אחרי שביקשה להנחות את טקס המשואות ונדחתה - מעיין אדם מתייחסת לחגיגות העצמאות

אושיית הרשת מעיין אדם חשפה כי הגישה מועמדות להנחות את טקס הדלקת המשואות אך נדחתה, אדם ששכלה את אחותה בחרה לצאת במסר חד משמעי בדבר אופי החגיגות ביום העצמאות "לא מנצחים בלי רוח קרב ויום העצמאות זה משב הרוח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/24 10:18 יז באדר ב'

אחרי שביקשה להנחות את טקס המשואות ונדחתה - מעיין אדם מתייחסת לחגיגות העצמאות
מעיין אדם, צילום: שי פרנקו

בתחילת השבוע הודיעה שרת התחבורה מירי רגב, הממונה על אירועי ה-76 למדינת ישראל, כי אנשי התקשורת מגי טביבי ותמיר סטיינמן, נבחרו להנחות את טקס המשואות השנה. היום (ד') חשפה אושיית הרשת מעיין אדם שגם היא חשקה בתפקיד הנחיית הטקס, אדם סיפרה כי הציעה את עצמה להנחות את טקס המשואות אך נדחתה.

"בער לי להנחות את טקס המשואות השנה - אך לא נבחרתי"

"בער לי להנחות את טקס המשואות השנה, בערה של ממש, האמנתי שאחרי מה שעברנו אוכל לסמל משהו כשאעמוד שם בחודש תשיעי - לאויבנו, לעצמנו, ולה. שקלו את בקשתי, אך לא נבחרתי".

"ישראל היא מה שנשאר אחרי שאיבדנו הכל לא נאבד גם אותה"

אדם ששכלה את אחותה הקטנה מפל, בחרה להתייחס לטקס המשואות מזווית נוספת ואופטימית והתייחסה לתגובות שקראו שלא לחגוג השנה את יום העצמאות כי זה לא מתאים בגלל מצב המלחמה והאבל השורר בארץ, וכתבה, "להפך, חשוב מאי פעם. לא מדברת על הפנינג של ספריי קצף וזיקוקים, אלא על הטקס שבו מצדיעים לכוחות הביטחון, למדליקי המשואות, לחברה, וליצירה הישראלית. ובעיקר היום הזה בשנה שבו אנו כאומה זוקפים קומה, מסתכלים במראה וגאים"

טקס המשואות בהר הרצל

טקס המשואות בהר הרצל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"אני אצפה בטקס מהבית, במקום להביט לשמיים מהר הרצל כפי שדמיינתי"

אושיית התקשורת הוסיפה "השנה יש לנו יותר סיבות מאי פעם. יותר מתנדבים, יותר רעות, יותר אחדות, יותר מסירות נפש, יותר הכל. עם ישראל חי ויפה וקשה לו והוא מתמודד בצורה מעוררת השראה. לא מנצחים בלי רוח קרב ויום העצמאות זה משב הרוח".

לסיום כתבה אדם "אני אצפה בטקס מהבית, במקום להביט לשמיים מהר הרצל כפי שדמיינתי בתקווה שהיא תהיה גאה בי. גם על הספה אשיר את התקווה חזק ואבכה עד שיכאבו לי העיניים, כי כמו כל משפחות החטופים וכל משפחה שכולה הייתי עוברת עכשיו לאוגנדה תמורת מפל חזרה, ישראל היא מה שנשאר אחרי שאיבדנו הכל, לא נאבד גם אותה".