הכתב הבכיר פונה לתמיר סטיינמן ומגי טביבי: ותרו על ההנחייה

כתב ישראל היום ערן סוויסה שיבח את הזמר עידן עמדי שהודיע כי מוותר על הכבוד להדליק משואה ביום העצמאות. "המשוואה פשוטה: יש מלחמה וחטופים, אין טקסים רשמיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/03/24 13:43 יח באדר ב'

הכתב הבכיר פונה לתמיר סטיינמן ומגי טביבי: ותרו על ההנחייה
טקס המשואות בהר הרצל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הזמר המוערך עידן עמדי, שנמצא בימים אלו בשיקום לאחר שנפצע בעזה, הודיע השבוע כי מוותר על הכבוד להשיא משואה ביום העצמאות הקרוב. כתב ישראל היום ערן סוויסה, הביע דעתו על החלטתו של עמדי. "בהחלטתו המתבקשת והנכונה הזאת הציב עמדי מראה לממשלה, שעסוקה בטקסים בזמן שיש יותר מ־130 חטופים הנמצאים 174 ימים בשבי חמאס", מסר.

ערן סוויסה: "תמיר סטיינמן ומגי טביבי ראוי היה שיניחו את המיקרופון"

לטענת סוויסה, הסירוב של עמדי צריך להיות דוגמה לכל הבאים שיוצע להם להשיא משואה. "וכמותו, גם המנחים תמיר סטיינמן ומגי טביבי ראוי היה שיניחו את המיקרופון ויוותרו על המעמד לפחות עד שכולם יהיו בבית. גם הזמרים שהוזמנו צריכים לבטל את השתתפותם", הוסיף.

"הרי באיזה עולם הגיוני עולה על הדעת לערוך טקס הדלקת משואות, ועד כמה הניתוק הוא עמוק?", המשיך. "מההיכרות שלי איתו, אני חותם שההחלטה הזו שלו אינה פוליטית. אין פה עניין של ימין ושמאל, אבל כן יש פה עניין של היגיון בסיסי, עמוד שדרה וערבות הדדית".

עידן עמדי אחרי הפציעה

עידן עמדי אחרי הפציעה, צילום: ערן לם

"יש מלחמה וחטופים, אין טקסים רשמיים"

"המשוואה פשוטה: יש מלחמה וחטופים, אין טקסים רשמיים. הצעד הזה הוא המינימום שלנו כעם וכחברה. בשבילם, בשביל המשפחות שלהם, בשביל החיילים הנלחמים ובשביל כולנו. מי שיבחר להשתתף בטקס או לצפות בו, זו כמובן זכותו. מי שהטקס הזה יחזק אותו - אדרבה. מי שישאב ממנו אופטימיות ותקווה - למה לא. אבל אני, כצופה, אעדיף השנה שלא". חתם סוויסה.