בן כספית: "נהיה קשה להגן על ההתנהלות של צה"ל"

כמו רבים אחרים ברשת, גם העיתונאי הבכיר התייחס לידיעה על מינויו של אל"מ א', קצין המודיעין של פיקוד דרום בשבעה באוקטובר לצוות חקירת המחדל. כספית: "הולך ונהיה קשה להגן על ההתנהלות הזו של צה"ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/04/24 21:39 כט באדר ב'

בן כספית: "נהיה קשה להגן על ההתנהלות של צה"ל"
כספית, מגיב למינוי של אל"מ א'., צילום: Flash90,Flash90

הידיעה על כך שצה"ל מינה את אל"מ א' לצוות התחקור של מחדלי השבעה באוקטובר, זאת לאחר שכיהן כקמ"ן פיקוד דרום באותו זמן, עוררה תהיות וביקורת נרחבת ברשת. בין המגיבים לידיעה גם העיתונאי הוותיק בן כספית שכתב בחשבון ה-X שלו: "מישהו בצה"ל התבלבל, או התחרפן, או יצא מדעתו"

"הוא אחד האחראים המרכזיים למחדל המודיעיני"

"אם קמ"ן פיקוד דרום, מאדריכלי המחדל המודיעיני הבלתי נתפס של 7 באוקטובר, שהודח לאחרונה לאחר שהתברר כי קיים רומן עם פקודה, אכן משתתף בצוות התחקיר הפנימי של המודיעין בפד"מ ערב הטבח" הוא כותב, "הרי שמישהו בצה"ל התבלבל, או התחרפן, או יצא מדעתו".

כספית מוסיף: "הקצין הנ"ל הוא אחד האחראים המרכזיים למחדל המודיעיני. יכול להיות שהוא ישתתף בבדיקת המחדל המודיעיני? אתם רציניים? הולך ונהיה קשה להגן על ההתנהלות הזו של צה"ל לאחרונה".

התגובה של צה"ל לביקורות

בצה"ל נדרשו להגיב לביקורות שהוטחו במהלך, שכן אל"מ א' עצמו נמצא בין שורת הקצינים שכשלו בבוקר המתקפה על ישראל ובתקופה שקדמה לה. בצבא הגיבו ואמרו כי במסגרת פעילותו בצוות הבדיקה, רושם את עדותו האישית לאירועים וכי הוא אינו מוביל את צוות התחקירים בפיקוד דרום.