איגוד השידור האירופי בהודעה חריגה לקראת האירוויזיון: "מתנגדים נחרצות"

בעקבות האיומים שספגה עדן גולן, נציגת ישראל לאירוויזיון, איגוד השידור האירופי החליט להוציא הודעה חריגה: "מודעים לתחושות הקשות ולעימות החריף שעוררה ההחלטה לשתף את ישראל בתחרות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/04/24 09:52 ב בניסן התשפד

איגוד השידור האירופי בהודעה חריגה לקראת האירוויזיון: "מתנגדים נחרצות"
עדן גולן, צילום: רן יחזקאל, עיצוב גרפי: שיין הורוביץ

מאז נבחרה לייצג את מדינת ישראל באירוויזיון, עדן גולן נאלצת לספוג הודעות נאצה וגילויי האנטישמיות בחשבון האינסטגרם הפרטי שלה וגם בתגובות על הפוסט שלה בעמוד הרשמי של האירוויזיון. סביב המלחמה והאנטישמיות הרבה ברחבי העולם, החשש למצבה של נציגת ישראל ושל המשלחת כולה בתחרות במאלמו שבשוודיה הולך וגובר.

"מתנגדים נחרצות לצורה של התנהגות בלתי הולמת או פוגענית"

אתמול (ג') איגוד השידור האירופי הוציא הודעה חריגה, והתייחס לאיומים האלימים: "איגוד השידור האירופי מודע לתחושות הקשות שסובבות את תחרות האירוויזיון השנה ואת העימות החריף שעוררה ההחלטה לשתף את ישראל בתחרות. ברצוננו להדגיש כי כל החלטה על השתתפות, היא באחריות מנהלי איגוד השידור האירופי ולא של האומנים המשתתפים".

בהמשך, ביקשו להבהיר: "אנו מתנגדים נחרצות לצורה של התנהגות בלתי הולמת או פוגענית שמכוונת כלפי המתמודדים, ברשתות או בכל פלטפורמה, ומחויבים לייצר סביבה מכבדת, בטוחה ומכילה. אנו קוראים ליצור דו-שיח בונה ותומך באומנים, תוך הדגשת מטרת התחרות שהיא להתאחד סביב מוזיקה".

איגוד השידור האירופי התייחס גם להחלטה לכלול את תאגיד השידור הישראלי באירוויזיון: "ההחלטה היא באחריותם הבלעדית של הגופים המנהלים של ה-EBU ולא של הנציגים המשתתפים. אמנים אלו מגיעים לאירוויזיון כדי לחלוק את המוזיקה, התרבות והמסר האוניברסלי של אחדות באמצעות שפת המוזיקה. ה-EBU הסביר בעבר את הנימוקים להכללת 'כאן' ואת ההבדלים בינו כגוף שידור עצמאי לבין משתתפים קודמים שהורחקו מהתחרות".