ליהיא לפיד: "פיטרו אותי בגלל בעלי

בעלת הטור השבועי בידיעות אחרונות טענה כי לאחר 15 שנה פוטרה בשיחת טלפון. ח"כ לפיד: "חלק מהקמפיין נגדנו שחצה את כל הגבולות". ידיעות אחרונות: "היא עדיין לא פוטרה. זו פרשנות שלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/05/19 21:09 ו באייר התשעט

ליהיא לפיד: "פיטרו אותי בגלל בעלי
ליהיא לפיד, צילום: באדיבות המצולמת

העיתונאית ליהיא לפיד טענה היום (ש') כי פוטרה מעבודתה בעיתון ידיעות אחרונות, בשל העובדה שהיא נשואה ליו"ר יש עתיד ומספר 2 ברשימת מפלגת כחול לבן ח"כ יאיר לפיד

"פיטרו אותי", כתבה בדף הפייסבוק שלה, "אחרי 15 שנה פיטרו אותי מ'ידיעות אחרונות'. בשיחת טלפון. בגלל בעלי.

לדבריה, כשאמרה לעורכת שלה כי היא לא מאמינה שהחליטו לפטרה, היא ענתה לה: "את לא חושבת שזה בעייתי שתחזרי לכתוב בעיתון?". הסיבה שבגינה תיאלץ לפיד לעזוב את עבודה היא ככל הנראה העובדה שלקחה חלק בקמפיין כחול לבן במערכת הבחירות האחרונות.

ח"כ יאיר לפיד

ח"כ יאיר לפידצילום: פלאש 90, תומר נויברג

עם זאת, היא לא הסכימה עם עמדת מקום עבודתה: "לא, אני לא חושבת שזה בעייתי שאני כותבת מדור אישי נשי בעיתון - גם אם בעלי פוליטיקאי. ואני בעיקר לא חושבת שבשנת 2019 במדינת ישראל אפשר לפטר אדם בגלל העבודה של בן זוגו. לא מעט פעמים צנזרתי את עצמי בעיתון. תמיד מחקתי כל מה שביקשו בלי שום ויכוח - רק שהכל יהיה בסדר. שאף אחד לא יגיד כלום. לא העלו את שכרי 15 שנה - כדי שלא יגידו. לא הזיזו אותי מהמקומונים כדי שלא יגידו. אז הנה - עכשיו פיטרו אותי כדי שלא יגידו. ואני לא אשתוק. אני גאה להיות אישתו של יאיר, אבל אני לא רק אישתו. אני גם אני. אני אישה עובדת. 

"נתתי את הנשמה כשכתבתי, הייתי נאמנה רק לקוראים, חשפתי במדור את הרגשות והמחשבות שלי, הקפדתי על כל אות, בדקתי עובדות, צילמתי את התמונות שהתפרסמו בו, עניתי לכל מייל ולכל מכתב שקיבלתי מהקוראות (והקוראים שלי). ועכשיו פיטרו אותי רק בגלל בעלי. אני אסתדר. יהיה בסדר.

לסיום כתבה כי "מול השתקה צריך להילחם. לא ניתן להשתיק נשים בגלל הלבוש שלהן, כיסוי הראש שלהן או העובדה שיש להן דעות. ואני לא אשתוק על זה שמישהו חושב שזה נכון להשתיק אישה בגלל בעלה. הגזמתם!".

בעלה, ח"כ לפיד, מסר בתגובה לפיטורי אישתו כי הוא "עדיין מתקשה להאמין שפיטרו את ליהיא רק כי היא אשתי, אבל אלה הזמנים שבהם אנחנו חיים. זה חלק מההתקפה על כל הערכים שפעם נראו לנו ברורים מאליהם. זה חלק מהקמפיין נגדנו שחצה את כל הגבולות. אנחנו חזקים ואוהבים ונעמוד בכל התקפה, אבל זה מה שקורה כשעיתון מתחיל לפחד מהשלטון.

מ"ידיעות אחרונות" נמסר בתגובה לפניית ערוץ רשת 13 כי "לפיד לא פוטרה עדיין ולא התקבלה החלטה סופית, אבל לקראת חזרתה לעבודה הועלתה בפניה על ידי מעסיקיה הבעייתיות שבפעילות שלה בקמפיין מפלגת כחול לבן. היא מיהרה לפרש זאת כפיטורים".

https://www.facebook.com/lihilapid/photos/a.734884406539724/2606545566040256/?type=3&theater