ראש דסק גרמניה בבני עקיבא העולמית הלך לעולמו בגיל 34

אליוס פז, שייסד את משלחת בני עקיבא בגרמניה, נפטר לאחר מאבק במחלת הסרטן. מזכ"ל בני עקיבא העולמית: "קראנו לך בעל החלומות. הצבת חזון ויעדים ברורים, ונלחמת עליהם בלי לוותר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/06/19 14:36 ח בסיון התשעט

ראש דסק גרמניה בבני עקיבא העולמית הלך לעולמו בגיל 34
אליוס פז ז"ל, צילום: בני עקיבא העולמית

אליוס פז, ראש דסק גרמניה בתנועת בני עקיבא העולמית, ומי שייסד את משלחת בני עקיבא בגרמניה ב2015,  הלך אתמול (ב') לעולמו לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן, והוא בן 34. הוא הותיר אחריו אשה וארבעה ילדים.

פז החל את תפקידיו בתנועה כשליח צעיר בגרמניה. בהמשך, הקים שם  את "ההכשרה" תוכנית שנתית של בני עקיבא העולמית הקיימת בסניפים שונים בעולם. התוכנית מיועדת לחניכי התנועה, בני כיתות י', המגיעים לשנה לישראל ומכירים את הארץ באמצעות תוכניות לימוד, התנדבויות, טיולים והיכרות עם חלקים שונים בחברה הישראלית.

כשליח בגרמניה הכיר את נעה קמפינר, שליחה אף היא, ומאוחר יותר הם התחתנו ועמדו בראש המשלחת המורחבת, פרי תוכנית שהגה פז כדי לחזק את הזהות היהודית של בני הקהילות בגרמניה ולהילחם בתהליך ההתבוללות. לאחר שאובחנה אצלו המחלה נאלצו משפ' פז לסיים את השליחות וחזרו לארץ. כאן התגוררו במצפה יריחו ופז המשיך את עבודתו כראש דסק גרמניה במשרדי התנועה. הלוויתו נערכה אתמול במישור אדומים בהשתתפות מאות אנשים, בני משפחה וחברים מהתנועה.

מזכ"ל בני עקיבא העולמית, רועי אביקסיס, ספד לו בהלוויה ואמר כי "אליוס, קראנו לך בעל החלומות. בעל חלומות  כי כאבת את יהדות גרמניה, הצבת חזון ויעדים ברורים, והיית מוכן להלחם עליהם בלי לוותר. לפעמים נתפסת כהוזה, לא מציאותי. לא מחובר.  הייתי אובד עצות מול העקשנות שלך.

"בוועידה העולמית שהתקיימה ב-2015, בחרנו להעלות על נס את העשייה שלך בגרמניה. עמדת גאה על הבמה. למחרת הלכת לבדיקה שגרתית אז קבלת תוצאות מצערות שהכריחו אתכם לחזור מהשליחות. וכך במשך 4 שנים עלויות ומורדות ואליוס לא מרפה מהחלומות".

עוד אמר אבקסיס: "אליוס, היית מפקד שהצעיד אחריו חיילים. כולם הביטו בך וסמכו עליך. דקלמו את משנתך. הבטתי בך בהשתאות. השארת לנו  ,לחברים מבני עקיבא, צוואה כתובה אך ברור לנו שבכל הקשור למפעל חייך השארת לנו תוכנית עבודה ברורה- לאן ואיך עלינו לצעוד- את התוכנית הזאת לא נכניס למגירה. נמשיך לשים אותה במרכז העשייה התנועתית- אנחנו חבים זאת לך אליוס יקר".