רמי קליינשטיין נפל למתיחה של האקדמיה ללשון העברית: "שיט, שלחתי למיליון אנשים"

הזמר והיוצר הוותיק היה בטוח שנוספה אות חדשה לשפה העברית עד שבתו נועם גילתה לו שמדובר בסך הכל במתיחה של האקדמיה ללשון העברית לרגל אחד באפריל

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/24 15:54 כב באדר ב'

רמי קליינשטיין נפל למתיחה של האקדמיה ללשון העברית: "שיט, שלחתי למיליון אנשים"
רמי קליינשטיין, צילום: Gili Yaari/FLASH90

לרגל התאריך 1 באפריל, "יום הכזבים הבין לאומי" הנועד למתיחות, האקדמיה ללשון העברית החליטה להשתעשע ולהטריל את העוקבים. "שימו לב - לפי החלטה חדשה של האקדמיה ללשון העברית מעתה יש 23 אותיות בשפה העברית", נכתב בפוסט שפורסם ברשתות החברתיות, "שם האות החדשה: צד"י מחוככת (נכתבת כאות צד"י בכתב מראה). האות החדשה תשקף את ההגייה CH".

אות חדשה בשפה העברית? רמי קליינשטיין נפל בפח

אוהבי הלשון הנרגשים, וביניהם היוצר והמוזיקאי רמי קליינשטיין, מיהרו להפיץ את הבשורה בכל מקום. אלא שקליינשטיין פספס את התגובה של האקדמיה ללשון העברית שהגיעה מהר מאוד: "היום מצוין 1 באפריל, יום הכזבים הבין־לאומי, וגם אנחנו חמדנו לצון. לא היו דברים מעולם! אין אות חדשה בעברית, ואם תרצו להביע CH בכתיבה - כתבו צ'!".

קליינשטיין כבר שלח את הידיעה לחברים רבים, וגילה את התרמית רק כשהעביר את הקישור לבתו נועם. "אמיתי, זה לא בדיחה", כתב האב, וזו השיבה לו: "אחד באפריל". קליינשטיין השיב בהקלטה מופתעת: "מה, עבדו עליי? שיט, שלחתי את זה למיליון אנשים", ותייג את העמוד של האקדמיה בכדי ליידע אותם על הצלחתם במזימה.