"מידע אמין, מעמיק ואובייקטיבי": הפרס היוקרתי שיוענק ליונית לוי

מגישת המהדורה המרכזית תקבל את הפרס על סיקור אובייקטיבי במזרח התיכון ע"ש העיתונאי רוברט סנט ג'ון: "פעילותה העיתונאית מייצגת יושר מקצועי וייצוג האמת ללא מורא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/05/24 21:43 א באייר התשפד

"מידע אמין, מעמיק ואובייקטיבי": הפרס היוקרתי שיוענק ליונית לוי
יונית לוי, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מגישת חדשות 12 יונית לוי, מופיעה על המרקע של אזרחי ישראל מדי ערב, ומקביל מגישה את הפודקאסט UNHOLY יחד עם העיתונאי הבריטי ג'ונתן פרינלנד. בזכות האינטנסיביות הגבוהה של עבודתה במהלך המלחמה, הוחלט להעניק לה את הפרס ע"ש רוברט סנט ג'ון על סיקור אובייקטיבי במזרח התיכון, כך פורסם הערב ב-N12.

"יושר מקצועי וייצוג האמת ללא מורא"

הפרס מוענק על פי רוב לעיתונאים זרים, אך השנה הוחלט להביאו לעיתונאית הישראלית, בין היתר בשל הגשת הפודקאסט: "הפרקים השבועיים של הפודקאסט עוסקים במציאות הישראלית וביחסי ישראל ויהודי העולם, וצבר מאות אלפי מאזינים ביותר מ-120 מדינות, שמוצאים בו לא רק שיחה חריפה בין שני עיתונאים מנוסים אלא מקור מידע אמין, מעמיק ואובייקטיבי לגבי הנעשה בארץ, בייחוד מאז 7 באוקטובר", נימקו הבוחרים.

עוד נכתב בנימוקי הבחירה: "פרס זה ניתן עבור פעילותה העיתונאית שמייצגת יושר מקצועי וייצוג האמת ללא מורא, כפי שבאו לידי ביטוי גם בהגשתה את "המהדורה המרכזית" וגם את הפודקאסט הפופולארי UNHOLY". הפרס המוענק ניתן ע"ש רוברט סנט ג'ון, כתב חוץ אמריקאי, סופר ומרצה, שסיקר את המזרח התיכון כבר משנת 1948.