המורה של המדינה - ר"מ מישיבת אמי"ת אשדוד

הרב ישראל אוחיון מישיבת אמי"ת אשדוד הוא בין ששת הזוכים בתחרות "המורה של המדינה", והזוכה היחיד מהחינוך הממלכתי דתי: "הרב ישראל הוא מורה לחיים ממש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/19 15:59 טז בסיון התשעט

המורה של המדינה - ר"מ מישיבת אמי"ת אשדוד
הרב ישראל אוחיון , צילום: גדי סיארה

במעמד נשיא המדינה הוכרזו בטקס חגיגי הזוכים בתחרות "המורה של המדינה" בחסות הסתדרות המורים, מפעל הפיס וידיעות אחרונות. לזוכים הוענקו תעודות הוקרה, מחשבים ניידים והשתלמות יוקרתית בארצות הברית.

הרב ישראל אוחיון מישיבת אמי"ת אשדוד, ר"מ (רב מחנך), ומורה למקצועות קודש בישיבת אמי"ת אשדוד, הוא הזוכה היחיד השנה מהחינוך הממלכתי דתי. הרב אוחיון זכה במהלך הטקס לתשואות רמות מתלמידיו ומחבריו לצוות ההוראה שליוו אותו במהלך הערב.
התלמידים רואים ברב ישראל דמות לחיקוי. הם מספרים על מורה מסור ומחוייב , שמהווה כתובת עבורם בכל נושא, הרבה מעבר לשעות הלימודים ולחומר הנלמד. 

בבית החינוך מוכר הרב אוחיון כמחנך מסור לתלמידיו, המשקיע בקשר האישי ובנגיעה האישית בכל תלמיד. הרב אוחיון מתבלט בחינוך לערכים - אהבת אדם, אהבת התורה ואהבת הארץ, ובמיוחד לחינוך לנתינה לזולת  לא בסיסמאות אלא במעשים הנכנסים ללב תלמידיו.
הרב ישראל אוחיון אומר שאות ההצטיינות שייך לכל מחנכי ישראל: "אני רק עושה מה שמחנך אמור לעשות- לאהוב, לחנך, לחבק ולהעמיק ערכים. אני רואה בעצמי רק נציג של כל צוות ישיבת אמית אשדוד שנותנים את נפשם ומרצם לחינוך ילדי ישראל."

הרב ישראל אוחיון עם תלמידיו

הרב ישראל אוחיון עם תלמידיוצילום: אסף לוי

הרב שלום מלול ראש ישיבת אמי"ת אשדוד מאושר מבחירתו של הרב ישראל ובירך אותו על הזכייה המכובדת: "הרב ישראל הוא מורה לחיים ממש. אני שמח על ההערכה וההוקרה לה זכה. הוא מהווה סמל ודוגמא למחנך שכולו לב , כולו מסירות לחינוך תלמידיו לאנשים בוגרים ערכיים המחוברים לעם, לתורה ולארץ".

מבין אלפי המועמדים השנה, שנת העשור לתחרות, עלו 15 לגמר. בטקס החגיגי שנערך בסוף השבוע שעבר הוכרזו ששת הזוכים בתחרות, ביניהם הרב ישראל אוחיון יחד עם עוד חמשה מורים מצטיינים מרחבי הארץ:  נפוז חטיב מורה להיסטוריה מחט"ב עילוט בנצרת, איתן בורשטיין מורה לחינוך גופני בבי"ס כרמל בקיבוץ יגור, אולגה בן אבי מורה למתמטיקה מתיכון עירוני א' במודיעין, נאדיה סלימאן סייף מורה למדעים מחט"ב יאנוח-ג'ת והגר ארבל מורה לאזרחות מחטיבת ראשונים בפ"ת.