עדן הראל הציעה לשמור שבת - והותקפה: "דווקא בשבת נרצחו חברים שלי"

מגישת הטלוויזיה פרסמה פוסט בחשבון האינסטגרם שלה ובו סיפרה לעוקבים על מיזם חדש שקורא לאנשים לקרוא שבת. היא לא ציפתה לתגובות הזועמות שהגיעו: "דווקא בשבת הכה קדושה שלך חמאסניקים השתלטו לנו על המושב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/24 16:24 ג בניסן התשפד

עדן הראל הציעה לשמור שבת - והותקפה: "דווקא בשבת נרצחו חברים שלי"
עדן הראל ועודד מנשה, צילום: טל עבודי

עדן הראל לא ציפתה להרגיז כל כך הרבה אנשים כשפרסמה פרויקט חדש בפוסט בחשבון האינסטגרם שלה. "מאז השביעי באוקטובר המוני משפחות מתעוררות לקבל על עצמן שבת בשביל עם ישראל", כתבה מגישת הטלוויזיה, "כי 'יותר מששמרו ישראל את השבת השבת שמרה עליהם'. יצאנו בפרויקט אדיר לעזור להם בצעדים הראשונים, בדרך לשמירת השבת. רצינו לשתף אתכם בזכות האדירה והנדירה הזאת, יש קבוצה של נשים מדהימות שמכינות ערכות לשבת לכל מי שמעוניין להתנסות בשמירת השבת".

עדן הראל תחת מתקפה: "דווקא בשבת הכה קדושה שלך חמאסניקים השתלטו לנו על המושב"

לצד התגובות הנלהבות והמעודדות, החלה מתקפה על הראל בתגובות. "אולי דווקא להפך", כתבה עוקבת בשם שירה גלעדי, "איפה אלוהים הגדול היה לפני 80 שנה כשסבתא שלי ביקשה קצת מים בצעדת המוות?". הראל לא נבהלה, והשיבה: "השם לא עובד אצלנו". אפרת לובל, צלמת ותושבת העוטף, הגיבה גם היא: "בתור ניצולת השבעה באוקטובר, זה מחריד בעיניי שככה את רואה את זה. מה קשור שמירת שבת? דווקא בשבת בבוקר נרצחו חברים שלי. דווקא בשבת הכה קדושה שלך חמאסניקים השתלטו לנו על המושב. ואלו ששמרו שבת - נרצח להם בן ונכד".

"שטיפת מוח שמנצלת תמימותם של אנשים"

לובל המשיכה וכתבה: "איך זה קשור ולמה הכפייה הזו, שאם נשמור שבת נהיה שמורים ומוגנים? חבל שאת מנצלת את הבמה שלך להציג את המציאות בצורה כל כך מעוותת. עברת את הגבול". עוקב אחר הוסיף: "קשקשנית. איפה בורא עולם היה בשואה? איפה בורא עולם היה ב-7.10? למה, רק חילונים נרצחו?", ועוקבת בשם רונית מחתה: "איש באמונתו יחיה! אל תפריעי לי ולא אפריע לך. בטוח ששטיפת מוח שמנצלת תמימותם של אנשים לא תשכנע אף צד".