הבקשה של עידן רייכל: "גם באושוויץ ניסו לציין את פסח"

הזמר הוותיק כתב פוסט בחשבון האינסטגרם שלו על האתגר לציין את חג החירות כשאלפים מפונים מביתם ורבים שבויים בעזה: "כמו באשוויץ, או מיידנק, כמו אחרי הפוגרומים, או הפרעות - סדר פסח צנוע, ובסיסי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/04/24 10:33 יג בניסן התשפד

הבקשה של עידן רייכל: "גם באושוויץ ניסו לציין את פסח"
עידן רייכל, צילום: שי פרנקו

חג הפסח הוא חג החירות, זמן שבו חוגגים את היציאה של עם ישראל משעבוד לגאולה. השנה, יותר מתמיד, קשה לחוש את החירות הזאת - כשעשרות ישראליים שבויים בעזה ואלפים אחרים מפונים מביתם. הזמר עידן רייכל כתב על כך בפוסט נוגע ללב בחשבון האינסטגרם שלו. "גם באושוויץ ניסו לציין את פסח, חג החירות", פתח, "לא חגיגה גדולה, אבל תקווה. להיות עם חופשי בארצו. לשנה הבאה בירושלים הבנויה".

עידן רייכל מבקש: "סדר פסח צנוע, ובסיסי. כתקווה לחגי חירות אמיתיים בעתיד"

רייכל המשיך וכתב: "השנה, עשרות אלפי ישראלים פליטים בארצם. אין חיים במטולה. אין חיים בניר עוז. ורבים כל כך בשבי חמאס. בסדר פסח הזה - אין שמחה גדולה. והלילה הזה נשתנה מאד מלילות רבים בעבר". בכל זאת, ביקש הזמר לציין את החג: "כמו באשוויץ, או מיידנק, כמו אחרי הפוגרומים, או הפרעות - סדר פסח צנוע, ובסיסי. כתקווה לחגי חירות אמיתיים בעתיד".

הזמר ביקש לזכור את אלו שנחטפו, שנרצחו, שנפצעו. "הם לא היו בני חורין, חופשיים, בארצם. בסדר פסח הזה, נספר עליהם, ועל יציאת מצרים. לשנה הבאה במטולה. לשנה הבאה בניר עוז", איחל, "פסח משמעותי לכולם".