מרים פרץ בישיבה על שם בנה אלירז: "זו החברה שאני רוצה לחיות בה - בה כולנו אחים"

באירוע העשור להקמת ישיבת אמי"ת על שם, בנה, אלירז פרץ הי"ד אמרה פרץ: "הישיבה מהווה דוגמא לחברה כולה באחדות עם ישראל". בין המשתתפים, הרב רפי פרץ, רמי גרינברג והרב יאיר שטבון

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/19 09:38 ד בסיון התשעט

מרים פרץ בישיבה על שם בנה אלירז: "זו החברה שאני רוצה לחיות בה - בה כולנו אחים"
מרים פרץ, צילום: פלאש 90

מעל 500 איש השתתפו השבוע בחגיגות העשור להקמתה של ישיבת אמי"ת אלירז בפתח תקווה, לזכרו של רס"ן אלירז פרץ הי"ד, באירוע שעמד בסימן "כלל ישראל". בטקס המרגש לקחו חלק אמו של אלירז ז"ל, כלת פרס ישראל, מרים פרץ, שלומית, אשתו של אלירז הי"ד וילדיהם, יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, מנכ"ל רשת אמי"ת, ד"ר אמנון אלדר , שוש נגר מחמ"דית מחוז ת"א, מפקדי וחיילי גולני, תלמידים ובוגרים מחנכים והורים.

באירוע המרגש לקחו חלק מאות בוגרים מעשרת המחזורים הראשונים של הישיבה, ביניהם בוגרים במהלך שירותם הצבאי ולימודים אקדמאים.

הערב נפתח בקבלת פנים חמה של תלמידי הישיבה לכל באי הכנס, ובפגישות מחזור מרגשות בהם נפגשו הבוגרים עם החברים והמורים שליוו אותם בשנות הלימודים בישיבה התיכונית. הבוגרים והאורחים הרבים נהנו מתערוכת יצירות אומנות של תלמידי הישיבה ומתצוגת התכניות המגוונות הפועלות בבית החינוך: תכניות פדגוגיות חדשניות ופעילויות חברתיות מגוונות כגון ליגת רכיבה על אופניים ומבצעי התנדבות ותרומה לקהילה.

;
צילום: משה גלבר
 

בשיאו של הערב נהנו העורכים מהפקת תאטרון של תלמידי הישיבה אשר בליווי מקהלת הישיבה העלו עיבוד עכשווי למחזמר קזבלן, הנוגע בסוגיות בוערות של אינטגרציה והכלת 'כלל ישראל' במגזר הדתי לאומי. ההופעה לוותה בתשואות והתפעלות רבה מקהל הנוכחים.

בין הנוכחים בקהל היתה קבוצה גדולה של דיירי בית האבות רקנטי של יהדות סלוניקי בפ"ת, העומדת בקשר עם הישיבה בשיתופי פעולה בינדוריים שונים.

ערב מרגש

ערב מרגשצילום: תומר רבינוביץ

אמו של אלירז הי"ד, מרים פרץ אמרה: "ישיבת אמי"ת אלירז היא סמל ודוגמא לחברה כולה באחדות וליכוד העם. כשאני רואה אתכם אני רואה את פני החברה הישראלית. זו החברה שאני רוצה לחיות בה- בה כולנו אחים".

הרב יאיר שטבון, הרב רפי פרץ, אמנון אלדר

הרב יאיר שטבון, הרב רפי פרץ, אמנון אלדרצילום: תומר רבינוביץ

יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ אמר באירוע המרגש: "'עומדות היו רגלינו בשערייך ירושלים, ירושלים הבנוייה כעיר שחוברה לה יחדיו'- על זה אומר המדרש זוהי עיר שעושה כל ישראל חברים. זה נפלא לראות בית חינוך המחבק את כל גווני הציבור שלנו ואומר לכולם - ליבנו לירושלים".

תלמידי ישיבת אמי"ת ע"ש אלירז פרץ

תלמידי ישיבת אמי"ת ע"ש אלירז פרץצילום: תומר רבינוביץ

הרב יאיר שטבון ראש ישיבת אמי"ת אלירז: "אנו נרגשים לפתוח את העשור השני לישיבת אמי"ת אלירז פ"ת, ישיבה המחנכת דורות של תלמידים לאור דמותו רס"ן אלירז פרץ - לחיים של מעורבות חברתית, מנהיגות אישית ומסירות לעם ולמולדת. אלירז רצה את כולם ביחד, את כל חלקי העם. ובית הספר הזה, ישיבת אמי"ת אלירז הוא בית לכלל ישראל- לא בדיעבד אלא לכתחילה. ערך "כלל ישראל" לא כססמא אלא כדרך חיים".