תהילים בעד ניתוחים מוצלחים: יוזמה חדשה בבית חולים הדסה

בבית החולים הכניסו ספר תהילים, שנגלל כמו ספר תורה, סמוך לחדרי הניתוח לרווחת החולים ובני משפחותיהם. התורם: "זה המקום שאנשים אומרים תהילים בכוונה גדולה, בזמן שבני משפחתם שוכבים על שולחן הניתוחים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/19 15:52 כג בסיון התשעט

תהילים בעד ניתוחים מוצלחים: יוזמה חדשה בבית חולים הדסה
ספר התהילים שנתרם, צילום: יחצ

בבית החולים הדסה עין כרם הכניסו לאחרונה, במעמד חברי כנסת, רבנים ורופאים, ספר תהילים מיוחד סמוך לחדרי הניתוח.

הספר נכתב על קלף מהודר ונגלל בדומה מאוד לספר תורה, במטרה שציבור החולים ובני משפחותיהם יעשה שימוש בעת הצורך. עד היום הוכנסו ספרי תהילים באופן דומה בשנני מקומות בלבד בארץ, אחד מהם בכותל המערבי.

סגנית ראש העיר ירושלעם במעמד הכנסת הספר

סגנית ראש העיר ירושלעם במעמד הכנסת הספרצילום: יחצ

מי שעומד מאחורי תרומת הספר הוא אהרון לפאל שאמר: "אין מקום ראוי יותר לתרום תהילים כי זה המקום שאנשים אומרים תהילים בכוונה גדולה בזמן שבני משפחתם שוכבים על שולחן הניתוחים". הרב משה קליין רב המרכז הרפואי ׳הדסה׳ הגדיל לעשות והחליט כי לא רק שספר התורה יכנס אל בית החולים אלא יוצב באופן קבוע ברחבת הכניסה אל חדרי הניתוח על מנת שישרת את המשפחות שיקריהן מטופלים בחדרי הניתוח.

בכתיבת אותיות לספר תהילים מקלף שימוקם בסמיכות לחדרי הניתוח בהדסה התכבדו:רבה של ירושלים הגרש"מ עמאר, רבה של ירושלים הרב אריה שטרן, ראש ישיבת תורה בציון הרב נריה, רב אלון שבות ומכון לב הרב צבי רימון, ראש עיריית ירושלים משה ליאון וסגני ראש העיר צביקה כהן וחגית משה, חברי הכנסת יועז הנדל, מוטי יוגב, אלי בן דהן ומנכ"ל הכותל סולי אליאב.

ספר התהילים הגלול

ספר התהילים הגלולצילום: יחצ

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן