הרב אליעזר מלמד זוכה פרס כץ לשנת תשע"ט

ראש ישיבת הר ברכה זכה בפרס המוקיר את כתיבתם ובמחקריהם של מי שתרמו תרומה משמעותית ליישום ההלכה והמחשבה היהודית בחיים המודרניים

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/19 13:31 יח באייר התשעט

הרב אליעזר מלמד זוכה פרס כץ לשנת תשע"ט
הרב מלמד , צילום: ללא

וועדת פרס כץ בראשות פרופ' מנחם בן ששון, רב העיר ירושלים הרב אריה שטרן, הדיין הרב שלמה דייכובסקי וראש ישיבת מעלה אדומים הרב חיים סבתו, בחרה ברב אליעזר מלמד ראש ישיבת הר ברכה ומחבר סדרת ספרי "פניני הלכה" כזוכה בפרס כץ לשנה זו.

עוד זכו בפרס הרב רצון ערוסי רבה של קרית אונו וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, פרופסור יעקב שויקה מומחה במערכות לאחזור מידע טקסטואלי ובעיבוד ממוחשב של שפות טבעיות, ובייחוד של עברית. הרב פדהצור אלפונסו ארביב הוא הרב הראשי של מילאנו והוא אחד משלושת חברי מועצת רבני איטליה שתפקידם לפתור בעיות הלכתיות בכל הקהילות היהודיות באיטליה, ולהראות לאנשים שיש אפשרות לשלב בין העולם המודרני לבין העולם ההלכתי.

זו השנה ה 44 בה הקרן מעניקה לזוכים את פרס מרכוס כץ, במסגרתו יחולקו ארבעה פרסים על סך 25,000 דולר כל אחד. פרס מרכוס כץ מוענק משנת 1975  ומטרתו היא עידוד והוקרה של מפעלים ואישים העוסקים ביישום והטמעת ההלכה בחיים המודרניים ביצירות שבכתב ובמפעלים מעשיים. מרדכי דוד (מרכוס) כץ ז"ל, היה ניצול שואה, איש ציוני נלהב נודע ורב פעלים בישראל ובעולם. יחד עם עדינה רעייתו הם הקדישו רבות מכוחם, הונם וזמנם, לחינוך היהודי במקסיקו, בישראל ובארה"ב.

פרס כץ, מיסודם של מרדכי דוד כץ ז"ל ועדינה כץ פועל לעודד את המפגשים של ההלכה והמחשבה היהודית עם החיים המודרניים. כמו האנושות כולה, גם העם היהודי חי בסביבה המודרנית הידועה בכך שמתקיימים בה שינויים מהירים בכל תחומי החיים. הפרס מחולק למוסדות ולאישים אשר בפועלם, בכתיבתם ובמחקריהם תרמו תרומה משמעותית ליישום ההלכה והמחשבה היהודית בחיים המודרניים.

מאיגוד ישיבות ההסדר נמסר: "אנו מברכים את הרב מלמד על זכייתו בפרס כץ ועל ההכרה הציבורית בתרומתו הענפה של הרב ללימוד ההלכה בימינו. ספרי "פניני הלכה" מפרים את בתי המדרש ביצירה רוחנית מקורית, ונלמדים בכל אתר ואתר ע"י תלמידים בכל הגילאים, מנוער, בחורי ישיבות, אברכים ועד בעלי בתים. בתי המדרש הדתיים-לאומיים גאים בחיבור המקיף הזה המנגיש בשפה שווה לכל נפש את ההלכה ומקורותיה הרעיוניים למבקשי התורה ולומדיה".
צילום: יהושע מנטל