יעל שבח: "מי הקהל של הרעל הזה" | יאיר שרקי: "בתור מה את שואלת אותי"

העיתונאי פרסם כתבה על מפגש שנערך בין אנשי אחים לנשק ומנהיג הפלג הירושלמי הקיצוני. אשת התקשורת תהתה על נחיצות הדבר ושרקי הגיב: "בעל חשיבות בעיניי להבנת השיח הישראלית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/24 09:47 י באדר ב'

יעל שבח: "מי הקהל של הרעל הזה" | יאיר שרקי: "בתור מה את שואלת אותי"
יאיר שרקי, "בעל חשיבות להבנת השיח", צילום: Arie Leib Abrams,Flash90

ברקע סערת חוק הגיוס ואמירת הרב יצחק יוסף, פרסם אתמול (ג') העיתונאי יאיר שרקי כתבה ממפגש מיוחד שנערך בין אנשי אחים לנשק למנהיג הפלג הירושלמי הקיצוני, הרב צבי פרידמן. במהלך הכתבה אמר הרב פרידמן דברים קשים ביותר ואף אמר כי היה מעדיף שנכדיו ימותו בידי ערבים והעיקר שלא יהיו חילונים.

"לא למדנו כלום מהשנה שחלפה?"

לאחר שידור הכתבה תהתה אשת התקשורת יעל שבח על מידת הנחיצות של פרסום אנשים קיצוניים מקצוות החברה הישראלית וכתבה לשרקי: "מה הטעם לפגוש את אחד הפלגים היותר קיצוניים שקיימים פה, האם לא למדנו כלום מהשנה שחלפה? האם לא הבנו שהדרך הנכונה היחידה לגשר היא בלגעת כמה שפחות בקצוות? האם הפגישה הזו מטרתה לחפש מחבר? או להציג עוד קצת את המפלג? מי קהל היעד של הרעל הזה?".

הפגנת הפלג הירושלמי, השבוע

הפגנת הפלג הירושלמי, השבוע צילום: Yonatan Sindel,Flash90

שרקי עצמו הגיב לשבח וכתב: "בתור מה את שואלת אותי? קרה אירוע. מעניין. בעל חשיבות בעיניי להבנת השיח הישראלית. אני מדווח עליו". הוא הוסיף ואמר על אנשי אחים לנשק כי הוא "מעריך מאד את הניסיון של אנשי אחים לנשק להגיע ולנסות לנהל שיחה בלתי אמצעית עם מי שנמצא בקצה השני. ומודה שגם הופתעתי מהנכונות של הרב לנהל מפגש כזה".

יעל שבח: "מי קהל היעד של זה"

יעל שבח: "מי קהל היעד של זה" צילום: Chaim Goldberg,Flash90

"את החומר לא קיבלתי מידי אחים לנשק"

בהמשך כתבה שבח: "לטעמי, הלא עיתונאי כמובן, יש מקום לאתגר אותם בשאלה האם הם היו מודעים לזה שהם מגיעים למבצר ממנו שום תזוזה לא תגיע ושהמבצר הזה אינו מכיל בתוכו את הציבור החרדי כולו", על זה הגיב שרקי כי איש מאנשי הארגון והפלג הירושלמי לא רואיין לכתבה וכן הוסיף: "באופן חריג לשאלתך אבהיר שאת החומר לא קיבלתי מידי אחים לנשק או אנשיהם".