שלווה באוניברסיטה: תואר לשם כבוד יוענק למקים העמותה

אוניברסיטת בר אילן תעניק תואר ד"ר לשם כבוד לקלמן סמואלס- מקים עמותת שלווה, על תרומתו לטיפול באנשים עם מוגבלויות ושילובם בחברה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/19 10:39 כג באייר התשעט

שלווה באוניברסיטה: תואר לשם כבוד יוענק למקים העמותה
להקת שלווה, צילום: יח"צ

אוניברסיטת בר אילן, תעניק באירוע חגיגי, תואר ד"ר של כבוד לקלמן סמואלס, מייסד ארגון "שלוה – האגודה הישראלית לטיפול באנשים עם מוגבלויות ולשילובם בחברה". הפריצה של הארגון לתודעה הישראלית, היתה בתוכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון", אשר הביא להקה כל כך ייחודית למרגש הבמה ואף אחד לא נשאר אדיש אליהם. 

קלמן סמואלס

קלמן סמואלסצילום: יחצ

בשנת 1990 הקימו מלכי וקלמן סמואלס את ארגון "שלוה". מיזם שהחל בתכנית לשעות אחר-הצהריים של שמונה ילדים בדירה שכורה, הפך עם השנים למרכז הגדול מסוגו בישראל לטיפול באנשים עם מוגבלויות, לתמיכה במשפחותיהם ולשילובם בחברה. היום, ארגון "שלוה", כמרכז לאומי, משרת מדי יום כ-1000 ילדים ובוגרים עם מוגבלויות מגיל לידה ועד בגרות, בשלל תכניות, המתקיימות בכל שעות היום: מעון יום שיקומי, נופשון, גני שילוב, הכשרה לתעסוקה, תכניות התערבות ועוד. המרכז מוביל במחקר ובפיתוח של תכניות פורצות דרך, ומהווה מודל בינלאומי לשילוב נכון של אנשים עם מוגבלויות בחברה. על כך מוענק לו תואר ד"ר לשם כבוד מאוניברסיטת בר-אילן.

באותו אירוע יוענקו דוקטור לשם כבוד גם לרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, לאנשי העסקים והפילנתרופים סמי ויצחק סגול, לד"ר מרים אדלסון פילנתרופית ופעילה הומניטרית, לד"ר ציפורה שור אשת חינוך מובילה מארה"ב, למייסד מועצת יש"ע ישראל הראל ול"צמד רעים"-ישראל גוטסינדר ובני רוזנבאום. 

צמד רעים

צמד רעיםצילום: יחצ