בגלל השם: הופעה של הלהקה הישראלית בחו"ל בוטלה

חברי להקת הרוק הישראלית "היהודים" היו אמורים להופיע במועדון בברוקלין במסגרת סיבוב ההופעות שלהם בארצות הברית, אך גילו לתדהמתם שהמועדון החליט לבטל את ההופעה מטעמים פוליטיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/04/24 16:00 א בניסן התשפד

בגלל השם: הופעה של הלהקה הישראלית בחו"ל בוטלה
להקת "היהודים", צילום: Yahav Gamliel,FLASH 90

להקת "היהודים", להקת רוק ישראלית שפועלת מ-1992 ועד היום, יצאה לסיבוב הופעות בארצות הברית. כחלק מהסיבוב הייתה אמורה הלהקה להופיע במועדון "The Brooklyn Monarch", אך למרות שהמופע תוכנן והתאריך נקבע - ההופעה בולטה בעקבות אנטישמיות.

הלהקה של "היהודים" בוטלה: "אנחנו לא יכולים לארח אתכם"

הסיבה לביטול ההופעה היא בגלל שם הלהקה - היהודים - והחשש של המועדון לנקוט עמדה פוליטית בזמן המלחמה ולהביע תמיכה ברורה בעם היהודי. בהודעה שנשלחה ללהקה מטעם המועדון נכתב: "אני מאוד מצטער אבל אנחנו לא יכולים לארח אתכם. השותפים שלי חזרו אלי בנוגע לאופי הפוליטי של שם הלהקה, ואנחנו כמרחב בילוי בניו יורק מעדיפים להימנע מאירועים או מעשים טעונים פוליטית".

ההודעה שקיבלו "היהודים"

ההודעה שקיבלו "היהודים" צילום: צילום מסך

"להקת היהודים חווה בשבועות האחרונים גילויי אנטישמיות מהחמורים שיש"

שיר פינטו, מנהל יחסי ציבור של להקת היהודים, מסר: "להקת היהודים חווה בשבועות האחרונים גילויי אנטישמיות מהחמורים שיש בלב ליבה של הקידמה האמריקאית- העיר ניו יורק. מצמרר וכואב לשמוע על ביטולי מופעים של הלהקה שיוצרת רוק ישראלי יהודי כמעט 30 שנה, ברחבי ניו יורק- בשל היותם יהודים בלבד. להקת היהודים נושאת את שמה בגאווה ותמיד דוגלת בחופש תרבותי ואהבת האדם. דווקא בתקופה הזו - הלהקה לא נכנעת ויגיעו בגאווה לסיבוב בארצות הברית כנגד כל האנטישמים, ב30 במאי בניו יורק ו6 ביוני בלוס אנג'לס".

רק לאחרונה הופעה אחרת של אמן בחו"ל הצליחה לעורר סערה, כשמפגינים פרו פלסטינים התגודדו מחוץ להופעה של חנן בן ארי בניו יורק ומחו נגד מדינת ישראל. הקהל שהגיע להופעה השיב בשירת "עם ישראל חי" ובקריאות לשחרור החטופים, והמשטרה במקום הרגיעה את הרוחות.