מל גיבסון יגלם יהודי בשם רוטשילד

יהודי אמריקה סוערים בעקבות העובדה שהשחקן השנוי במחלוקת יגלם דמות של יהודי עשיר במיוחד. גיבסון טען בעבר כי היהודים אחראים לכל המלחמות בעולם וקידם סטריאוטיפים אנטישמיים בסרט "הפסיון של ישו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/05/19 14:05 ט באייר התשעט

מל גיבסון יגלם יהודי בשם רוטשילד
יגלם יהודי בשם רוטשילד | מל גיבסון, צילום: shutterstock

שחקן הקולנוע מל גיבסון שכתב בעבר את הסרט "הפסיון של ישו" יגלם כעת, בסרט חדש דמות יהודית בשם בקט רוטשילד. השחקן נודע בעמדות אנטישמיות, דבר שמעורר זעם בקרב יהודי ארצות הברית. 

עלילת הסרט, שפורסמה באתר "deadline" עוסקת באדם בשם בקט רוטשילד שחוזר למשפחתו ומציב את עצמו על מסלול התנגשות עם פטריארך בשם ויטלו רוטשילד, שאותו מגלם גיבסון. "בדרך הוא חייב לחדור אל חייהם המוזרים והמעוותים של קרובי משפחתו העשירים במיוחד", מתוארת עלילת הסרט. 

העיתונות היהודית-אמריקנית החלה בסדרת כתבות נגד העובדה שמל גיבסון יגלם דמות ממשפחת רוטשילד. יצוין כי לא ברור האם המשפחה בסרט היא משפחת רוטשילד הידועה. באתרים השונים זעמו על כך שהשחקן יגלם דמות של יהודי עשיר, סטריאוטיפ אנטישמי מוכר.

כזכור, גיבסון לא חסך אף פעם בהתבטאויות אנטישמיות כאשר טען לדוגמה כי היהודים הם אלו שאחראים לכל המלחמות בעולם. גיבסון גם קידם סטריאוטיפים אנטישמיים בסרט "הפסיון של ישו", שאף נאסר לשידור בישראל. באתר JTA הקפידו יחד עם זאת להזכיר כי הוא עשה מאמצים מאז פרסום הסרט לחזר אחרי הקהילה היהודית ואף תרם לפרויקט סיוע לניצולי שואה.