ומקדם כל מה שנגד.
כמה פעמים ראית בחדשות 2 אותה אומרת את דעתה כדעת תורה ומביאה אותה בעצמאות או תקיפות? הרי אם תעז לומר זאת יפטרו אותה על המקום. לכן זהו מקום המינים ועד שלא תצא משם אסור לשמוע ממנה תורה וגם נשים לבד.

דווח על תגובה לא ראויה
02.07.2019

16. זאת פאה עם סרט. לכל המלעיזים (נו באמת)

דווח על תגובה לא ראויה
03.07.2019

17. כואב לראות אתהזלזול שבה אנשים מהציבור הדתי נוהגים לפי פסק הלכה וכלפי רב בישראל.אני מוחה כנד הזלזול ברב אבינר. (גיא)

דווח על תגובה לא ראויה
03.07.2019

18. היא, הכוונה לסיוון מחזירה בתשובה באהבה. צנועה. וענווה (אור)

תשובת הרב תמוהה

דווח על תגובה לא ראויה
03.07.2019

19. תשאלו את הרבנית סיון - מי הרב שהתייעצה איתו קודם לשיעורים (שאול)

א. אם היא בדרך התורה - שתגיד מה הייתה דעתו של הרב אדלשטיין זצ"ל על הנושא.
ב. השיעורים שלה הם אוסף הגיגים לאנשים שרוצים תורה באינסטנט.
ג. האם הילדים שלה ילכו לשיעורים כאלה ? או שהם מתחנכים בדרך ה"קדושה" ?

דווח על תגובה לא ראויה
03.07.2019

20. הרב צודק. למה בציונות הדתית מתביישים בצניעות? (עדי)

לא צנוע שרהב מאיר נותנת שיעורי תורה לקהל מעורב. שתיתן רק שיעורים לנשים.

דווח על תגובה לא ראויה
03.07.2019

21. לא צנוע שאישה תיתן שיעורים לגברים (עדי)

רהב מאיר צריכה להואיל ולתת שיעורים רק לנשים. אין להתבייש בצניעות. זו מעלה חשובה.

דווח על תגובה לא ראויה
03.07.2019

22. לא צנוע שאישה תיתן שיעורים לגברים (עדי)

רהב מאיר צריכה להואיל ולתת שיעורים רק לנשים. אין להתבייש בצניעות. זו מעלה חשובה.

דווח על תגובה לא ראויה
03.07.2019

23. אתם רציניים? (משה)

בשביל מה אתה שואל אם אתה יודע הכל? שאלת מה דעת התורה בעיניין.
לא מוצא חן בעיניך אל תשאל רבנים. אבל אם אתה רוצה לנהוג כפי הוראות התורה הרב אומר לך שזו הוראת התורה במקרה הזה.
עושים מזה סיפור כאילו זה הדבר הראשון שהתורה אוסרת ולא נשמע לך הגיוני.

דווח על תגובה לא ראויה
03.07.2019

24. הלכה זו הלכה (הלכה זו הלכה)

הלכה זו הלכה וזה לא קשור לרב זה או אחר, לזרם זה או אחר. כל שאר הברברת לא רלוונטית.

דווח על תגובה לא ראויה
04.07.2019

25. פסיקות הרב אבינר מרחיקות את הציבור מהתורה- סיוון דווקא מקרבת (דוד דותן)

הציבור שלנו מחולק לשניים:
חצי מהציבור מקצין ומתבדל והולך אחרי רבנים כאלו.
החצי השני מבין שזו לא התורה שלנו. תורה שמחוברת לבריאות של החיים.
במידה מסויימת זה הרב אבינר אל מול סיוון- לא סתם.
סיוון איננה רבנית אבל מובלה קו של תורה שמחובר לחיים. ולכן היא ככ פופולארית. היא מצליחה להיות רלוונטית לאלפי איש.
אנחנו צריכים גם רבנים גדולים שיאמרו שהקיצוניות הזו איננה דרך התורה שלנו. אנחנו מחפשים תורה מאירה ולא גלותית.
ולכן גם האיחוד הפוליטי הוא לא פשוט כי הציבור באמת חצוי, לא רק הפוליטיקאים.

דווח על תגובה לא ראויה
04.07.2019

26. יהדות זה דת וגם לאום (איכפתי)

כבוד הרב עדיף לקרב מאשר להרחיק. יהדות ספרד תמיד יודעת לחבק הגיע זמן ללמוד גם מהספרדים כי ככל שמחזקים כך הלבנמתקשה ואז יברחו כולם . תיכור שהיה גדול עולם הרב עובדיה זצ"ל שתמיד ניסה בדרכי נועם לקרב.

דווח על תגובה לא ראויה
04.07.2019

27. 27! אתה חצוף!!! זלזול בתלמיד חכם! (הלם)

מי אתה שתשפוט?

עשה לך רב. לא מתאים לך רב כזה? חפש רב אחר.
אני מוכנה להתחייב שאין לך רב בכלל.

כדאי שתחזור בתשובה.

דווח על תגובה לא ראויה
04.07.2019

28. כן הוא רב חרדי והלוואי שכל הרבנים הסרוגים היו כמוהו (בנימין)

מה לעשות ההידרדרות אצל הסרוגים מקרבת אותם לתהומות אני הייתי שם עד שקיבלתי שכל.
מצד אחד קוראים כל יום שלוש פעמים "ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם" ומצד שני רואים סרטים שהשם ירחם וזו רק
דוגמה אחת מיני רבות, הצביעות חוגגת.

דווח על תגובה לא ראויה
04.07.2019

29. ה"רב" אבינר (הגר שמאלי)

יש לרב הנכבד הקלטה או סירטון שמאשר שמה רבנו אכן אמר שלא צנוע להקשיב לדברי תורה הנשמעים מפי אישה?

דווח על תגובה לא ראויה
04.07.2019

30. חילול השם (איש אמונה)

באמת דיכאון ביזוי הדת על ידי רבנים מ פשוט גלות התורה

דווח על תגובה לא ראויה
04.07.2019

31. ( אינו ראוי לתואר -רב) מתקן את הכתוב בתורה (א.ש.)

לדבריו של אבינר נפלה טעות בספר שמות ובמקום " ותען להם מרים " צריך להיות " ותאן להן מרים"

דווח על תגובה לא ראויה
04.07.2019

32. שירבו רבנים כאלו בישראל שלא חוששים להביע את דעתם גם אם היא לא בזרם המקובל. (אני)

דווח על תגובה לא ראויה
04.07.2019

33. מה חדש? הרב אבינר תמיד חייב להיות קיצוני (שי)

דווח על תגובה לא ראויה
04.07.2019

34. הרב אבינר (אמיר)

שלום רב לרב אבינר. אני אוהב לקרוא כתבותיך בעולם קטן ותשובותיך וכן בכתב בעת השבועון של מכון מאיר.
כמשתתף קבוע בשעורי סיון רהב להלן הערותי:
1. מי שנמצא בשעורים מבין שאין פריצות יש הקשבה מלאה וגם אם יושבים יחד זה לא חילול ה'.
2. צריך לעודד אנשים לבוא ולהקשיב לדברי תורה גם אם נאמרים מאשה כי זה קידוש שם שמים
3. לפי מה שאתה מציע הרי אסור ללכת ברחוב כי זה מעורב אסור לנסוע באוטובוס כי זה מעורב מה יהיה הפכת להיות חרדי?
4. כל מי שמלמד תורה חכמה יהודית יבורך בהתנהלותך אתה גורם לאנשים לא לבוא לשיעורים וחבל
5. האנשים שמגיעים לשעוריה של סיון רהב אינם מלומדי בית המדרש שלך מדובר באנשים מבוגרים צעירים המחפשים משמעות ולימוד שונה.
בהצלחה ומקוה שיהיה מקום לכל אדם לבטא את דעתו למצוא במה לרעיונותיו

דווח על תגובה לא ראויה
05.07.2019

35. למי זה מתאים (חיה מרגלית)

מי ששאל כנראה שהרגיש שיש לו בעיה עם זה.
יש אנשים שזה בוודאי לא מתאים להם, הם לא רגילים לשבת מעורב, להסתכל על אישה, וכו'.
יש אנשים אחרים שזה פשוט לא משמעותי לגביהם, והם מקשיבים לנשים תמיד.
זה לא שאלה טובים מאלה, זה פשוט עניין של הרגל.
חבל להפסיד את מה שהיא אומרת, אבל לפעמים זה יוצר בעיות, אז אולי עדיף שלא.
יש המון אנשים אחרים, שזה ממש טוב להם, מחזק אותם ומוסיף להם, אז חשוב שיקשיבו.
פעם, אולי בימי משה רבינו, ואולי לפני שנה ואולי גם אתמול, זה באמת פחות מתאים לאנשים מסוימים.
כל אחד צריך להרגיש לעצמו מה נכון לא.

דווח על תגובה לא ראויה
05.07.2019

36. מזקן עם זיכרון (עצה לרב אבינרי)

טול קורה מבין עיניך בכל הקשור לצניעות עדיף שתמלא פיך מים. יש כאן כמה אנשיםשזוכרים את מעלליך בעינייני צניעות.
אמור לי מהו חוסר צניעות בעיניך ואומר לך מה גודלו של יצר הרע בנשמתך.

דווח על תגובה לא ראויה
05.07.2019

37. איפה הפלורליזם האמיתי נעלם פתאום? (קוראת)

מעבר לביזוי ולחוצפה ,באמירות מתנשאות כנגד תלמיד חכם בישראל,
יואילו המגיבים הפלורליסטים להסביר לאן היא נעלמה להם הפעם.
עוד דוגמא ,מיני רבות, של סתימת פיות כשהדעה היא מהצד הלא נכון של המתרס.
הרב נתן חוות דעת הלכתית עקרונית לאדם שבחר לשואלו ,תוך כבוד לסיוון .
פועלה המבורך עבור עמ'"י אינו בר בסתירה לשאלה של אדם דתי את רבו ופסיקתו.
אולי נפסיק להוריד את רמת השיח שלנו לשיח זול,מתלהם וריק משכל ?
האם ברמה האינטלקטואלית שלנו לא מאפשרת לנהל שיח ענייני ולהשאר בו?
בהחלט מאכזב

דווח על תגובה לא ראויה
05.07.2019

38. זה לא מה שהוא אמר....כותרת מטעה (יעל)

אני לא מסכימה עם חלק מהאמירות של הרב לאורך השנים, אך הוא התייחס לכך שהשיעורים מעורבים ולא כי זהות המרצה בעייתית.

דווח על תגובה לא ראויה
07.07.2019

39. אין לכם רבנים יותר עדכניים לשמוע את דעתם? (תומר)

די לגיבובי השטויות של הרב אבינר.
סתם מכער את היהדות.

דווח על תגובה לא ראויה
07.07.2019

40. ל1 - אין דבר כזה נסים שמוסמכות לפסוק הלכה (אודי)

אין סמיכה לרבנות לנשים

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

עמית סגל. ברכות? צילום: גילי יערי, פלאש 90

סמוטריץ', עמית סגל ויונתן אוריך: הסרוגים המשפיעים ברשימת דה מרקר

קרא עוד